با ادامه رالی فناوری، Anthropic هوش مصنوعی قوی تر Claude3  را منتشر می کند

با ادامه رالی فناوری، Anthropic هوش مصنوعی قوی تر Claude3  را منتشر می کند

آنتروپیک، استارتاپی که توسط گوگل و آمازون پشتیبانی می شود، روز دوشنبه مجموعه ای از مدل های هوش مصنوعی موسوم به کلود ۳ را رونمایی کرد که آخرین دستاورد در رقابت نزدیک “سیلیکون ولی” برای عرضه فن آوری قدرتمندتر به بازار است.

به گفته مدیران این استارتاپ، توانمندترین عضو این خانواده یعنی کلود ۳ اپوس (Claude3  Opus) در آزمون های بنچمارک مختلف از مدل های رقیب GPT – ۴ از OpenAI و Gemini ۱.۰ Ultra از گوگل پیشی می گیرد.

داریو آمودی، مدیرعامل این شرکت، در مصاحبه ای گفته است: این یکی از بهترین مدل هایی است که حداقل در این برهه از زمان تولید می شود.

این خبر، پس از انتشار هزاران خبر از پیشرفت رقبا در حوزه هوش مصنوعی و انتشار کلود ۲ در ماه جولای، نشان می دهد که چگونه شرکت ها در حال رقابت برای کسب رتبه های برتر در زمینه بهبود عملکرد هوش مصنوعی هستند، در حالی که مشتریان تجاری هنوز در حال دست و پنجه نرم کردن با چگونگی استفاده از چنین فن آوری هستند.

دانیلا آمودی، رئیس شرکت آنتروپیک می گوید مشتریان اگر نیاز به کارهای پیچیده شناختی داشته باشند، کلود ۳ اپوس را انتخاب می کنند؛ برای مثال تحلیل های مالی پیچیده را با دقت انجام می دهد.

آنتروپیک می گوید برای کلود ۳ اپوس به ازای هر ۱ میلیون قطعه داده که به عنوان توکن شناخته می شوند، ۱۵ دلار و برای مدل های کوچک تر آن حداقل ۵ برابر کم تر هزینه نیاز خواهد بود. در مقابل، OpenAI برای هر میلیون توکن وارد شده به مدل GPT – ۴ Turbo خود ۱۰ دلار هزینه می کند.

آمودی، مدیرعامل این شرکت می گوید : کلود ۳ تصاویر را نیز بررسی خواهد کرد هرچند که تصویری را تولید نخواهد کرد زیرا “ما شاهد تقاضای سازمانی بسیار کمتری برای آن ها بوده ایم”.

گوگل ماه گذشته ویژگی های تولید تصویر برای چت بات جمینی خود را پس از اینکه این سرویس دچار خطاهای انتقاد آمیز مانند به تصویر کشیدن نادرست سربازان نازی دهه ۱۹۴۰ که دارای پس زمینه های نژادی مختلف به جای سفید بودن بود متوقف کرد.

به گفته مدیران آنتروپیک، مدل های کلود ۳ این شرکت از طریق پلتفرم های ابری آمازون و گوگل در دسترس خواهند بود. آنتروپیک گفت همچنین دسترسی به این مدل را مستقیماً در ۱۵۹ کشور جهان به فروش خواهد رساند.

همچنین ببینید

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به رشد کسب‌ وکار شما در اقتصاد دیجیتال کمک کند

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به رشد کسب‌ وکار شما در اقتصاد دیجیتال کمک کند

هوش مصنوعی مولد نقطه محوری بعدی برای بهره وری و کارایی در سازمان ها است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *