مجریان قانون هوش مصنوعی

رشد پذیرش هوش مصنوعی در فرآیند اجرای قانون

مجریان قانون به طور روز افزون برای تقویت افسران و سازمان های خود به هوش مصنوعی روی می آورند. گفته می شود هوش مصنوعی یک عامل اساسی در فرآیند اجرای قانون است زیرا می تواند در بسیاری از زمینه ها به این فرآیند کمک کند و همچنین استفاده از آن به افزایش کارآیی منجر شود. از فناوری های هوش مصنوعی برای کنترل جمعیت و امور نظارتی استفاده می شود و استفاده از آن ها برای تشحیص چهره و اسکن فیلم های ویدئویی برای بررسی ناهنجاری ها در حال افزایش است. اگر هدف اصلی اجرای قانون کمک به جلوگیری از ارتکاب جرائم و حل آن ها و در عین حال تأمین عنصر امنیت و اطمینان در جامعه باشد، روش های بسیاری وجود دارد که می توان از هوش مصنوعی برای تحقق آن اهداف استفاده کرد.

استفاده بیشتر از تشخیص چهره و فناوری بهبود تصویر

تشخیص چهره کاربرد های گسترده ای در راستای کمک به شناسایی مجرمان در اماکن عمومی و پر ازدحام داشته است. به عنوان مثال ، افسران چینی موفق به دستگیری شخصی از میان انبوهی از جمعیت در داخل استادیوم شدند که بدون فناوری هوش مصنوعی شناسایی این شخص تقریباً غیرممکن بود. چین دوربین های بی شماری در فضاهای عمومی نصب کرده است که به پلیس کمک می کند تا شهروندان را رصد کند و شهروندانی را که مرتکب جرائم خرد مانند عبور از طرح ترافیک می شوند را جریمه کند. این دوربین ها همچنین به شناسایی مجرمان و دستگیری آن ها کمک می کند. برخی از شهرها مانند لندن برای کمک به افزایش نظارت، استفاده از هوش مصنوعی را در ایستگاه های راه آهن به طور آزمایشی امتحان کرده اند و شاید تعداد بیشتری از کشورها برای اجرای بهتر قانون به این کار رو بیاورند.

همچنین از فناوری تشخیص چهره برای شناسایی و یافتن افراد مفقود نیز استفاده می شود. براساس آمار ارائه شده از افراد گمشده و افراد ناشناس توسط سازمان NCIC ، بیش از ۸۸۰۰۰ نفر در ایالات متحده تنها در سال ۲۰۱۷ مفقود شده اند. فناوری های مرتبط به تشخیص چهره به مجریان قانون اجازه می دهد تا مکان های عمومی مانند ورزشگاه ها یا فرودگاه ها را برای شناسایی افراد مفقود شده و یا شناسایی عملیات های مشکوک به قاچاق انسان اسکن کنند.

موتور تشخیص چهره شرکت دانش بنیان شهاب در اوایل سال ۹۸ و پس از طی کردن آزمایش های مختلف و جواب گرفتن روی دیتابیس های استاندارد و نیز در محیط های واقعی به مرحله بهره برداری رسید. برای دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه معرفی کتابخانه تشخیص چهره شهاب مراجعه فرمایید. 

در هر حال، استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند های اجرای قانون شاهد افزایش چشمگیر است. ایالت های سان فرانسیسکو و اوکلند استفاده از فناوری تشخیص چهره را در بسیاری از شرایط و به خصوص در زمینه اجرای قانون در جایی که استفاده از آن مورد بحث و مناقشه بوده است ممنوع اعلام کرده اند. مانند همه برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی، فناوری هوش مصنوعی هیچ ضمانتی از باب صحت نتایج نمی دهد و در واقع ، همه الگوریتم ها به کار رفته تنها احتمال صحت بخشی از دستورالعمل های دقیق را ارائه می دهند. برخی از مدل های تشخیص چهره می توانند دارای میزانی از دقت باشند که قابلیت اطمینان آن ها فقط کمی بیش از ۵۰٪ در هنگام استفاده برای تعیین چهره باشد. به همین دلیل ، استفاده از آن در شرایط مرگ و زندگی، در شرایط مرتبط با ایمنی عمومی، مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.

علاوه بر برنامه های تشخیص چهره ، از فناوری هوش مصنوعی برای بهبود جستجوی تصاویر و محتوا های ویدئویی استفاده می شود. سازمان های مجری قانون از دوربین ها برای بررسی صحنه های مربوط به بازرسی استفاده می کنند، مناطقی که نیروهای گشت زن نمی توانند در آن جا گشت زنی کنند، آن ها با استفاده از هوش مصنوعی به دید گسترده ای از زنجیره ی وقایع یا شاید سرنخ هایی از وقوع اقدامات جنایی، دست پیدا می کنند. سازمان های مجری قانون همچنین برای نظارت بیشتر به فناوری های ویدئویی متکی هستند به خصوص در تجمعات بزرگی مانند ماراتن ها و جشنواره ها تا بتوانند هرگونه فعالیت مشکوک یا تهدیدآمیزی را کشف کنند. بسیاری از ادارات پلیس این فناوری را برای کمک به نظارت در شناسایی چهره افراد از طریق فناوری تشخیص چهره انتخاب کرده اند. هوش مصنوعی به تقویت نظارت پلیس در اماکن عمومی مانند ایستگاه های قطار و اماکن ورزشی کمک می کند.

ربات های هوشمند فیزیکی

سازمان های اجرای قانون همچنین به طور فزاینده ای از ربات های فیزیکی برای انجام انواع کارها استفاده می کنند. پلیس از ربات ها استفاده می کند زیرا می توانند وظایفی را که برای انسان ها خطرناک است از قبیل خنثی کردن بمب یا ورود به محیط های ناشناخته ، انجام دهند. این ربات ها به فناوری های هوش مصنوعی مجهز شده اند تا قابلیت های پیشرفته تری از قبیل کنترل آسان و شناسایی اشیاء یا افراد را داشته باشند ، که این امر باعث می شود آن ها در اجرای قانون مفید باشند.

برخی از شهرها به سمت ربات ها روی می آورند تا به عنوان افسران اضافی در خیابان ها عمل کنند. در سال ۲۰۱۷ پلیس دبی یک افسر رباتیک را معرفی کرد. این ربات ها که عمدتا در نقاط توریستی در سطح شهر واقع شده اند ، قادر به انجام مجموعه ای محدود از قابلیت ها هستند. با مجهز بودن به صفحه نمایش لمسی رایانه ای به افراد این امکان را می دهد تا جرائم را گزارش دهند و با استفاده از دوربینی که دارند تصاویر زنده را به اتاق عملیاتی که نیروهای انسانی بر آن نظارت دارند، بفرستند. این ربات ها با توانایی صحبت کردن به شش زبان مختلف ، قادر به برقراری ارتباط بهتر با گردشگرانی هستند که ممکن است به زبان این کشور مسلط نباشند.

کمک به کشف جرایم غیر خشونت آمیز

هوش مصنوعی در ردیابی الگوها عالی عمل می کند و همچنین مواردی را که متانسب با الگوها نیستند را شناسایی می کنند. در حقیقت الگوها و ناهنجاری ها یکی از هفت الگوی هوش مصنوعی است. ثابت شده است که فناوری هوش مصنوعی در شناسایی کالاهای تقلبی بسیار عالی عمل می کند، کاری که می تواند برای انسان ها چالش برانگیز باشد. عکس های میکروسکوپی یک آیتم را می توان برای بررسی و شناسایی اینکه آیا این محصول واقعی است یا تقلبی تهیه کرد.

جرایم مالی مانند کارت های اعتباری به سرقت رفته و کلاهبرداری در حساب های هزینه ای را می توان با هوش مصنوعی تشخیص داد زیرا این فناوری در تشخیص ناهنجاری ها خوب عمل می کند. دستگاه های هوش مصنوعی می توانند گزارشات یک شرکت یا معاملات افراد را تجزیه و تحلیل کرده و هزینه های غیرقابل قبول و قابل قبول را نشانه گذاری کنند و می توانند هزینه های غیرقابل قبول را رد کنند.

با این حال ، حتی با تمام مزایایی که هوش مصنوعی می تواند برای اجرای قانون به همراه آورد ، استفاده از هوش مصنوعی می تواند معایبی نیز داشته باشد. عموم مردم باید اطمینان حاصل کنند که اجرای قانون با استفاده از هوش مصنوعی بیش از حد مجاز از حد و حدود آن ها عبور نمی کند. ما به اسم ایمنی چه آزادی هایی را می خواهیم کنار بگذاریم؟

بیشتر بخوانیم :

منبع Forbes

همچنین ببینید

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به رشد کسب‌ وکار شما در اقتصاد دیجیتال کمک کند

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به رشد کسب‌ وکار شما در اقتصاد دیجیتال کمک کند

هوش مصنوعی مولد نقطه محوری بعدی برای بهره وری و کارایی در سازمان ها است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *