با برنامه نویسی پولدار شویم

چگونه با برنامه نویسی پولدار شویم؟

فرصت های زیادی برای افزایش درآمد از طریق کار روزانه وجود دارد. برنامه نویسی یک شغل فوق العاده است که با آن اکثر اوقات سرگرم هستید. هم چنین برای برنامه نویسان کارهای متعددی وجود دارد که همگی درآمد ساز هستند.

دانستن اینکه چطوری کدنویسی کنیم، واقعا یک مهارت ارزشمند است که در نهایت برای شما پول زیادی را به همراه دارد. باید بدانید که وقتی حرف از کسب درآمد با برنامه نویسی می شود، میلیون ها راه و زمینه مختلف نیز برای این کار وجود دارد. اما تنها چیزی که شما را در این زمینه محدود می کند، خلاقیت شماست.

اکثر توسعه دهندگان و شرکت های موفق تنها با یک توسعه دهنده و یک ایده به موفقیت رسیده اند. این پیشرفت و موفقیت ارزوی هر توسعه دهنده و برنامه نویسی است. همواره به یاد داشته باشید که شاید شما ایده و شانس ایجاد فیسبوک یا اوبر را نداشته باشید اما بهتر است بر راه های ساده و واقعی تری که شما را با کدنویسی پولدار می کند، تمرکز کنید.

در این مقاله ۱۰ راه ساده و کاربردی برای کسب درآمد با کدنویسی را برای شما شرح می دهیم. با ما همراه باشید:

راه های کسب در آمد از برنامه نویسی

ا- کمک به کسب و کار محلی:

یکی از ساده ترین انتخاب ها، درخواست از خانواده و دوستان است. برای شروع برنامه نویسی سعی کنید افرادی در اطراف خود را پیدا کنید که کسب و کارهای کوچکی دارند. این افراد کسانی هستند که برای کسب و کار خود نیازمند ایجاد وبسایت جدید یا بهبود و ارتقا وب سایت قبلی خود هستند.

پیشنهاد می کنیم اگر برنامه نویسی و کدنویسی را به تازگی شروع کرده اید یا در این کار تازه کار هستید، اولین پروژه خود را به صورت رایگان انجام دهید. به این طریق می توانید توانایی خود را به دیگران ثابت کرده و برای شما هم تجربه خوبی خواهد بود. علاوه بر این می توانید در رزومه، توانمندی خود را با اعتماد بیشتری ثبت کنید. هنگامی که کار اول را به درستی به اتمام رساندید می توانید از مشتری خود برای معرفی شما و مهارتتان به دیگران کمک بگیرید. به این روش می توانید مشتری های بیشتری را به دست آورید.

به این نکته توجه کنید که اگر شما واقعا به فعالیتتان اهمیت می دهید، لازم است در اطراف خود به دنبال وبسایت های تجاری باشید که از لحاظ فنی یا ظاهری دچار مشکل هستند. سعی کنید طراحی بهتری را ایجاد کرده یا در صورت لزوم بخشی از وبسایت (یا کل وب سایت) را تغییر دهید.

۲- استفاده از وبلاگ:

به عنوان یک توسعه دهنده، همیشه می توانید وبلاگی در زمینه برنامه نویسی داشته باشید. راه های زیادی برای کسب درآمد از طریق یک وبلاگ و البته دانش برنامه نویسی وجود دارد. برای مثال می توانید مهارت های کدنویسی خود را به صورت آنلاین آموزش داده و از این طریق کسب درآمد کنید.

اگر به نویسندگی علاقه دارید، به شما توصیه می کنم که وبلاگ شخصی خودتان را ایجاد کنید. این راهی مناسب برای به اشتراک گذاری علم، مهارت و حرفه شماست. در این وبلاگ می توانید مهارت هایی که یاد گرفته اید یا در حال یادگیری هستید را نیز با دیگران به اشتراک بگذارید. به این طریق مخاطبان بیشتری را جذب خود کنید. قرار دادن پست های روزانه و منظم می تواند در پیشبرد توسعه کسب و کار شما هم کمک کننده باشد.

۳- توسعه اپلیکیشن:

برنامه های کاربردی یک پتانسیل غیر قابل انکار برای پولدار شدن شما هستند. اما برای طراحی و ساخت اپلیکیشن ها باید ایده های خوبی داشته باشید. اگر ایده شما نتواند مخاطبان زیادی را جذب کند، مطمئنا پول زیادی به دست نخواهید آورد.

به عنوان معرفی بهترین نمونه از اپلیکیشن های با ایده خوب می توان از Floppy Bird  نام برد که از لحاظ ایده بسیار کاربردی بود. این برنامه به طرزی ساده طراحی شده بود که گویی ایده از یک کودک ۱۳ ساله گرفته شده است. همین سادگی برنامه مخاطبان زیادی را جذب خود کرد به طوری که در ابتدای انتشار توانست روزانه ۵۰ هزار دلار از طریق تبلیغات کسب درآمد داشته باشد.

اما یادتان باشد که اغلب اپلیکیشن ها تنها برای مدت کوتاهی می توانند درخشش داشته باشند. بنابراین بر کسب درآمد روی یک اپلیکیشن برای مدت طولانی برنامه ریزی نکنید.

بازی Floppy Bird

۴- ایجاد قالب (تم):

افراد زیادی هستند که وب سایت دارند اما ممکن است از کدنویسی و برنامه نویسی اطلاعاتی نداشته باشند. این افراد اغلب از فریم ورک هایی مانند وردپرس استفاده می کنند. از آنجایی که آن ها کدنویسی را بلد نیستند بنابراین اعمال تغییرات و پیکربندی سایتشان نیز دشوار است. به همین علت این افراد معمولا به سمت استفاده از قالب های وب سایت آماده و در دسترس، جذب می شوند. به این علت، یک فرصت استثنائی دیگر برای شما به وجود می آید. شما می توانید قالب های وب سایت را ایجاد کرده و برای فروش در مارکت های گوناگون مانند  ThemeForest یا سایت های ایرانی مانند ژاکت قرار دهید.

وقتی قالب خود را طراحی کرده و ساختید، می توانید با انتشار آن در این پلتفرم ها مخاطبانی از سرتاسر دنیا برای خود پیدا کنید. به این ترتیب، قالب شما به راحتی به فروش می رسد. هم چنین شما می توانید قالب هایی برای دروپال و جوملا بسازید هر چند این پلتفرم ها خیلی رایج نیستند و وردپرس طرفدار بیشتری دارد. در کل اگر اولویت خاصی برای فریم ورک ندارید، پیشنهاد ما استفاده از وردپرس است.

۵- فریلنسینگ:

شما می توانید خدمات و مهارت های برنامه نویسی خود را از طریق اینترنت و به شکل دورکاری به دیگران ارائه دهید. امروزه خدمات فریلنسری و آنلاین بسیاری در اینترنت وجود دارد که به راحتی می توانید به کسب و کار و درآمد شما کمک کند. کافیست یکی از این موقعیت های کاری را پیدا کرده و مشغول شوید.

همانطور که اطلاع دارید فریلنسری مزایای متعددی دارد. در حالت دورکاری یا پروژه ای، علاوه بر اینکه می توانید از ساعات کاری منعطف خود لذت ببرید، آزادی در زمان و مکان نیز دارید. علاوه بر این موارد، شما می توانید تجربه خود را به عنوان یک توسعه دهنده در پلتفرم های فریلنسری را نیز به رزومه خود اضافه کنید.

اما به یاد داشته باشید که فریلنسری تنها تجربه ای برای شروع کار است و به شما کمک می کند تا به کار خود تسلط بیشتری پیدا کرده و آمادگی ورود به بازار اصلی کسب و کار را پیدا کنید.

۶- افزونه های وردپرسی:

بسیاری از صفحات وب با استفاده از وردپرس طراحی شده اند. یعنی از لحاظ درصدی می توان اعلام کرد که ۳۵ درصد از تمامی صفحات وب با وردپرس ساخته شده اند. این موضوع به این معناست که تقاضا برای افزونه های وردپرسی برای ارتقا صفحات وب نیز بیشتر از سایر فریم ورک هاست.

بنابراین اگر شما توسعه دهنده ای هستید که مهارت وردپرسی دارید، افزونه هایی را بسازید که می توانند راهی مناسب برای کسب درآمد دورکاری باشند. این را هم بدانید که بهترین قسمت ساخت افزونه، راحتی شروع کار است.

بهترین ایده برای ساخت افزونه ها می تواند از محدودیت ها و محرومیت ها در استفاده از ابزار شگفت انگیر نشات بگیرد. به این معنا که دنبال ساخت افزونه ای بروید که همه به آن نیازمندند. گرچه شما می توانید هر افزونه ای را که دوست دارید طراحی کنید. شاید شما بخواهید یک افزونه را به رایگان در اختیار کاربران سرتاسر دنیا قرار دهید. شاید هم به دنبال ایده های بزرگ و پولساز هستید.

۷- پادکست:

پادکست ابزاری برای افرادی است که علاقه ای به حاضر شدن جلوی دوربین نداشته و از طرفی هم می خواهند تا دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. اگر شما هم در زمینه ای تخصص دارید اما علاقه ای به حضور جلوی دوربین ندارید، با استفاده از پادکست می توانید پیام های خود را به مخاطبانتان برسانید.

خبر خوب در مورد پادکست، رایج شدن روز به روز آن است. امروزه افراد زیادی موقع کار کردن یا قبل از خوابیدن به پادکست گوش می کنند. اما خبر دیگر این است که معمولا پادکست ها رایگان هستند و در حقیقت راهی تبلیغاتی برای برای معرفی شما، مهارت و کسب و کارتان هستند. اما هم چنان می توانید پلتفرم هایی را پیدا کنید که در ازای پادکست ها به صورت ماهیانه به شما پول پرداخت می کنند.

پادکست برنامه نویسی

۸- آموزش برنامه نویسی:

آموزش و تدریس یکی از راه هایی است که امروزه می توانید به صورت آنلاین از آن کسب درآمد کنید. تدریس آنلاین، هم برای مدرس و هم برای شاگرد مزایای زیادی به همراه دارد اما تدریس معمولا برای افرادی مناسب است که با تجربه بوده و دانش کافی در زمینه موضوع آموزشی را دارند. وقتی شما یک مهارت برنامه نویسی و کد نویسی دارید که به اندازه کافی در آن مسلط هستید، به راحتی می توانید به صورت آنلاین آموزش داده یا شاگرد جذب کنید.

به این روش علاوه بر تبلیغ کسب و کارتان، مهارتتان نیز به دیگران اثبات می شود. به علاوه اینکه می توانید از تدریس پول به دست آورید. در این حالت آموزشی می توانید اقدام به جذب شاگرد خصوصی نموده یا حتی زمانی برای آموزش گروهی اختصاص دهید.

۹- فروشگاه اینترنتی خود را داشته باشید:

امروزه خرید و فروش های اینترنتی گستردگی زیادی پیدا کرده اند. تعداد افرادی که از طریق اینترنت اقدام به خرید و فروش می کنند نیز روز به روز در حال افزایش هستند. به این منظور، شما نیز می توانید یک وب سایت فروشگاهی برای خودتان طراحی کنید.

اگر کالایی دارید که قصد فروش آن را دارید یا خدماتی برای عرضه دارید، بهترین انتخاب استفاده از فروشگاه و وبسایت فروشگاهی است. اگرکدنویسی بلدید که به راحتی می توانید اقدام به طراحی نموده و وبسایت فروشگاهی خود را راه بیندازید. در غیر اینصورت از پلتفرم هایی مانند Shopify یا Scratch استفاده کنید.

راه دیگر برای کسب درآمد از طریق فروشگاه اینترنتی ، دراپ شیپینگ است. دراپ شیپینگ این مزیت را دارد که شما به هیچ کالای موجودی نیاز ندارید. هنگامی که شخصی محصولی را از فروشگاه اینترنتی شما خریداری کرد ، سفارش را مستقیماً به سازنده ارسال می کنید. سازنده محصول را مستقیماً به مشتری شما ارسال می کند. دراپ شیپینگ به شما امکان می دهد بدون نیاز به سرمایه گذاری ذره ای پول در تولید محصولات، فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید.

۱۰- برنامه نویسی پروژه اختصاصی خودتان:

آخرین مورد، خلق پروژه ای است که منحصرا متعلق به شما می باشد. بزرگترین مزیت این پروژه، کار کردن و وقت گذاشتن برای هدفی است که واقعا به آن علاقمند هستید. هدفی که همیشه بهترین ایده است و برای خلق آن مدت ها وقت گذاشته اید. مثلا اپلیکیشنی را طراحی کنید که ایده آن تا کنون به ذهن هیچکس خطور نکرده است.

البته، هدف این کار ساخت یک برنامه یا وب سایتی که تا کنون وجود نداشته است. برنامه یا وب سایتی که بتوانید محصولات و خدمات دیگر خود را نیز در آن ارائه دهید. این ایده است که هرگز پایان پیدا نکرده و مادام العمر خواهد بود.

بیشتر بخوانید :

منبع Git Connected

همچنین ببینید

استفاده از هوش مصنوعی مولد برای بهبود تست نرم‌افزار

هوش مصنوعی مولد به دلیل توانایی خود در ایجاد متن و تصاویر بسیار مورد توجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *