هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به رشد کسب‌ وکار شما در اقتصاد دیجیتال کمک کند

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به رشد کسب‌ وکار شما در اقتصاد دیجیتال کمک کند

هوش مصنوعی مولد نقطه محوری بعدی برای بهره وری و کارایی در سازمان ها است. درک کنید که هوش مصنوعی چگونه کار می کند و چگونه می توانید از این مدل ها برای توسیع قدرت داده های خود و سرعت بخشیدن به تجارت خود استفاده کنید.

افزایش تصاعدی هوش مصنوعی مولد را می توان با راه اندازی اولیه اینترنت، گوشی های هوشمند و رسانه های اجتماعی مقایسه کرد. از تولید متن و محتوای خلاقانه انسان‌مانند تا کمک به تصمیم‌گیری‌های پیچیده، هوش مصنوعی مولد یک تغییر پارادایم در نحوه عملکرد کسب‌وکارها ایجاد می‌کند. بر اساس نظرسنجی اخیر KPMG حدود ۷۷ درصد از مدیران کسب و کار در سراسر جهان انتظار دارند که هوش مصنوعی مولد بیشترین تأثیر را در بین تمام فناوری های نوظهور بر کسب و کار آنها داشته باشد. رهبران بازار در حال حاضر از هوش مصنوعی مولد برای بهبود عملیات و قابلیت‌های تجاری استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، کوکاکولا در حال تعامل با هنرمندان دیجیتال است تا محتوای خلاقانه مبتنی بر هوش مصنوعی را با عناصر برند خود تولید کنند.

پذیرش هوش مصنوعی مولد می تواند ارزش تجاری ملموسی را به ارمغان بیاورد :

کارایی : هوش مصنوعی مولد با حداقل نظارت و هزینه های انسانی عمل می کند. فرآیندها ساده و بهینه می شوند تا از منابع (هم زمانی و هم محاسباتی) با حداکثر پتانسیل خود استفاده شود.

بینش مبتنی بر داده : با استفاده از بینش ها و پیش بینی ها از هوش مصنوعی مولد، همراه با یک استراتژی داده قوی، شرکت ها می توانند تصمیمات آگاهانه اتخاذ کنند که منجر به نتایج بهبود یافته و مزایای استراتژیک می شود.

تعامل با مشتری : از طریق محتوا و تجربیات شخصی، کسب و کارها می توانند رضایت و وفاداری مشتری را افزایش دهند. هوش مصنوعی مولد به دستیابی به بینش عمیق تر در مورد نیازهای مشتری کمک می کند.

نوآوری : هوش مصنوعی مولد با ایجاد ایده‌های جدید و کمک به جلسات طوفان فکری، ایجاد محتوای خلاقانه و ابتکارات توسعه محصول، نوآوری را تقویت می‌کند.

الکساندر لازارویچ، شریک مشاوره هوش مصنوعی در Sigmoid، یک شرکت مشاوره مهندسی داده و هوش مصنوعی پیشرو، می‌گوید: «پیشرفت در مدل‌های هوش مصنوعی مولد، مشتریان ما را به سمت افزایش سرمایه‌گذاری‌های هوش مصنوعی در سه سال آینده سوق می‌دهد. ما به سازمان‌ها کمک می‌کنیم تا هوش مصنوعی مولد را در استراتژی‌های تحول دیجیتال خود ادغام کنند.»

هوش مصنوعی مولد چگونه در یک محیط کسب و کار مؤثر واقع می شود؟

مدل‌های مولد هوش مصنوعی که با استفاده از تکنیک‌های یادگیری عمیق ساخته شده‌اند، روی مجموعه داده‌های بزرگی آموزش داده می‌شوند که از آنجا الگوها و ساختارهای اساسی را یاد می‌گیرند. این مدل ها دو نوع هستند: خارج از قفسه و آموزش سفارشی. مدل‌های خارج از قفسه بر روی مجموعه داده‌های گسترده از قبل آموزش دیده‌اند و به کاربران این امکان را می‌دهند تا از قابلیت‌های تولیدی خود بدون ساخت و آموزش مدل‌ها از ابتدا استفاده کنند. رابط های کاربر پسند آنها را برای همه قابل دسترس می کند. کسب‌وکارهایی که خواهان هوش مصنوعی سفارشی هستند، می‌توانند یک «مدل بنیادی» مانند ChatGPT-4 را انتخاب کنند و داده‌های اختصاصی آن را برای آموزش دادن به آن برای کسب‌وکار خاص تغذیه کنند.

انتخاب بهترین گزینه برای یک سازمان بسته به نوع نیازهای تجاری، منابع و قابلیت های فنی آن متغیر خواهد بود. اگر سرعت، هزینه و سهولت استفاده از دغدغه های اصلی باشد، مدل های از قبل آماده شده ممکن است گزینه ایده آلی باشند. اگر سفارشی‌سازی، کنترل و کاهش تعصب مهم باشد، آنگاه مدل‌های آموزش‌دیده سفارشی ممکن است عملکرد بهتری داشته باشند.

راهول سینگ، مدیر ارشد تجزیه و تحلیل و یکی از بنیانگذاران Sigmoid، می‌گوید: «ارزش واقعی هوش مصنوعی مولد را می‌توان با شناسایی مشکلاتی که می‌تواند در کسب‌وکار مشتری ایجاد تحول کند، به‌دست آورد. تمایز توانایی در میان ارائه دهندگان خدمات هوش مصنوعی مولد استعدادی است که دانش و حس کاربردی فناوری های متحد را توسعه داده است.

چگونه با هوش مصنوعی مولد شروع کنیم؟

در حالی که هوش مصنوعی مولد نویدبخش است، ادغام آن در امور سازمان ها یک سفر است، نه یک کار سریع و ناگهانی. کلید موفقیت در اتخاذ یک رویکرد مبتنی بر موارد استفاده نهفته است که بر مشکلات شرکت شما و اینکه چگونه هوش مصنوعی مولد می تواند آنها را حل کند متمرکز است.

پشته های فناوری : مطمئن شوید که زیرساخت فناوری موجود شما می‌تواند از نیازهای مدل‌های هوش مصنوعی و پردازش داده‌ها پشتیبانی کند.

انتخاب مدل : بسته به آمادگی هوش مصنوعی سازمان خود، یک مدل هوش مصنوعی مولد مناسب برای اهداف خاص خود انتخاب کنید.

تیم : یک تیم بین‌رشته‌ای متشکل از کارشناسان در زمینه هوش مصنوعی، علم داده و تخصص صنعت تشکیل دهید تا از موفقیت آمیز بودن هوش مصنوعی خود اطمینان حاصل کنید.

داده ها : داده های با کیفیت بالا و مرتبط باعث موفقیت هوش مصنوعی مولد می شود. برای اطمینان از عملکرد روان موتور داده، در جذب داده ها و ایجاد خطوط انتقال داده کارآمد سرمایه گذاری کنید.

شما می‌توانید با لیست کردن موارد کاربردی بالقوه برای هوش مصنوعی مولد شروع کنید و آن‌ها را بر اساس میزان ارزشی که برای سازمان شما در معرض ریسک است اولویت‌بندی کنید. در مرحله بعد، خطرات مرتبط و قابلیت اجرا، از جمله پیچیدگی‌های فنی و عملیاتی، مدیریت تغییرات مورد نیاز و هزینه را ارزیابی کنید. بسته به مورد استفاده شما و زمان‌بندی مطلوب، سرمایه‌گذاری روی ارائه دهندگان خدمات برون سازمانی برای سرعت بخشیدن و کمک به تیم‌هایتان ممکن است مفید باشد.

همچنین ببینید

پلاک خوان های شهر گرینزبوروی آمریکا فعلاً قرار نیست افزایش پیدا کنند

پلاک خوان های شهر گرینزبوروی آمریکا فعلاً قرار نیست افزایش پیدا کنند

گرینزبورو (از شهرهای ایالت کارولینای شمالی)؛ بیش از دو سال از نصب اولین دوربین های پلاک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *