تیم کوک : اپل امسال در هوش مصنوعی مولد "درهای جدیدی" خواهد گشود

تیم کوک : اپل امسال در هوش مصنوعی مولد “درهای جدیدی” خواهد گشود

تیم کوک، مدیرعامل اپل وعده داده است که اپل امسال “درهای جدیدی” را در زمینه هوش مصنوعی مولد خواهد گشود.

کوک امروز در جریان نشست سالانه سهامداران این شرکت که در هفته جاری برگزار شد، اعلام کرد که این شرکت برنامه چند میلیارد دلاری و یک دهه ای خود را برای ساخت خودروی الکتریکی برای همیشه کنار گذاشته است. براساس گزارش چندین نشریه، برخی از کارکنان پروژه خودروی الکتریکی اپل مجددا برای کار بر روی طرح های مختلف GenAI (هوش مصنوعی) منصوب شده اند.

اپل، برخلاف بسیاری از رقبای بزرگ فن آوری خود، در سرمایه گذاری و افزایش استفاده از GenAI کند عمل کرده است.

کوک گفت که اپل به صورت داخلی روی GenAI کار می‌کند اما رویکردی کندتر و سنجیده‌تر را در قبال کپی برداری از این فن آوری در پیش گرفته است. در واقع، اپل تنها در کنفرانس‌های مطبوعاتی و اطلاعیه‌های اخیر خود به طور مختصر به GenAI اشاره کرد، مانند زمانی که در پاییز گذشته ویژگی‌های تصحیح خودکار و پیش‌بینی متن را در iOS معرفی کرد.

مارک گورمن از خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است که اپل قصد دارد ابزار جستجوی داخلی Siri و اسپات لایت iOS را با مدل های GenAI ارتقا دهد با این هدف که هم بتواند به سوالات پیچیده تر پاسخ دهد و هم مکالمات پیچیده چند نوبتی را مدیریت کند. همچنین گفته می شود اپل در حال بررسی ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی است تا به کاربران اجازه دهد به صورت خودکار اسلایدهای ارائه را در Keynote و لیست های پخش را در اپل موزیک تولید کنند و همچنین پیشنهادهای کدنویسی مبتنی بر GenAI را در Xcode، پلتفرم توسعه اپلیکیشن های این شرکت ارائه دهند.

برخی از این قابلیت ها می توانند به نسخه های بعدی iOS، macOS و iPadOS برسند که انتظار می رود در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل در تابستان امسال رونمایی شوند.

مهندسان این شرکت با تمرکز روزافزون روی پروژه های GenAI ، تعداد زیادی مقاله علمی و فنی مرتبط با GenAI را تالیف کرده اند. یکی از آن ها سیستمی را توصیف می کند که می تواند آواتارهای سه بعدی انیمیشنی را از ویدیوهای کوتاه تولید کند. مقاله ای دیگر از ابزاری به نام Keyframer می گوید که قابلیت متحرک سازی تصاویر ثابت و ساکن را دارا است.

به طور مشخص، اپل در ماه های اخیر مدل ها و ابزارهای مختلفی را برای توسعه نرم افزارهای مجهز به GenAI منتشر کرده است.

Ferret که در ماه اکتبر منتشر شد، یک چت بات است که بر روی یک مدل موجود به نام Vicuna ساخته شده است.
این در حالی است که MGIE که اوایل امسال عرضه شد، مدلی است که می تواند تصاویر را براساس دستورها زبان طبیعی تغییر دهد.

بلومبرگ در ماه اکتبر گزارش داد که اپل سالانه یک میلیارد دلار برای بهره وری از GenAI سرمایه گذاری می کند، از جمله تلاش هایی مانند یک مدل زبان بزرگ اختصاصی به نام آژاکس و یک چت بات داخلی به نام اپل جی پی تی (APPLE GPT) و احتمالا حتی سخت افزار جدید. شایعه شده است که مدل های جدید آیفون ۱۶ دارای موتور عصبی بسیار بهتری هستند که مجهز به تراشه سفارشی اپل برای پردازش سریع تر هوش مصنوعی است.

منبع : techcrunch.com

همچنین ببینید

پلاک خوان های شهر گرینزبوروی آمریکا فعلاً قرار نیست افزایش پیدا کنند

پلاک خوان های شهر گرینزبوروی آمریکا فعلاً قرار نیست افزایش پیدا کنند

گرینزبورو (از شهرهای ایالت کارولینای شمالی)؛ بیش از دو سال از نصب اولین دوربین های پلاک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *