هوش مصنوعی برای ایمن تر شدن و همگانی شدن به فن آوری بلاک چین نیاز دارد

هوش مصنوعی برای ایمن تر شدن و همگانی شدن به فن آوری بلاک چین نیاز دارد

در رویداد این هفته تمرکز آینده مالی یاهو، میزبان ما، برایان مک گلینون، با جاسپر دی مائر، سرپرست تحقیقات سرمایه گذاری های خارجی صحبت کرد که بر نیاز به یکپارچه سازی فن آوری بلاک چین با برنامه های کاربردی هوش مصنوعی (AI) برای مقابله با مسائل رایج امنیت، حریم خصوصی و تمرکز تاکید کرد.

دی مائر به آسیب پذیری های موجود در وضعیت کنونی اینترنت (وب ۲)، به ویژه در مورد حریم خصوصی داده ها و شیوه های امنیتی در هوش مصنوعی اشاره کرد. او از پتانسیل هم افزایی ترکیب بلاک چین و هوش مصنوعی دفاع کرد و اینترنت آینده را در وضعیت بهتری تصور کرد. دی مائر همچنین به چالش های ناشی از هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی و تاثیر آن بر حقوق مالکیت معنوی (IP) پرداخت. او برای پرداختن به این موضوع، استفاده از بلاک چین را به عنوان یک پایگاه داده شفاف و تغییرناپذیر برای ذخیره سازی اطلاعات IP، تضمین یکپارچگی و صحت محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی پیشنهاد کرد. علاوه بر این، دی مایر نقش بلاک چین را در همگانی شدن دسترسی به ابزارهای هوش مصنوعی از طریق تمرکززدایی زیرساخت های ذخیره سازی مورد تاکید قرار داد.

برایان مک گلینون : به تازگی یک پیشرفت هیجان انگیز به وجود آمده است و آن تقاطع بین نوآوری های هوش مصنوعی و فن آوری بلاک چین است. حالا، امروز در استودیو، ما هیجان زده هستیم که از جاسپر دی مائر، سرپرست تحقیقات Outlier Ventures که قرار است چیزهای بیشتری در این باره به ما بگوید، استقبال کنیم. جاسپر، به قسمت این هفته از تمرکز آینده مالی یاهو خوش آمدید.

جاسپر دی مائر : هی، برایان! ممنون از اینکه منو به اینجا دعوت کردی.

برایان مک گلینون : خب، سال ۲۰۲۳ سال بزرگی برای پیشرفت های هوش مصنوعی بود. ما ChatGPT را داشتیم. ما Google Bard را داشتیم. حال به نظر می رسد این سیستم ها با استفاده از زیرساخت های متمرکز به خوبی کار می کنند. چرا فک می کنی هوش مصنوعی نیز به فن آوری بلاک چین نیاز دارد؟

جاسپر دی مائر : بله، حق با شماست. در سال ۲۳ که همه چیز از اواخر سال ۲۰۲۲ آغاز شد، شاهد بودیم که قابلیت های هوش مصنوعی مولد جهت استفاده در اختیار مردم قرار گرفت. میلیاردها کاربر در حال حاضر از هوش مصنوعی مولد در زندگی روزمره خود استفاده می کنند. و ما در واقع شاهد تاثیر معناداری از نظر بهره وری در سطح شخصی یا کاری هستیم.

بنابراین در حالی که همه اینها عالی است، من فکر می کنم این موضوع که اینها در سراسر جامعه پخش می شوند، باعث می شود برخی واقعیت های پنهان آشکار شود. واقعیت این است که هوش مصنوعی عالی است، اما کاستی هایی نیز دارد. و برخی از موارد مهم در اینجا اقدامات سوال برانگیز در مورد حریم خصوصی داده ها و امنیت داده ها هستند. به عنوان مثال، این ها پایگاه داده های ذخیره شده مرکزی هستند و هوش مصنوعی از ابزارهای استخراج داده استفاده می کند تا هر سوال یا پرسشی که به آن می دهیم را پاسخ دهد.

AI needs blockchain technology

اما مبحث دوم، سوال بزرگ در مورد همگانی کردن دسترسی به این ابزارها نیز وجود دارد. زیرا اگر این تاثیر معناداری بر بهره وری داشته باشد، باید مطمئن شویم که همه به این ابزارها دسترسی دارند. و این دقیقا همان جایی است که بلاک چین وارد می شود. بلاک چین توانایی غیر متمرکز کردن نحوه ذخیره سازی داده ها را باز می کند که هوش مصنوعی می تواند داده ها را از آن استخراج کند. بنابراین در مورد حریم خصوصی داده ها و امنیت داده ها، ما معتقدیم که بلاک چین توانایی افزایش این موضوع به روشی شفاف و ایمن را دارد.

و سپس از نظر همگانی کردن، بلاک چین زیرساختی که هوش مصنوعی از آن استفاده می کند را غیر متمرکز می کند. اینها تنها چند مثال از این هستند که چگونه بلاک چین می تواند کمک کند. اما ما معتقدیم که هم گرایی هوش مصنوعی و بلاک چین اساسا جایی است که آینده در آن پیش می رود.

برایان مک گلینون : یکی از موارد نگران کننده در مورد هوش مصنوعی و توسعه آن، این نوع استدلال است که هوش مصنوعی مولد فقط یک سرقت ادبی واقعا بسیار پیچیده است! بنابراین بلاک چین چگونه می تواند مثلا از کار هنرمندان و حقوق مالکیت معنوی محافظت کند؟

جاسپر دی مائر : این یک نگرانی اصلی برای بسیاری از مردم است زیرا ما شاهد استفاده از هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT و Midjourney برای ایجاد دارایی های دیجیتال بوده ایم. حفاظت از مالکیت معنوی یک نگرانی عمده است، به ویژه برای هنرمندان در زمینه های مختلف.

چگونه می توان به بلاک چین به عنوان یک پایگاه داده نگاه کرد که در آن تمام IP ها به روشی شفاف و تغییرناپذیر ذخیره می شوند. بنابراین این ثبت دقیق داده مانند اینکه چه کسی دارایی ها را ایجاد کرده است، چه کسی مالک آن است، چه کسی مالک قبلی آن بوده است خیلی از نگرانی ها را برطرف می کند. پس تمام این ابر داده ها ذخیره می شود.

و در نهایت، وقتی با استفاده از هوش مصنوعی، محتوا تولید می کنید می توانید آن را با این رجیستری بررسی کنید. شما می توانید دارایی های واقعی خود را از نظر مالکیت فکری با آنچه در پایگاه داده وجود دارد مقایسه کنید. و بسیار پیش پا افتاده به نظر می رسد، اما اگر به وضعیت فعلی IP نگاه کنید، بسیار پراکنده است. و بسیاری از پایگاه های داده متمرکز و بلوکه شده در حال پی گیری مالکیت معنوی هستند. بنابراین بلاک چین تنها یک زیرساخت بسیار باز برای ذخیره سازی تمام IP ها است که می توانیم از طریق آن یکپارچگی واقعی یا اصالت دارایی را بررسی کنیم.

برایان مک گلینون : آیا به همین دلیل است که ما واقعا به Web۳ نیاز داریم و نه Web۲ ؟

جاسپر دی مائر : سوال بسیار جالبی است. چرا که در حال حاضر، اگر نگاهی به وضعیت اینترنت یا وب ۲ بیندازیم، همانطور که در حال حاضر در آن زندگی می کنیم، برخی مسائل ساختاری وجود دارد. مسائلی پیرامون حریم خصوصی و امنیت داده ها وجود دارد.

ربات ها بیداد می کنن؛ یک تمرکز وجود دارد. بنابراین ترکیب بلاک چین و هوش مصنوعی در واقع می تواند ما را به حالت بهتری از اینترنت بکشاند.

برایان مک گلینون : خیلی ممنونم که اومدی و به سوالات ما پاسخ دادی؛ از شما برای پیوستن به ما در قسمت این هفته از تمرکز آینده مالی یاهو تشکر می کنیم.

منبع : Yahoo

همچنین ببینید

پلاک خوان های شهر گرینزبوروی آمریکا فعلاً قرار نیست افزایش پیدا کنند

پلاک خوان های شهر گرینزبوروی آمریکا فعلاً قرار نیست افزایش پیدا کنند

گرینزبورو (از شهرهای ایالت کارولینای شمالی)؛ بیش از دو سال از نصب اولین دوربین های پلاک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *