جهش بزرگ فناورانه سامسونگ با تجهیز گلکسی S۲۴ به هوش مصنوعی

جهش بزرگ فناورانه سامسونگ با تجهیز گلکسی S۲۴ به هوش مصنوعی

گلکسی S24 به عنوان آخرین کهکشانی سامسونگ، اولین تلاش این شرکت برای ورود به دنیای هوش مصنوعی موبایل است که انبوهی از ویژگی های پیشرفته را در خود جای داده است. همچنین این گوشی یعنی Galaxy S4 دارای دوربین ارتقا یافته و باتری بهتری نسبت به گوشی های قبلی سری گلکسی اس است.

ما این شانس را داشتیم که سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا را آزمایش کنیم تا ببینیم ویژگی های جدید هوش مصنوعی گوشی در دنیای واقعی چگونه معنا می شود؛ در این مقاله همراه ما باشید تا آن را برای شما تشریح کنیم.

در درجه اول، بیایید کمی به لحاظ فنی این گوشی را آنالیز کنیم؛ ابعاد سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا بزرگ است. این گوشی از صفحه نمایش ۶.۸ اینچی بهره می برد که تقریبا به اندازه یک فبلت است. به عبارت دیگر، در دست شما حس بسیار خوبی دارد و در جیب شما خیلی حجیم احساس نمی شود.

بخشی از آن از فولاد بازیافتی ساخته شده که در صورت افتادن گوشی حس امنیت به شما می دهد. صفحه نمایش Corning Gorilla Armor نیز به شما آرامش خاطر می دهد.

صحبت از صفحه نمایش شد، این گوشی دارای صفحه نمایش QHD+, Dynamic AMOLED 2x با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است. به زبان ساده، این ویدیو فوق العاده به نظر می رسد.

سامسونگ برای درون جعبه، قلم S Pen و شارژر را در نظر گرفته است در حالی که استفاده از قلم با کمی منحنی یادگیری همراه است، اما کار با گوشی و استفاده از ویژگی های خاص را بسیار آسان تر می کند. همچنین درست در گوشی جاسازی می شود و جاگیری اضافی ندارد.

سامسونگ به داشتن برخی از بهترین دوربین های بازار شهرت دارد، اما سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا واقعا از خودش نیز پیشی می گیرد! این گوشی دارای پنج دوربین پشت است که از یک لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی تا یک دوربین عریض ۲۰۰ مگاپیکسلی را شامل می شود.

این دوربین همچنین دارای زوم دیجیتال ۱۰۰x است که با وجود کمی نویز، کار قابل قبولی برای ثبت تصاویر از نزدیک انجام می دهد.

یعنی این گوشی عکس های بسیار باکیفیتی می گیرد. عمق زیادی دارد، و کیفیت رنگ ها واقعا در عکس های شما برجسته می شود.

ویرایشگر عکس هوش مصنوعی سامسونگ

اگر شما هم مثل من هستید و هر بار برای گرفتن یک عکس بی نقص تلاش می کنید، سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا به ویرایشگر عکس هوش مصنوعی قدرتمندی تجهیز است. این قابلیت به شما اجازه می دهد تا سوژه ای را انتخاب کنید و یا آن را حرکت دهید یا به طور کامل آنرا از عکس حذف کنید. اگر از S Pen استفاده می کنید، انجام این کار بسیار آسان است. شما همچنین می توانید از انگشت خود استفاده کنید، اما من متوجه شدم که استفاده از قلم به شما اجازه می دهد تا همه چیز را دقیق تر انتخاب کنید.

با این حال، کامل نیست. در حالی که در حذف یک شی کار خوبی انجام می دهد به نظر می رسد ایجاد پس زمینه برای آن شی حذف شده هنوز یک چالش است. در چندین آزمایش، ناحیه ای که جسم را برداشته اید به یک آشفتگی درهم و برهم تبدیل می شود.

گفته می شود این اولین تلاش سامسونگ برای تولید ویرایشگر عکس هوش مصنوعی است. بنابراین قابل درک است اگر هنوز بهترین نمونه موجود در بازار نباشد.

سایر ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی

به نظر می رسد یکی از اهداف بزرگ سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ، عادی سازی هوش مصنوعی در زندگی روزمره است. این گوشی مملو از ویژگی های هوش مصنوعی است که برای کارآمدتر کردن کارها طراحی شده اند.

به عنوان مثال، اگر از مرورگر داخلی سامسونگ استفاده می کنید، امکان خلاصه سازی و ترجمه مقالات و صفحات وب را دارید. تنها کاری که باید انجام دهید، کلیک روی گزینه AI و انتخاب گزینه ای است که می خواهید از آن استفاده کنید.

این گوشی همچنین از قابلیت چت نیز بهره می برد. این ویژگی مانند داشتن یک ویرایشگر کوچک در جیب شماست. این برنامه آنچه می نویسید را تحلیل می کند و بسته به اینکه با چه کسی در حال مکالمه هستید، راه هایی را برای گفتن پیام با لحن های مختلف به شما نشان می دهد. اگر از Android Auto استفاده می کنید، به طور خودکار پیام ها را خلاصه می کند و حتی پاسخ هایی را پیشنهاد می دهد تا شما را در این مسیر متمرکز نگه دارد.

اپلیکیشن Samsung Notes نیز از هوش مصنوعی بهره می برد. این برنامه نه تنها شامل ویژگی های خلاصه سازی و ترجمه می شود، بلکه شامل گزینه هایی است که به هوش مصنوعی اجازه می دهد یادداشت های شما را قالب بندی کند، آن ها را به نقاط قوت تبدیل کند و حتی ضبط صدا را به چندین صورت رونویسی کند.

استفاده از این گوشی در چند روز گذشته تجربه خوبی بوده است. من به طور مرتب از یک آیفون استفاده می کنم، اما عاشق تحقیق و آزمایش محصولات جدید فن آوری هستم، و با تمام شایعات پیرامون سامسونگ گلکسی اس ۴، کنجکاو بودم که ببینم چگونه کار می کند. استفاده از هوش مصنوعی اندروید با کمی منحنی یادگیری همراه بود. اما پس از یک روز و نیم، کار با سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا آسان بود. این گوشی بسیار قدرتمند است و من متوجه شدم که از برخی ابزارهای هوش مصنوعی به خصوص در اپلیکیشن Samsung Notes می توانم استفاده خوبی بکنم.

همچنین ببینید

پلاک خوان های شهر گرینزبوروی آمریکا فعلاً قرار نیست افزایش پیدا کنند

پلاک خوان های شهر گرینزبوروی آمریکا فعلاً قرار نیست افزایش پیدا کنند

گرینزبورو (از شهرهای ایالت کارولینای شمالی)؛ بیش از دو سال از نصب اولین دوربین های پلاک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *