متا قصد دارد هوش مصنوعی مولد را به بازی های متاورس بیاورد

متا قصد دارد هوش مصنوعی مولد را به بازی های متاورس بیاورد

متا قصد دارد فناوری هوش مصنوعی مولد را به بازی‌ها، به‌ویژه بازی‌های VR، AR و واقعیت ترکیبی وارد کند، زیرا این شرکت به دنبال تقویت استراتژی متاورس خود است.

طبق یک لیست شغلی، متا به دنبال تحقیق و نمونه‌سازی «تجربه‌های جدید مصرف‌کننده» با انواع جدیدی از بازی مبتنی بر هوش مصنوعی است، مانند بازی‌هایی که «هر بار که آنها را بازی می‌کنید تغییر می‌کنند» و مسیرهای «غیر قطعی» را دنبال می‌کنند. به موازات آن، این شرکت قصد دارد ابزارهای تولیدکننده مبتنی بر هوش مصنوعی را بسازد – یا با سازندگان و فروشندگان شخص ثالث برای استفاده از آنها شریک شود که می‌تواند گردش کار و زمان ورود به بازار را برای بازی‌ها بهبود بخشد.

تمرکز بر Horizon، خانواده بازی‌های متاورس متا خواهد بود. اما ممکن است به بازی‌ها و تجربیات روی پلتفرم‌های «غیر متا» مانند گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی گسترش یابد.

در فهرست مشاغل آمده است: “این یک فناوری نوپا است اما پتانسیل ایجاد تجربیات جدیدی را دارد که حتی امروز وجود آنها ممکن نیست.” «نوآوری در این فضا می‌تواند تأثیر چشمگیری بر اکوسیستم داشته باشد، زیرا باید کارایی را افزایش دهد و به میزان قابل توجهی محتوای بیشتری ایجاد کند.»

تلاش‌های جدید در حالی انجام می‌شود که یک محصول پرفروش برای آزمایشگاه‌های واقعیت متا، بخش مسئول پروژه‌های متاورس مختلف این شرکت، از جمله هدست متا کوئست، گریزان باقی مانده است. در حالی که متا ده‌ها میلیون واحد Quest فروخته است، در تلاش است تا کاربران را به پلتفرم واقعیت ترکیبی Horizon خود جذب کند – و به نوعی میلیاردها دلار ضرر عملیاتی خود را پس بگیرد.

متا اخیراً استراتژی پلتفرم متاورس خود را تغییر داده است و به سازندگان هدست شخص ثالث اجازه می دهد تا مجوز برخی از ویژگی های مبتنی بر نرم افزار Quest مانند ردیابی دست و بدن را بگیرند. در همان زمان، متا سرمایه‌گذاری‌های خود را در پروژه‌های بازی متاورس افزایش داده است – که ظاهراً محصول علاقه شخصی جدید مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا به توسعه بازی برای هدست‌های Quest است.

متا قبلاً علاقه خود را به تجربیات متاورس مولد هوش مصنوعی اعلام کرده بود.

در سال ۲۰۲۲، زاکربرگ نمونه اولیه ای به نام Builder Bot را به نمایش گذاشت که به مردم اجازه می داد با توصیف آن ها با اعلان هایی مانند «بیایید به ساحل برویم»، بخش هایی از دنیای مجازی را بسازند. و سال گذشته، در یک پست وبلاگی، اندرو باسورث، رئیس Meta CTO و Reality Labs، ابزارهای هوش مصنوعی مولد را توصیف کردند که می‌توانند به «همسطح کردن زمین بازی» در ایجاد محتوای متاورس کمک کنند.

او نوشت: «همانطور که اینستاگرام به هر کسی کمک کرد خالق باشد، [این ابزارهای مولد هوش مصنوعی] تنها قدرت تک تک سازندگان را افزایش نمی‌دهند. “[آنها] همچنین به عنوان یک افزایش دهنده نیرو برای توسعه دهندگان عمل می کنند و به تیم های کوچک قدرت اسب بخار استودیوهای بزرگتر را می دهند و نوآوری را در کل سرعت می بخشند.”

هوش مصنوعی مولد شروع به ورود به توسعه بازی کرده است، با شرکت هایی مانند Inworld و Artificial Agency با حمایت دیزنی از این فناوری برای ایجاد دیالوگ ها و روایت های بازی پویاتر استفاده می کنند. اکنون تعدادی از پلتفرم‌ها ابزارهایی را برای تولید دارایی‌های هنری بازی و صدای شخصیت‌ها از طریق هوش مصنوعی ارائه می‌دهند – که این به ناراحتی برخی از سازندگان بازی که از معیشت خود می‌ترسند منجر شده است.

متا در اوایل سال جاری اعلام کرد که قصد دارد میلیاردها دلار برای هوش مصنوعی مولد هزینه کند و یک تیم سطح بالای جدید را تشکیل داد که بر محصولات هوش مصنوعی مولد مانند کاراکترها و تبلیغات هوش مصنوعی متمرکز است. در ماه آوریل، زاکربرگ هشدار داد که «سال‌ها» طول می‌کشد تا این شرکت از هوش مصنوعی مولد درآمد کسب کند – و این نشان می‌دهد که این سرمایه‌گذاری‌ها به این زودی‌ها ثروت آزمایشگاه‌های واقعیت را تغییر نخواهد داد.

منبع : techcrunch

امتیاز دهید!

همچنین ببینید

قابلیت تولید تصویر با هوش مصنوعی Imagen 3 به جمینی گوگل اضافه شد

قابلیت تولید تصویر با هوش مصنوعی Imagen 3 به جمینی گوگل اضافه شد

خبر اضافه شدن Imagen 3 به جمینای، گام مهم دیگری از سوی گوگل در دنیای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *