هوش مصنوعی مبارزه با بیماری کرونا

چگونه می توان از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در دوران بیماری های همه گیر استفاده کرد

اینکه بگوییم تغییر یک امر پایدار و ثابت است، در ارتباط با ویروس کرونا که کل جهان را زیر و رو کرده، به نوعی کتمان حقیقت محسوب می شود. با استفاده از فناوری های شتاب دهنده ابری که در آن ها به نظر نمی رسد چیزی به اسم “خط پایان” وجود داشته باشد ، ما خود را در محیطی می یابیم که بیش از پیش مهارت های تیم های داخلی حوزه IT را به چالش بکشد.

پیش از این دریافتیم که کاهش شکاف موجود در مهارت های در حال رشد به یک محرک عالی برای افزایش اتوماسیون تبدیل شده است که این روند رو به رشد توسط هوش مصنوعی ( AI ) و یادگیری ماشین ( ML ) هدایت می شود. پس از اتمام این بیماری همه گیر برخی از کسب و کار ها برنده و برخی دیگر بازنده خواهند بود.

سازمان هایی که فناوری هایی از قبیل یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را به عنوان یک وجه تمایز برای سازمان خود می دانند، طیف گسترده ای از مزیت های تجاری را در طول این دوره فراگیری بیماری و پس از فروکش کردن آن، کسب خواهند کرد.

با ترکیبی از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، مدیران قادر خواهند بود تا با اطلاعات بهتر و تجزیه و تحلیل های عمیق تر اوضاع را مشاهده کرده و بر طبق مشاهدات خود عمل کنند و این امکان برای آن ها فراهم می شود تا سریع تر بتوانند تحول مورد نظر خود را در تجارت ایجاد کنند.

 پیش بینی های تحلیلی نه تنها امکان ایجاد اتوماسیون را فراهم می کنند بلکه زندگی افراد را نیز نجات می دهند

ده ها سال توسعه فناوری، باعث شده انتظارات تکنولوژیکی به سمت هوش تجاری پیش بینی کننده بیش از گذشته سوق داده شود. هنگامی که اطلاعات پیش بینی کننده دقیقی در اختیار داشته باشید، کار اتوماسیون بسیار ساده تر می شود. امروزه ، سیستم های محاسباتی با تنها چند کلیک می توانند دنیایی از داده های تاریخی و اطلاعات تحلیل شده را به کاربر ارائه دهند. با این وجود، از همان آغاز، هوش کامپیوتری و اطلاعات پیش بینی شده از سیستم های رایانه ای با ارزش ترین جواهر در حوزه تکنولوژی هستند.

در مسیر هوش تجاری ، با پیشرفت در زمینه های زیرساختی ، نرم افزاری ، انتقال و فناوری اطلاعات ، این صنعت در تطابق موارد استفاده تجاری این فناوری با قابلیت ها و سیستم ها گام های بزرگی برداشته است. می توانیم جلوه هایی از این واقعیت را در تقابل ما در مبارزه با ویروس کرونا مشاهده کنیم.

در حالی که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به طور سنتی برای بهبود روند پیش بینی اطلاعات سازمانی به کار گرفته شده اند، این فناوری ها امروزه به عنوان ابزاری درخشان برای کمک به جذب بینش از منابع داده ای موجود از ویروس کرونا شناخته شده اند.

ویژگی های هوش مصنوعی شامل تجزیه و تحلیل سریع ، مقیاس پذیری ، قابلیت ادغام نقاط مختلفی از اطلاعات و دسترسی سریع به اطلاعات باعث شده که همه ما بتوانیم اطلاعات موجود در ارتباط با این ویروس را در وب سایت های CDC ( مرکز کنترل بیماری ها ) و WHO ( سازمان بهداشت جهانی ) بخوانیم. دسترسی سریع و امکان دستکاری این داده ها به وسیله ی هوش مصنوعی ، گسترش این بیماری همه گیر را محدود خواهد کرد و آن را به زانو در خواهد آورد.

ویروس کرونا

بهبود بهره وری

در کنار نوآوری ، یکی دیگر از محرک های همیشگی تجارت ، بهبود بهره وری است ، که اکنون که زیرا بیشتر دانشمندان مجبور به کار در خانه هستند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است . با گذشت زمان ، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در ترکیب با هم، قابلیت ساده سازی و حتی جایگزین کردن هرگونه کار تکراری را دارند بطوری که آن کار تنها یک بار لازم است که توسط انسان انجام شده یا تحت نظارت انسان انجام شود.

در طول تاریخ، تکامل و بهره وری فن آوری به مفاهیمی چون بهره وری ، اتوماسیون و مقیاس پذیری پیوند خورده است. امروز با تعداد زیادی از نیرو هایی کار که در خانه کار می کنند ، یا در شرایط فاجعه باری که بسیاری از آن ها به این بیماری مبتلا می شوند و قادر به انجام وظایف کاری نیستند، این امر قابل کتمان نیست.

تصمیماتی بدون پشیمانی

امروزه ، فن آوری های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین با افزایش بهره وری در برنامه های در حال ظهور در این زمینه و انتشار داده های مهم در ارتباط با تحقیقات انجام شده در خط مقدم این بیماری، اهداف تجاری مورد نظر را نیز، تحقق می بخشند.

گذشته از وضعیت کرونا ، بهره وری کار دانشمندان فعال در این حوزه وقتی افزایش می یابد که:

  • لازم نباشد که در جستجوی بینش های تجاری ، به تجزیه و تحلیل داده های عمیق و گسترده بپردازند.
  • نیازی به پاسخگویی به سوالات تکراری یا حل مشکلات تکراری نداشته باشند.
  • بتوانند میلیارد ها ویژگی موجود در اطلاعات پزشکی یا شبکه های عصبی را تجزیه و تحلیل کنند.

مشاغلی که اجزای فناوری های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را در کسب و کارشان پیاده سازی می کنند از ابزارهای برجسته ای بهره مند می شوند که شامل:

  • پردازش زبان طبیعی که به طور گسترده باعث افزایش بهره وری و بهبود ارتباطات می شود.
  • بهبود مستمر عملکرد سیستم ها و دقت سیستم های پشتیبان .
  • اتوماسیون فرایند رباتیک که انجام وظایف تکراری را به صورت خودکار در می آورد.

با استفاده از ابزارهایی چون هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ، هنگامی که روند بهبود اقتصادی فرا می رسد، این مشاغل بیش از سهم خود در فرآیند بهبود اقتصادی مشارکت خواهند داشت. این ها تصمیماتی هستند که پشیمانی در پی ندارند.

برنده ها و بازنده ها

سیستم های هوشمند به طور فزاینده ای قادر هستند فرایند های موجود را سرعت بخشیده و مختل کنند، این امکان را برای کارکنان فراهم می کنند تا مشارکت بهتری در کارها داشته باشند، بازدهی بیشتری در زمان آزاد خود داشته باشند و امکانات جدیدی را کشف کنند.

از آنجا که مزایای رقابتی در امتداد فن آوری های قدرتمند ابری ، هوش مصنوعی ، یادگیری ماشین و اتوماسیون قرار می گیرند ، کسانی که از این ابزارها استفاده نکرده اند به زودی در دسته بازنده ها قرار می گیرند؛ به این معنی که بدون شک مزیت رقابتی آن ها از بین خواهد رفت. تولید بهتر ، افزایش راندمان ، به حداقل رساندن خطا ها ، شرایط بهتر کاری و صرفه جویی در هزینه ها فقط برخی از مزایای این قلمرو جدید هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هستند که شرکت ها نمی توانند آن ها را نادیده بگیرند.

بیشتر بخوانید:

منبع Forbes

همچنین ببینید

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به رشد کسب‌ وکار شما در اقتصاد دیجیتال کمک کند

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به رشد کسب‌ وکار شما در اقتصاد دیجیتال کمک کند

هوش مصنوعی مولد نقطه محوری بعدی برای بهره وری و کارایی در سازمان ها است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *