حرکت در موج هوش مصنوعی : 3 اولویت برتر برای کارآفرینان در سال 2024

حرکت در موج هوش مصنوعی : ۳ اولویت برتر برای کارآفرینان در سال ۲۰۲۴

در سال ۲۰۲۴، کارآفرینان خود را بر سر دوراهی منحصر به فردی با هوش مصنوعی (AI) می بینند. مطمئنا ساعت های بی شماری را صرف بازی کردن با اپ ها و بررسی امکانات بی پایان ChatGPT کرده ایم. اما در حالی که هجوم برای ادغام هوش مصنوعی در عملیات های تجاری بدون وقفه ادامه دارد، چالش جدیدی پدیدار می شود: نه تنها چگونگی استفاده از هوش مصنوعی، بلکه چگونگی استفاده درست از آن.

در اینجا، سه اولویت اصلی کارآفرینان و صاحبان کسب و کار را بررسی می کنیم که باید در سال ۲۰۲۴ روی آن ها تمرکز کنند تا نه تنها از پتانسیل های هوش مصنوعی استفاده کنند، بلکه این کار را مسئولانه و موثر انجام دهند.

۱ – اجرای تدابیر حفاظتی قوی

اولین اولویت، ایجاد حفاظت های جامع است. در دنیای ChatGPT / AI، این به معنای ایجاد سیستم هایی است که می توانند از سواستفاده های احتمالی جلوگیری، شناسایی و به آن ها پاسخ دهند. در روزهای اولیه هوش مصنوعی، مانند الکسای آمازون و دستیار گوگل، نقض تصادفی داده ها و همچنین مسائل دیگری در زمینه حریم خصوصی وجود داشت. از آن زمان، این شرکت ها اقداماتی را برای اطمینان از حریم خصوصی و اعتماد کاربران انجام داده اند.

کارآفرینان باید تدابیر امنیتی مشابهی را در کاربردهای سازمانی خود از هوش مصنوعی در نظر بگیرند. این می تواند شامل موارد زیر باشد :

رمزگذاری داده ها : رمزگذاری داده ها هم در حالت انتقال و هم در حالت استراحت.

احراز هویت کاربر : پیاده سازی پروتکل های احراز هویت قوی کاربر، به ویژه در رابطه با اینکه چه کسی از هوش مصنوعی استفاده می کند و چگونه از آن استفاده می کند.

حسابرسی های منظم : انجام حسابرسی های امنیتی منظم برای شناسایی و رسیدگی به آسیب پذیری ها.

گزارش امنیت IBM اهمیت این اقدامات را برجسته می کند و اشاره می کند که سیستم های هوش مصنوعی بدون حفاظ های مناسب، اهداف اصلی حملات سایبری هستند.

۲ – اطمینان از مآخذ و منابع

اولویت دوم، تایید منابع مورد استفاده در آموزش و عملیات هوش مصنوعی است.

همیشه به یاد داشته باشید که هوش مصنوعی تنها به خوبی داده هایی است که دریافت می کند. سیستم های هوش مصنوعی از داده های وارد شده به آن ها یاد می گیرند و لذا دقت و قابلیت اطمینان این داده ها بسیار مهم خواهد بود. داده های ناقص یا نادرست می توانند منجر به تصمیم گیری های ناقص سیستم های هوش مصنوعی شوند که می تواند به ویژه در حوزه هایی مانند امور مالی یا مراقبت های بهداشتی مضر باشد.

کارآفرینان باید توجه داشته باشند که سیستم های هوش مصنوعی آن ها براساس مجموعه داده های متنوع، دقیق و تایید شده آموزش داده شوند. این امر را می توان با عنایت به موارد زیر به دست آورد :

منابع داده متنوع : استفاده از طیف وسیعی از منابع داده برای کاهش سوگیری.

به روزرسانی منظم : به روزرسانی مداوم مجموعه داده ها برای منعکس کردن اطلاعات فعلی.

بررسی تخصصی : بررسی و تایید داده های مورد استفاده توسط کارشناسان متخصص.

۳ – ایجاد محیطی خلاق و دوستدار توسعه

اولویت سوم، حول پرورش محیطی مساعد برای خلاقیت و توسعه می چرخد. این به معنای ایجاد یک فرهنگ در محیط کار است که آزمایش و نوآوری با هوش مصنوعی را تشویق می کند در عین حالی که مفاهیم اخلاقی را نیز درک می کند. در سازمان من، ما یک جلسه هفتگی هوش مصنوعی برگزار می کنیم، که در آن هر عضو تیم باید ایده های جدید و خلاقانه ای برای چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در سراسر سازمان برای بهبود تجربه مشتری، بهبود فرایندها، کسب درآمد و غیره ارائه دهد.

در نهایت، امکانات هوش مصنوعی بی پایان هستند، اما مهم است که یک ذهن باز داشته باشید که چگونه می توان از آن در سراسر سازمان خود استفاده کرد. هوش مصنوعی در حال ایجاد فرصت هایی است که وقتی به درستی به کار گرفته شوند می توانند کسب و کار شما را به روش های سالم و مقرون به صرفه تغییر دهند.

نتیجه گیری

همانطور که در چشم انداز AI در سال ۲۰۲۴ پیمایش می کنیم، بسیار مهم است که ما نه تنها بر استفاده از هوش مصنوعی بلکه بر انجام این کار با خیال راحت و مسئولانه تمرکز کنیم. با پیاده سازی گاردهای ایمنی قوی، اطمینان از منابع و مآخذ و پرورش یک محیط خلاقانه و سازگار با توسعه، کسب و کارها می توانند پتانسیل کامل هوش مصنوعی را آزاد کرده و در عین حال استفاده اخلاقی و امن آن را تضمین کنند.

منبع : Forbes

همچنین ببینید

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به رشد کسب‌ وکار شما در اقتصاد دیجیتال کمک کند

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به رشد کسب‌ وکار شما در اقتصاد دیجیتال کمک کند

هوش مصنوعی مولد نقطه محوری بعدی برای بهره وری و کارایی در سازمان ها است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *