توکن های هوش مصنوعی : انقلابی در بازار ارزهای دیجیتال

توکن های هوش مصنوعی : انقلابی در بازار ارزهای دیجیتال

ظهور فن آوری بلاک چین و ادغام متعاقب آن با هوش مصنوعی (AI) راه را برای تحولات هیجان انگیز در بازار رمزارزها هموار کرده است. یکی از این نوآوری ها ظهور توکن های AI است که چشم انداز دارایی های دیجیتال را متحول می کند. در این پست به دنیای توکن های هوش مصنوعی، اهمیت آن ها و تاثیر آن ها بر بازار رمزارزها خواهیم پرداخت.

توکن هوش مصنوعی چیست؟

توکن های AI که با نام رمزارزهای AI نیز شناخته می شوند دارایی های دیجیتالی هستند که از فن آوری هوش مصنوعی برای ارائه قابلیت های منحصر به فرد در اکوسیستم رمزارزها استفاده می کنند. این توکن ها معمولا به پلتفرم های مبتنی بر هوش مصنوعی قدرت می دهند و کاربران را قادر می سازند تا به سرویس های AI دسترسی داشته باشند، در آموزش هوش مصنوعی شرکت کنند یا در شبکه های مبتنی بر هوش مصنوعی مشارکت کنند.

کاربرد توکن های هوش مصنوعی

توکن های AI اهداف متعددی را در بازار هوش مصنوعی دنبال می کنند و قابلیت های مختلفی را ممکن می سازند. از آن ها می توان برای دسترسی به الگوریتم های هوش مصنوعی، داده ها یا سرویس های ارائه شده توسط پلتفرم های هوش مصنوعی غیر متمرکز استفاده کرد. کاربران می توانند توکن ها را برای دسترسی به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، انجام آموزش هوش مصنوعی یا دسترسی به مدل های خاص هوش مصنوعی هزینه کنند. دارندگان توکن همچنین می توانند در شبکه های هوش مصنوعی شرکت کنند، به قدرت محاسباتی یا داده ها کمک کنند و در ازای آن پاداش دریافت کنند. توکن های AI می توانند یک اقتصاد AI غیر متمرکز ایجاد کنند و معاملات عادلانه و کارآمد را در اکوسیستم های هوش مصنوعی تضمین کنند.

توکن های هوش مصنوعی AI در بازار کریپتو

مزایای توکن های هوش مصنوعی

دسترسی پذیری و عمومی سازی

توکن های AI دسترسی به فناوری های هوش مصنوعی را برای مخاطبان گسترده تر فراهم می کنند. آن ها با توانمندسازی هر کسی برای مشارکت در آموزش هوش مصنوعی، استفاده از خدمات هوش مصنوعی یا مشارکت در شبکه های هوش مصنوعی، موانع را از بین می برند و در نتیجه بازار هوش مصنوعی را عمومی سازی می کنند.

تشویق و پاداش

توکن های هوش مصنوعی مشوق مشارکت فعال در اکوسیستم های هوش مصنوعی هستند. مشارکت کنندگان می توانند با به اشتراک گذاری داده ها، ارائه قدرت محاسباتی، یا تقویت الگوریتم های هوش مصنوعی، تقویت هم کاری و نوآوری، رمز ارزهای هوش مصنوعی را به عنوان پاداش دریافت کنند.

اعتماد و شفافیت

فن آوری بلاک چین که زیربنای توکن های AI است، شفافیت و تغییرناپذیری را تضمین می کند. این امر کاربران را قادر می سازد تا به دقت و یکپارچگی الگوریتم های هوش مصنوعی اعتماد داشته باشند، چرا که تراکنش های توکن را می توان به شیوه ای امن و غیر متمرکز ردیابی و حسابرسی کرد.

نمونه هایی از توکن های هوش مصنوعی بازار کریپتو

سینگولاریتی نت (AGIX)

ارز دیجیتال سینگولاریتی نت با نماد AGIX مربوط به پروژه SingularityNET و یک شبکه غیرمتمرکز است که از تکنولوژی بلاکچین برای توسعه هوش مصنوعی استفاده می کند. هدف این شبکه، توسعه و پیاده سازی هوش مصنوعی بیشتر و قابل دسترس‌تر است. SingularityNET از یک بازار AI-as-a-Service (AaaS) برای فروش خدمات هوش مصنوعی استفاده می‌کند که شرکت‌هایی مانند Domino’s Pizza نیز در این بازار فعالیت می‌کنند.

SingularityNET در حال حاضر بر روی بلاکچین اتریوم اجرا می‌شود، اما قابلیت همکاری با سیستم‌عامل‌های دیگر، حتی ایجاد سیستم عامل خود، نیز وجود دارد.

ورلد کوین (WLD)

پروژه Worldcoin (ورلد کوین) با ارز دیجیتال WLD، پروژه‌ای جدید، جذاب و بحث‌بر‌انگیزی است که هدفش را ایجاد شبکه‌ای جهانی از هویت‌های دیجیتالی با استفاده از فناوری اسکن عنبیه معرفی می‌کند. این پروژه ارز دیجیتال ورلد کوین، توسط سام آلتمن، مدیرعامل OpenAI و خالق سرویس محبوب ChatGPT را‌ه‌اندازی شده و می‌خواهد با ارائه سهمی رایگان به هر انسان روی زمین، انقلابی در دنیای رمزارزها ایجاد کند. تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال Worldcoin (ورلد کوین) مدعی است که راه‌حلی برای افزایش فرصت‌های اقتصادی، حفظ حریم خصوصی، تمایز بین انسان‌ها و هوش مصنوعی در فضای مجازی و همچنین راهی برای توزیع ثروت و ترویج فراگیری دیجیتالی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید به‌سادگی برای خرید ارز دیجیتال ورلد کوین پس از بررسی قیمت ارز دیجیتال WLD اقدام کنید.

فچ (FET)

ارز دیجیتال فچ ای آی FET (Fetch.ai) از پروژه هوش مصنوعی مبتنی بر فناوری بلاک چین متولد شده است. این پروژه قصد دارد برای فعالیت‌های اقتصادی و بی‌نیاز از دخالت انسان، بستری طراحی کند که با اتصال جمعی الگوریتم‌های هوش مصنوعی و نود‌های اینترنت اشیا به خودآموزی متکی باشد.

ارز دیجیتال فچ ای آی با نماد اختصاری FET در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد؛ این رمزارز بلاک چین اختصاصی ندارد و با استاندار ERC-20 روی بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند.

گراف (GRT)

ارز دیجیتال گراف GRAPH یک نوع ارز دیجیتال غیر متمرکز است که بر روی انواع شبکه‌های بلاکچین فعالیت دارد. برای معرفی بهتر و واضح‌تر آن جالب است بدانید اگر شما از گراف استفاده کنید به شما امکان جستجو با GraphQL داده می‌شود، حال شاید بپرسید چگونه امکان‌پذیر است؟ در واقع توسعه دهندگان این ارز دیجیتال با ایجاد و انتشار API هایی به نام Subgraph باعث به وجود آمدن و توسعه همچین ویژگی کاربردی شده‌اند. برای مثال شما توسط ارز دیجیتال گراف می‌توانید به جستجوی داده‌های سیستم‌هایی مانند اتریوم و IPFS بپردازید که بدین وسیله به تعداد زیادی از برنامه و پروژه‌های اکوسیستم گسترده نیرو داده می‌شود.

توکن های دیگری نیز در حوزه AI وجود دارد که می توانید برای مشاهده کامل آنها به CoinMarketCap مراجعه کنید.

کلام پایانی

توکن های هوش مصنوعی با ترکیب قدرت فن آوری های بلاک چین و هوش مصنوعی، امکانات جدیدی در بازار رمزارزها ایجاد می کنند. این توکن ها دسترسی به خدمات هوش مصنوعی را عمومی سازی می کنند، مشارکت را تشویق می کنند و شفافیت را در اکوسیستم های هوش مصنوعی ترویج می دهند. با افزایش تقاضا برای هوش مصنوعی، رمز ارزهای AI آماده هستند تا نقش مهمی در شکل گیری آینده بازار رمزارزها ایفا کنند و راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی نوآورانه را ممکن و صنایع را در سراسر جهان متحول کنند.

همچنین ببینید

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به رشد کسب‌ وکار شما در اقتصاد دیجیتال کمک کند

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به رشد کسب‌ وکار شما در اقتصاد دیجیتال کمک کند

هوش مصنوعی مولد نقطه محوری بعدی برای بهره وری و کارایی در سازمان ها است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *