مهندسان سابق توییتر در حال ساخت یک خبرخوان مجهز به هوش مصنوعی به نام Particle

مهندسان سابق توییتر در حال ساخت یک خبرخوان مجهز به هوش مصنوعی به نام Particle

تیمی به رهبری مهندسان سابق تویی تر در حال بازنگری در چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به مردم در پردازش اخبار و اطلاعات است. Particle.news که در آخر هفته وارد فاز بتای خصوصی شد، یک استارتاپ جدید است که تجربه خواندن اخبار شخصی سازی شده و “چند چشم انداز” را ارائه می دهد که نه تنها از هوش مصنوعی برای خلاصه کردن اخبار استفاده می کند، بلکه قصد دارد این کار را به گونه ای انجام دهد که به طور منصفانه به نویسندگان و ناشران غرامت پرداخت کند.

در حالی که پارتیکل هنوز مدل کسب وکار خود را به اشتراک نگذاشته است، به زمانی می رسد که نگرانی فزاینده ای در مورد تاثیر هوش مصنوعی بر یک اکوسیستم خبری که به سرعت در حال کوچک شدن است، وجود دارد. اخباری که توسط هوش مصنوعی خلاصه می شوند، می توانند کلیک ها را به وب سایت های ناشران محدود کنند و این یعنی توانایی آن ها برای درآمدزایی از طریق تبلیغات نیز کاهش خواهد یافت.

این استارت آپ سال گذشته توسط مدیر ارشد سابق مدیریت محصول توییتر، سارا بیک پور، که روی محصولاتی مانند Twitter Blue، Twitter Video و گفتگوها کار می کرد و برنامه آزمایشی twttr را رهبری می کرد، تأسیس شد. او از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ در توییتر بود و موقعیت خود را از مهندسی نرم افزار به مدیر ارشد مدیریت محصول ارتقا داد. یکی از بنیانگذاران او مهندس ارشد سابق توییتر و تسلا، مارسل مولینا است.

همان‌طور که بیک‌پور ماه گذشته توضیح داد، پیش‌فرض Particle این است که با استفاده از هوش مصنوعی راحت‌تر از اخبار مطلع شوید.

«بعضی وقت‌ها به نظر می‌رسد که سرفصل‌ها تنها چیزی است که ما برای آن وقت داریم. ما همچنین می‌خواهیم بیشتر بفهمیم، اما سریع‌تر،» او در مقدمه‌ای برای استارت‌آپ در Threads نوشت. ما در مراحل اولیه استفاده از هوش مصنوعی برای تغییر نحوه تعامل با اخبار هستیم.»

با استفاده از Particle، به خوانندگان اخبار خلاصه ای سریع و کامل از داستان، با اطلاعاتی که از منابع مختلف استخراج شده است، ارائه می شود. با این حال، بیک‌پور هنگام اعلام نسخه بتا خصوصی، خاطرنشان کرد که خوانندگان می‌توانند از خلاصه برای سریع‌تر شدن استفاده کنند یا می‌توانند عمیق‌تر شوند تا «درباره چگونگی شکل‌گیری داستان در طول زمان بیاموزند».

این استارت‌آپ سرمایه‌گذاری شده از Kindred Ventures و Adverb Ventures و همچنین سرمایه‌گذاران فرشته مختلف، از جمله ایو ویلیامز، بنیانگذار توییتر و مدیوم و اسکات بلسکی، بنیانگذار Behance، سرمایه جذب کرده است.

Belsky در X اظهار داشت: “Particle برای من به یک برنامه روزانه تبدیل شده است. این مقاله بسیاری از مقالات (و زوایای) را در مورد هر موضوع خبری ترکیب می‌کند، نکات کلیدی را تا حد امکان عینی نشان می‌دهد، و به شما امکان می‌دهد در ابعاد مختلف بیشتر حفاری کنید. در دوران انتزاع پیش رو، نمونه ای عالی از هوش مصنوعی روزانه.»

Particle یک نسخه نمایشی از فناوری خود را برای کاربرانی که از سیستم خارج شده اند از طریق وب سایت خود ارائه می دهد، که در آن مقالات به همراه خلاصه آنها، مهر زمانی مربوط به آخرین به روز رسانی آنها، و در بخش کوچکی در پایین، منابعی را که از آنها استخراج می کنند، نشان می دهد.

این منابع از سراسر طیف سیاسی بیرون می آیند و شامل ناشران بزرگی مانند نیویورک تایمز، CNBC، AP، ABC، CNN، Breitbart، The Guardian، The Washington Post، Politico، Fox News، USA Today، The Daily Caller، نیویورک پست، هیل و دیگران. رسانه‌های بین‌المللی نیز در صورت لزوم، از دموها خارج می‌شوند. با این حال، هر نقطه گلوله به منبع یا منابع اصلی خود مرتبط نیست، که بررسی دقیق صحت خلاصه هوش مصنوعی را بدون پرداختن به تمام مقالات دشوار می‌کند. (اما عبارات کلیدی به هم مرتبط هستند.) همچنین اشاره کردیم که عکس همراه با خلاصه خبر با لوگوی ناشر واترمارک شده است.

محصول نهایی احتمالاً متفاوت خواهد بود، با توجه به اینکه Particle به تازگی نسخه بتای خصوصی خود را برای آزمایش راه‌اندازی می‌کند و قصد دارد در آینده یک برنامه تلفن همراه ارائه دهد، زیرا در حال استخدام برای یک مهندس ارشد iOS است.

مدل مشابهی از استفاده از منابع مختلف خبری و سپس استفاده از هوش مصنوعی برای خلاصه کردن، اخیراً توسط Artifact، استارت آپی که اکنون تعطیل شده از بنیانگذاران اینستاگرام استفاده شده است. در مورد خود، تیم Artifact منابع خبری را بر اساس عوامل مرتبط با یکپارچگی و کیفیت آنها مدیریت کرد. به عنوان مثال، این رسانه باید سریعاً اصلاحات را در صورت اشتباه انجام می داد و در مورد بودجه خود شفاف می شد. امیدواریم با جزئیات بیشتری در مورد اینکه Particle چگونه منابع خود را به عرضه عمومی نزدیک‌تر می‌کند صحبت کنیم.

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های خبری مبتنی بر هوش مصنوعی، Bulletin، نیز اخیرا راه‌اندازی شده است تا با ارائه خلاصه‌های اخبار مقابله کند.

با توجه به علاقه به این فضا، چیزی که می تواند Particle را متمایز کند تیم موسس آن است. با ورود از توییتر، بنیانگذاران آن احساس یک اکوسیستم خبری بی‌درنگ را تجربه کرده‌اند و تجربه فنی و محصولی برای ساخت یک محصول با کیفیت دارند. با این حال، باید دید که آیا ناشرانی که احساس می‌کنند هوش مصنوعی در فضای آن‌ها می‌خورد، احساس «نسبتاً جبران» خواهند کرد یا خیر.

آپریل آندروود، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Adverb Ventures، پارتیکل را در پستی در لینکدین درباره سرمایه گذاری این شرکت تمجید کرد:

ما این شانس را داشتیم که از آنها حمایت کنیم درست زمانی که در حال تکمیل اولین بسته شدن خود برای صندوق ۱ بودیم – باید منتظر اولین تماس سرمایه خود بودیم تا پول را به آنها انتقال دهیم! او روز یکشنبه گفت و افزود که Adverb فقط چند ماه پیش صندوق ۷۵ میلیون دلاری خود را بسته است. «سارا و مارسل از بنیان‌گذارانی هستند که وقتی تصمیم گرفتیم یک شرکت جدید را بسازیم، آرزو داشتیم از آنها حمایت کنیم. آنها دنبال یک فضای مشکل بزرگ می روند. آنها مهارت هایی برای مقابله با مشکلات بزرگ در سطح بالایی از کیفیت محصول دارند. و آن‌ها می‌توانند افراد با استعداد دیگری را جذب کنند تا به آنها بپیوندند، و با هم چیزی را اختراع کنند که مصرف‌کنندگان آینده (هنوز) نمی‌دانند درخواست کنند.»

آندروود در ایمیلی با TechCrunch، فرصت پیش رو را توضیح داد:

از نظر فضا، ما معتقدیم هوش مصنوعی هر جنبه ای از زندگی دیجیتالی افراد را در محل کار و خانه تحت تاثیر قرار خواهد داد. با وجود شرایط از قبل موجود در اینجا – یافتن اخبار فوری از منابعی که می توانید به آنها اعتماد کنید دشوار است، و چشم انداز رسانه های اجتماعی به سرعت در حال تغییر است – و باید باور داشته باشید که نحوه مصرف اخبار توسط مردم متفاوت خواهد بود. چند سال دیگر سارا و مارسل واجد شرایط منحصر به فردی هستند تا به مردم کمک کنند تا اخبار مورد نیاز خود را به روشی مدرن دریافت کنند.

منبع : techcrunch

همچنین ببینید

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به رشد کسب‌ وکار شما در اقتصاد دیجیتال کمک کند

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به رشد کسب‌ وکار شما در اقتصاد دیجیتال کمک کند

هوش مصنوعی مولد نقطه محوری بعدی برای بهره وری و کارایی در سازمان ها است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *