درون کاشت neuralink ایلان ماسک

درون کاشت Neuralink ایلان ماسک، انسان را با هوش مصنوعی “ادغام” می کند

بنیان گذار تسلا ایلان ماسک، برای ساختن درون کاشت هایی ( Implants ) که مغز انسان را از طریق هوش مصنوعی به رابطه های رایانه ای متصل می کند استارت آپ فناوری Neuralink را راه اندازی کرده است.

 با استفاده از این فناوری ، گروه هایی از “رشته” های الکترود ریز قابل انعطاف که توسط یک ربات جراح عصبی درون مغز انسان کاشته می شود.

این رشته ها سیگنال های الکتریکی را در مغز تشخیص داده و ضبط می کنند و این اطلاعات را به خارج از بدن منتقل می کنند.

در واقع این پتانسیل را دارد که یک سیستم رابط کاربری مغز ( BMI ) با پهنای باند بالا و مقیاس پذیر ایجاد کند ، به این معنی که مغز را به یک دستگاه خارجی وصل می کند تا یک رابط مغز و ماشین ایجاد شود.

اولین آزمایشات روی انسان تا پایان سال ۲۰۲۰

هدف استفاده از Neuralink ، درک و درمان اشکال مختلف اختلالات مغزی یا ستون فقرات است. به عنوان مثال ، انسان های فلج می توانند از دستگاه کاشته شده برای کنترل تلفن یا رایانه استفاده کنند. با این حال ماسک همچنین این درون کاشت را به عنوان وسیله ای برای تقویت مغز انسان ها در نظر می گیرد ، و به انسان این امکان را می دهد تا با هوش مصنوعی ( AI ) به یک همزیستی برسد.

به گفته ماسک ، این در نهایت می تواند به آینده “هوش فوق بشری” منجر شود.

Neuralink در حال کار روی ایمپلنت برای اتصال مغز انسان به دستگاه خارجی است

همانطور که ماسک در رویداد راه اندازی Neuralink در سان فرانسیسکو در ۱۶ ژوئیه توضیح داد ، ایده ایجاد “آینده ای مناسب و هماهنگ” است که تهدید وجودی فرضی را کاهش می دهد.

او و تیمش امیدوارند که این سیستم را قبل از پایان سال   2020بر روی یک بیمار انسانی آزمایش کنند.

 هر گروه از رشته ها میتواند حاوی ۳،۰۷۲ الکترود باشد که در ۹۶ رشته توزیع می شود.

دستگاه قابل کاشت کوچک شامل تراشه های بی سیم ریز می باشد

استارت آپ Neuralink ماسک همچنین یک ربات جراحی مغز و اعصاب ساخته است که قادر است در هر دقیقه شش رشته را در مغز انسان وارد کند.

هر رشته از اندازه یک تار موی انسان کوچکتر می باشد و دارای ۱۹۲ الکترود است.

رشته های متصل شده توسط ربات جراحی مغز و اعصاب

هر گروه الکترود در داخل یک دستگاه قابل کاشت کوچک قرار دارد که شامل تراشه های بی سیم سفارشی با اندازه چهار در چهار میلی متر است.

رشته ها به صورت جداگانه توسط سوزن ریز در انتهای ربات که با قطر حدود ۲۴ میکرون اندازه گیری می شود ، به صورت جداگانه درون مغز قرار میگیرند.

این امر میتواند قسمت های خاصی از مغز را مورد هدف قرار داده و از آسیب رساندن به رگ های خونی جلوگیری کند.

هر گروه از رشته ها می تواند حاوی ۳،۰۷۲ الکترود باشد

 همانطور که ماکس هوداک رئیس Neuralink ، به نیویورک تایمز گفت ، در حال حاضر این عمل نیازمند سوراخ کردن جمجمه بیمار برای وارد کردن رشته ها می باشد.

 با این حال ، آن ها امیدوارند ، در آینده از پرتوی لیزر برای ایجاد سوراخ های ریز در جمجه استفاده کنند، که بیمار آن را حس نخواهد کرد.

“به همان اندازه ایمن و بدون درد” مانند جراحی لیزر چشم

همانطور که در یک نمایش ویدیویی در این رویداد توضیح داده شده است، درون کاشت با ضبط اطلاعات منتشر شده توسط سلول های عصبی در مغز کار می کند.

سلول های عصبی مغز متصل می شوند تا از طریق سیناپس ها شبکه بزرگی تشکیل دهند. در این نقاط اتصال ، نورون ها با استفاده از سیگنال های شیمیایی به نام انتقال دهنده های عصبی ، با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند ، که در پاسخ به سنبله الکتریکی به نام “پتانسیل عمل” آزاد می شوند.

هنگامی که یک سلول به اندازه کافی ورودی های انتقال دهنده عصبی از نوع صحیح را دریافت می کند ، یک واکنش زنجیره ای ایجاد شده که باعث پتانسیل عمل می شود، زیرا نورون ها پیام ها را به سیناپس ها منتقل می کنند.

این پتانسیل های عملیاتی یک میدان الکتریکی ایجاد می کنند که از نورون پخش می شود و با قرار دادن الکترود در مجاورتشان می توان آن ها را شناسایی کرد که امکان ضبط اطلاعات ارائه شده توسط یک نورون را فراهم می کند.

همچنین Neuralink یک ربات جراحی مغز و اعصاب ایجاده کرده است که قادر به کاشتن دادن رشته ها می باشد

بخش عملیاتی Neuralink ادعا می کند این جراحی به اندازه انجام جراحی با لیزر چشم بی خطر و بدون درد است و شامل یک برش دو تا هشت میلیمتری است تا در آن  تراشه قرار گیرد، و نیازی به بخیه نیست.

ماسک روی صحنه شوخی کرده که کاربران “چیزی را حس نخواهند کرد”.

دستگاه پوشیدنی ایمپلنت را به دستگاه های خارجی متصل می کند

می توان ۱۰ ایمپلنت را در یک نیم کره مغز قرار داد. این ها از طریق سیم های بسیار کوچکی که در زیر پوست سر تونل می شوند به یک سیم پیچ رسانا در پشت گوش وصل می شوند.

این سیم پیچ به صورت بی سیم از طریق پوست به دستگاهی پوشیدنی که شرکت از آن به عنوان Link نام می برد ، متصل می شود که حاوی رادیو بلوتوث و باتری است.

یک کابل USB-C پهنای باند کاملی برای انتشار داده ها روی کامپیوتر یا موبایل فراهم می کند و همزمان همه کانال های تراشه را ضبط می کند.

از طریق یک برنامه  بر روی گوشی های هوشمند ، Link می تواند برای به روزرسانی نرم افزار و رفع اشکالات از طریق بلوتوث  و بدون نیاز به دستکاری در تراشه استفاده کند. پس از قطع شدن Link ، درون کاشت خاموش می شود.

داده های مغز می توانند از طریق دستگاه پوشیدنی بر روی تلفن یا رایانه پخش شوند

راه اندازی Neuralink به دنبال پیش بینی های ماسک در اجلاس دولت جهانی در دوبی دو سال پیش است که در صورت تمایل به ادامه کار با رایانه های تحت تسلط هوش مصنوعی در آینده ، انسان ها باید به صورت دیجیتالی مغز خود را تقویت کنند.

” با گذشت زمان فکر می کنم احتملاً شاهد ادغام نزدیک تر هوش بیولوژیک و هوش دیجیتالی خواهیم بود. ” ماسک گفت ” سرعت اتصال بین مغز شما و نسخه دیجیتالی خود ، به ویژه خروجی، بیشتر مربوط به پهنای باند است.”

ویدیو معرفی Neuralink را در ادامه ببینید:

 

بیشتر بخوانید :

منبع dezeen

همچنین ببینید

اولین کامپیوتر سرفیس هوش مصنوعی مایکروسافت چه قابلیتی دارد؟

اولین کامپیوتر سرفیس هوش مصنوعی مایکروسافت چه ویژگی هایی دارد؟

شرکت مایکروسافت روز پنجشنبه از راه اندازی اولین رایانه شخصی سرفیس خود که برای هوش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *