google gemini

نسل بعدی مدل هوش مصنوعی گوگل (Gemini) عملکرد بهتری از GPT-4 دارد

گوگل از جمینی، یک مدل پیشرفته هوش مصنوعی رونمایی کرده که به عنوان توانمندترین و متنوع ترین مدل این شرکت تا به امروز شناخته می شود.

دمیس هاسابیس، مدیرعامل و هم موسس گوگل دیپ مایند، جمینی را به عنوان یک مدل چند وجهی معرفی کرد که قادر به درک یکپارچه و ترکیب انواع مختلف اطلاعات از جمله متن، کد، صوت، تصویر و ویدیو است.

جمینی در سه نسخه بهینه سازی شده عرضه می شود: اولترا، پرو و نانو. مدل اولترا عملکرد پیشرفته ای دارد، در درک زبان از متخصصان انسانی پیشی می گیرد و قابلیت های بی سابقه ای را در وظایفی از کدنویسی گرفته تا بنچمارک های چندهسته ای نشان می دهد.

بنچمارک جمینی هوش مصنوعی گوگل

آنچه جمینی را از بقیه متمایز می کند، چندوجهی بودن آن است که نیاز به چسباندن اجزای جداگانه برای روش های مختلف را از بین می برد. این رویکرد پیشگامانه که از طریق تلاش های مشارکتی در مقیاس بزرگ در تیم های گوگل تنظیم شده، جمینی را به عنوان مدلی انعطاف پذیر و کارآمد با قابلیت اجرا روی مراکز داده و دستگاه های موبایل قرار می دهد.

یکی از ویژگی های برجسته جمینی، استدلال چند وجهی پیچیده آن است که آن را قادر می سازد تا بینش ها را از مجموعه داده های وسیع با دقت قابل توجهی استخراج کند. قدرت این مدل به درک و تولید کد با کیفیت بالا در زبان های برنامه نویسی محبوب گسترش می یابد.

با این حال، با ورود گوگل به این عصر جدید هوش مصنوعی، مسئولیت پذیری و ایمنی همچنان در اولویت قرار دارد. جمینی تحت ارزیابی های ایمنی دقیق قرار می گیرد. گوگل به طور فعال با کارشناسان خارجی هم کاری می کند تا به نقاط کور احتمالی رسیدگی کند و از به کارگیری اخلاقی این مدل اطمینان حاصل کند.

Gemini 1.0 اکنون در میان محصولات مختلف گوگل – از جمله چت بات بارد (Bard) – با برنامه هایی برای ادغام در Search، Ads، Chrome و Duet AI عرضه می شود. با این حال، ارتقا بارد در اروپا منتشر نخواهد شد تا از سوی رگلاتورها تأیید شود.

توسعه دهندگان و مشتریان سازمانی می توانند از طریق API جمینی در Google AI Studio یا Google Cloud Vertex AI به جمینی پرو دسترسی داشته باشند. توسعه دهندگان اندروید همچنین قادر خواهند بود تا از طریق AICore، قابلیت جدید سیستم موجود در اندروید ۱۴ را بسازند.

منبع : AINEWS

همچنین ببینید

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به رشد کسب‌ وکار شما در اقتصاد دیجیتال کمک کند

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به رشد کسب‌ وکار شما در اقتصاد دیجیتال کمک کند

هوش مصنوعی مولد نقطه محوری بعدی برای بهره وری و کارایی در سازمان ها است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *