8 ابزار برتر هوش مصنوعی در حوزه نوشتاری و تولید متن

۸ ابزار برتر هوش مصنوعی در حوزه نوشتاری و تولید متن

امروزه طیف گسترده‌ای از تولیدکننده‌های متن هوش مصنوعی در دسترس عموم مردم است که با استفاده از آن می‌توانند در مورد آثار مختلف تحقیق کنند و یا عبارات مناسب مورد نظرشان را بیابند که این موضوع خود میتواند یک نوع حمایت عاطفی و معنوی نیز برای مردم ایجاد کند چراکه آنها همواره هوش مصنوعی را به عنوان یک دستیار، همراه خود خواهند داشت.

استفاده از این ابزارها به عنوان یک دستیار خلاق در کمک به ارتباطات روزانه در حال فراگیر شدن است. شما می توانید از آنها برای یک گفتگوی دوطرفه، ایجاد یک محتوای ارزشمند جهت انتشار در وبلاگ شخصی و یا تولید یک مقاله جهت ارائه به معلم مدرسه تان استفاده کنید! همچنین می توانید از هوش مصنوعی بخواهید که برای شما یک شعر طنز یا یک لطیفه بگوید تا کمی سرگرم شوید. امروزه دیگر نیاز نیست به سبک سنتی در گوگل دنبال مقاله یا نوشته ای خاص بگردید چراکه هوش مصنوعی هر آنچه که بخواهید را در لحظه برای شما تولید خواهد کرد فقط کافیست خیلی دقیق و شفاف، خواسته خود را به او بگویید.

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی چیست؟

محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی، خروجی مولدهای متن AI است که متشکل از مدل های زبانی بزرگی هستند و از الگوریتم های یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل مجموعه عظیمی از داده ها استفاده می کنند. اولین تولیدکننده متن هوش مصنوعی که به صورت عمومی در دسترس قرار گرفت، ChatGPT بود که در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ به خاطر توانایی اش در انجام وظایف پیچیده در حین مکالمه مانند یک انسان، مورد توجه قرار گرفت.

نوع محتوای تولید شده می تواند از ساخت آهنگ به سبک تیلور سوئیفت تا نوشتن لطیفه برای کارهای کمدی را شامل شود.

مولدهای متن هوش مصنوعی چگونه کار می کنند؟

بیشتر تولیدکننده های متن هوش مصنوعی فرمت پرسش و پاسخ را ارائه می دهند. برای استفاده از آن ها کافیست یک دستور را در فیلد prompt وارد کنید تا به آن پاسخ دهد. درخواست ها می توانند سوالاتی مانند اینها باشند : “بهترین راه برای اینکه به کسی بگوییم او را دوست داریم چیست؟” یا درخواستی مثل “رتبه بندی فیلم های برتر تمام ادوار سینما”.

لازم به ذکر است که مدل های هوش مصنوعی مولد در مواردی ممکن است به جای اینکه بگویند جواب سوال را نمیدانم، چیزهایی را ایجاد کنند که نامربوط باشند، بنابراین همیشه از آن ها بخواهید به منابع استناد کنند و حتما آن ها را بررسی کنند.

8 ابزار برتر هوش مصنوعی در حوزه نوشتاری و تولید متن

انواع مختلفی از مولدهای هوش مصنوعی وجود دارد. این ها شامل مولدهای متن، مولدهای موسیقی، و مولدهای هنر و تصویر هستند. اما با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از ابزارها در حال چندوجهی شدن هستند و توانایی تولید هر چیزی از یک مقاله ۱۵۰۰ کلمه ای درباره مزارع خورشیدی گرفته تا یک ویدیو ۱۵ دقیقه ای در این زمینه برای یوتیوب را به دست می آورند.

چه زمانی از تولیدکننده های متن هوش مصنوعی استفاده کنیم؟

مولدهای متن هوش مصنوعی در سرتاسر سازمان ها به کار گرفته می شوند و بهترین موارد استفاده ممکن است خدمات مشتری و برنامه نویسی نرم افزار باشد. در محل کار، افراد از دستیاران هوش مصنوعی در ایمیل ها برای پیش نویس پیشنهادات استفاده می کنند. در خانه، مردم از آنها برای ایجاد برنامه های غذایی و برنامه های تناسب اندام استفاده می کنند. برای سرگرمی، مردم از آنها برای ایجاد برنامه های سفر هیجان انگیز استفاده می کنند.

برترین ابزارهای تولید متن با هوش مصنوعی

امروزه تعداد زیادی ابزار تولید متن هوش مصنوعی برای انتخاب وجود دارد. بسیاری از آن ها هزینه های اشتراک ماهانه و سالانه دریافت می کنند لیکن ابزارهای رایگان نیز در این زمینه وجود دارد که برای کاربران عادی مثمر ثمر خواهد بود. ما قبلا در مجله شهاب، مطلبی در مورد دانلود اپلیکیشن هوش مصنوعی منتشر کرده بودیم که با استقبال خیلی خوبی مواجه شد و حالا در اینجا به طور اختصاصی، چند ابزار تولید کننده متن با هوش مصنوعی را معرفی خواهیم کرد.

هشت مورد زیر به دلیل سهولت در استفاده و نیز کیفیت پاسخ ها در نسخه رایگان، به همراه لینک هایی برای کمک به شروع سریع انتخاب شده اند.

ChatGPT

ChatGPT محصول شرکت OpenAI شاید شناخته شده ترین تولیدکننده متن هوش مصنوعی باشد که پس از عرضه به یک نماد در این حوزه تبدیل شده است. ویژگی های آن که به صورت رایگان در سایت Chat.Openai.com موجود است، شامل پاسخ به سوالات به صورت متنی و صوتی به چندین زبان، براساس داده های آموزشی تا ژانویه ۲۰۲۲ است. نسخه پولی ۲۰ دلار در ماه است، از داده های بلادرنگ استفاده می کند و در بین برنامه نویسان محبوب است.

Gemini

جمینی ابزار هوش مصنوعی گوگل است که پیش تر با نام Bard شناخته می شد. این نرم افزار به صورت رایگان در وب سایت gemini.google.com در دسترس است. این برنامه می تواند به سوالات پاسخ دهد و محتوای متنی و تصویری به بیش از ۴۰ زبان ایجاد کند. این محصول ویژه با قیمت ۱۹.۹۹ دلار در ماه، ویژگی های پیشرفته تری مانند کدنویسی پیچیده را ارائه می دهد و شامل اشتراک گوگل وان با ۲ ترابایت حافظه ذخیره سازی است.

Copilot

Copilot ابزار هوش مصنوعی مایکروسافت است که پیش از این با نام Bing Chat شناخته می شد و به صورت رایگان در سایت Copilot.microsoft.com در دسترس است. مشابه جمینی، می تواند محتوای متنی و تصویری به زبان های مختلف از جمله انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، ژاپنی، پرتغالی و هلندی ایجاد کند. نسخه حرفه ای آن ۲۰ دلار قیمت دارد و ویژگی های پیشرفته تری از جمله سرعت بیشتر را ارائه می دهد.

Claude

کلود یک چت بات هوش مصنوعی از شرکت آنتروپیک است که آمازون و گوگل میلیاردها دلار روی آن سرمایه گذاری می کنند. به گفته این شرکت، قدرت فوق العاده این چت بات توانایی خلاصه کردن متون فوق العاده طولانی است که به آن امکان پیش بینی روندها، مقایسه اسناد و موارد دیگر را می دهد. نسخه رایگان claude.ai با کمی محدودیت در دسترس است و قیمت نسخه حرفه ای آن ۲۰ دلار در ماه است.

PI

پی، یک چت بات هوش مصنوعی از شرکت Inflection AI است که توسط رید هافمن، موسس لینکدین تاسیس شده و در هیات مدیره مایکروسافت و OpenAI فعالیت می کند. شما می توانید با آن در اپلیکیشن موبایل مکالمه متنی یا صوتی داشته باشید. همچنین چت ویدیویی را معرفی می کند. نسخه رایگان در pi.ai موجود است و البته نسخه حرفه ای آن با قیمت ۹.۹۹ دلار در ماه قابل خریداری است.

PicsArt

PicsArt که بیشتر به خاطر ابزارهای طراحی تصویر و ویدئو شناخته می شد، یک ویرایشگر هوش مصنوعی رایگان را در آدرس tools.picsart.com/text/ai-writer ارائه می دهد که می تواند متن را گسترش دهد، کوتاه و بازنویسی کند، ایده های داستانی، کلمات کلیدی و هشتگ ها را تولید کند. این برنامه می تواند مقالات و تیترهای طوفان فکری را پیش نویس کند و حتی می تواند نوشته ها و شعارها را بنویسد.

Canva

پلتفرم طراحی Canva یک ابزار Magic Write را در canva.com/magic-write ارائه می دهد که توسط OpenAI ساخته شده است و برای طیف وسیعی از نیازها از بیوی (Bio) پروفایل گرفته تا ارائه هایی با نمودار را فراهم می کند. همچنین دارای یک مولد تصویر و ویدیو برای ایجاد محتوای بصری مرتبط است. نسخه حرفه ای آن ۱۱۹.۹۹ دلار قیمت دارد.

Grammarly

Grammarly انواع مولدهای متنی رایگان هوش مصنوعی را در grammarly.com/ai-writing-tools ارائه می دهد. این نویسنده هوش مصنوعی که بر اساس ابزارهای OpenAI ساخته شده است، از طریق مجموعه ای از دستورات برای نوشتن رزومه، نامه، ایمیل، پست های وبلاگ، زیرنویس رسانه های اجتماعی، طرح های تجاری، گزارش ها و نامه های استعفا کمک می کند. برنامه های پولی از ۱۲ دلار در ماه شروع می شود.

هوش مصنوعی، مشاغل را دستخوش تغییر می کند

گسترش تولیدکننده های متن هوش مصنوعی در حال تغییر روش تولید محتوا است. مشاغلی که بیشتر در معرض خطر هستند در رسانه ها و بازاریابی، امور مالی و بانکی و خدمات حقوقی هستند که بسیاری از فرایندها در آن ها خودکار می شوند.

اما اینکه آیا هوش مصنوعی می تواند به طور کامل جایگزین نویسندگان انسانی شود یا خیر، به میزان خوب بودن استدلال آن بستگی دارد. هوش مصنوعی هنوز هم در انتقال همدلی، شوخ طبعی، ارجاعات فرهنگی، گویش ها و هوش هیجانی مشکل دارد و تنها براساس قوانین و قواعدی که به او خورانده می شود، حق را از باطل تمیز می کند، و بنابراین احتمال سوگیری وجود دارد.

مزایا و معایب زیادی برای استفاده از ابزارهای نوشتاری هوش مصنوعی وجود دارد. آن ها یک ذخیره کننده زمان عالی در شروع فرآیند هستند، چه ایجاد یک طرح کلی از آنچه که می خواهید بنویسید یا ارائه تحقیق برای کمک به کاوش عمیق تر. اما نمی توان برای دقت یا اصالت به آن اعتماد کرد چرا که تنها به خوبی داده هایی است که روی آن ها آموزش دیده است.

کلام پایانی

این حوزه به سرعت در حال پیشرفت است و شرکت هایی مانند OpenAI روی توسعه مولدهای هوش مصنوعی جهت بهبود و انجام صحیح وظایف کار می کنند. مشخص نیست که همه این موارد به کجا ختم خواهند شد، اما به زودی تولید کننده های متن هوش مصنوعی به استانداردی مانند چک های دستور زبان و املا در ایمیل، کلمه، اعداد و نرم افزارهای ارائه تبدیل خواهند شد.

همچنین ببینید

پلاک خوان های شهر گرینزبوروی آمریکا فعلاً قرار نیست افزایش پیدا کنند

پلاک خوان های شهر گرینزبوروی آمریکا فعلاً قرار نیست افزایش پیدا کنند

گرینزبورو (از شهرهای ایالت کارولینای شمالی)؛ بیش از دو سال از نصب اولین دوربین های پلاک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *