گوگل ساختار سازمانی خود را جهت تمرکز بر هوش مصنوعی اصلاح می کند

گوگل ساختار سازمانی خود را جهت تمرکز بر هوش مصنوعی اصلاح می کند

در میان هجوم پیشرفت‌های هوش مصنوعی این هفته، بیشتر توجهات معطوف به سخنان دمیس حسابیس، مدیرعامل بخش تحقیقات هوش مصنوعی گوگل، DeepMind بود. در کنفرانس TED امسال، آقای Hassabis اعتراف کرد که گوگل برای دستیابی به اهداف هوش مصنوعی خود حداقل یک دهم تریلیون دلار هزینه می‌کرد. آخرین حرکات استراتژیک این غول فناوری دقیقاً نشان می‌دهد که با قرار دادن تمام تیم‌هایی که روی هوش مصنوعی کار می‌کنند در سراسر شرکت گسترده تحت کنترل حسابیس، از جمله محصول جمینی آن، چقدر جدی است.

هوش مصنوعی به قدری برای آینده این شرکت مهم است که ایجاد یک واحد متمرکز برای کنترل استفاده از آن در کل سازمان منطقی است، و به نظر می‌رسد DeepMind خانه طبیعی برای این تلاش است – از همان زمان یکی از بخش‌های کلیدی هوش مصنوعی گوگل بوده است. در سال ۲۰۱۴ خریداری شد و قبل از آن یک استارتاپ مبتنی بر هوش مصنوعی بود.

گاهی اوقات گوگل به دلیل داشتن چنین ساختار گیج کننده ای مورد انتقاد قرار می گیرد که در نهایت با اختراع مجدد چرخ به پایان می رسد زمانی که نوآوری های دیجیتال جدید را فرا می گیرد – که به خوبی با بسته شدن اخیر سرویس شبکه خصوصی مجازی ارائه شده در اشتراک های Google One نشان داده می شود.

این حرکت ممکن است خشم کاربران Google را برانگیخته باشد، همانطور که وب‌سایت فناوری The Verge اشاره کرد، تنها یکی از «سه سرویس VPN ارائه‌شده توسط Google در کنار پیشنهادات VPN هنوز از طریق Google Fi و دستگاه‌های Pixel از Pixel 7 در دسترس نیست. ” همچنین تلاش‌های مختلف آن را در طول سال‌ها برای توسعه یک کیف پول دیجیتال به یاد بیاورید، که در نهایت به Google Pay و Google Wallet ویژگی‌های مشابهی ارائه شد – تا اینکه Pay را در فوریه تعطیل کرد.

در یادداشتی درباره سازماندهی مجدد، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل توضیح داد که ادغام کار هوش مصنوعی در سراسر شرکت تحت نظارت DeepMind به این معنی است که گوگل می تواند “ظرفیت خود را برای ارائه هوش مصنوعی توانمند برای کاربران، شرکا و مشتریان خود افزایش دهد.” توسعه با متمرکز ساختن مدل فشرده محاسباتی در یک مکان.”

ما یک هدف گران قیمت جدید داریم و در حال حاضر بخش های مختلف شرکت در جهت های مختلف حرکت می کنند. بنابراین، ما همه چیز را تغییر می دهیم تا مطمئن شویم که همه ما در یک جهت حرکت می کنیم.

سازماندهی مجدد تقسیمات، به سوی همان هدف پیش می رود

این شرکت همچنین قصد دارد بخش های اندروید، کروم و سخت افزار خود را در یک واحد به نام «پلتفرم ها و دستگاه ها» سازماندهی مجدد کند. اندروید عمدتاً نرم‌افزار سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند گوگل است، کروم مرورگر وب پیشرو در جهان است و بخش سخت‌افزار آن، در میان سایر موارد، مسئولیت گوشی‌های رقیب Pixel iPhone را بر عهده داشته است. این سه واحد ممکن است به نظر به خوبی با یکدیگر ازدواج نکنند، اما جان گروبر، مقاله نویس مشهور فناوری، در یک پست وبلاگ اشاره کرد که اگر آن را بخشی از تغییر هوش مصنوعی گوگل در نظر بگیرید، واحد جدید نیز منطقی است. گروبر خاطرنشان می‌کند که این می‌تواند تلاشی بسیار شبیه اپل برای یکپارچه‌سازی عمودی تلاش‌های نرم‌افزاری و تلفن‌های هوشمند باشد: «گوگل هوش مصنوعی را نه به‌عنوان راهی برای بهتر کردن اندروید، به طور کلی، بلکه برای بهتر کردن دستگاه‌های پیکسل، به‌طور خاص می‌بیند.»

یک مثال کلاسیک، شاید شما هم اگر ساختار مدیریتی شما گاهی اوقات خیلی پیچیده است و علیه خودش کار می کند، آماده تغییر آن باشید. زمانی که فرصت بزرگی برای آینده شرکت شما به دست می‌آید که مستلزم سرمایه‌گذاری پولی هنگفت – هوش مصنوعی در مورد گوگل است – ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که ساختار پیچیده را به طور گسترده اصلاح کنید تا آن را ساده کنید و آن را به سمت هدف جدید اختصاص دهید.

همچنین ببینید

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به رشد کسب‌ وکار شما در اقتصاد دیجیتال کمک کند

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به رشد کسب‌ وکار شما در اقتصاد دیجیتال کمک کند

هوش مصنوعی مولد نقطه محوری بعدی برای بهره وری و کارایی در سازمان ها است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *