هوش مصنوعی تجارت در بازار بورس

چگونه فناوری های هوش مصنوعی تجارت ، سرمایه گذاران بازار بورس را هوشمند تر و ثروتمند تر می کنند؟

” هوش مصنوعی برای تجارت ، نقش آتش برای انسان های غار نشین را دارد. ” یکی از بازیگران عرصه صنعت تاثیر این فناوری بنیان فکن در حوزه صنعت را اینگونه بیان می کند.

به عبارت دیگر، هوش مصنوعی تغییر دهنده صحنه بازی در عرصه بورس و اوراق بهادار است.

در حالی که انسان ها بخش بزرگی از معادله تجارت باقی مانده اند، هوش مصنوعی نقش مهمی را در این عرصه ایفا می کند. طبق مطالعه اخیر شرکت تحقیقاتی بریتانیا، تجارت الکترونیکی تقریبا ۴۵ درصد از درآمد در معاملات نقدی سهام را به خود اختصاص می دهد. و در حالی که صندوق های تامین مالی وقتی صحبت از اتوماسیون می شود تمایلی زیادی از خود نشان نمی دهند، بسیاری از آن ها از آنالیز مبتنی بر هوش مصنوعی برای دستیابی به ایده های سرمایه گذاری و ایجاد پورتفولیو سهام استفاده می کنند.

آنتونی آنتنوچی ، معاون رئیس توسعه تجارت جهانی در عرصه خدمات جهانی Intelenet ، اخیراً گفت: “یادگیری ماشین با سرعت بیشتری در حال پیشرفت است و مؤسسات مالی یکی از پیشگامان در اتخاذ این تکنولوژی هستند.”

 هنگامی که آمار شناسان وال استریت فهمیدند می توانند از هوش مصنوعی برای برنامه های تجاری سرمایه گذاری استفاده کنند، وی توضیح داد: “آن ها می توانند به صورت موقت میلیون ها نقطه از داده ها را در صورت آنی ( Real-Time ) جمع کنند و اطلاعاتی را ضبط کنند که مدل های آماری فعلی نمی توانند.” در اینجا به بررسی روش هایی که شرکت ها در سراسر جهان از هوش مصنوعی برای تجارت هوشمند استفاده می کنند می پردازیم.

۱- کمپانی Trading Technologies

محل تاسیس: شیکاگو، ایالت ایلینویز

نحوه استفاده این کمپانی از هوش مصنوعی در تجارت : با استفاده تکنولوژی دانش عصبی ( Neurensic )  ، این کمپانی امروزه یک بستر هوش مصنوعی دارد که الگوهای معاملاتی پیچیده را در مقیاس گسترده در بازارهای مختلف به صورت آنی ( Real-Time ) شناسایی می کند. این شرکت با ترکیب فناوری یادگیری ماشین، پردازش پر سرعت و داده های کلان ( Big Data )، ارزیابی مداوم ریسک انطباق را به مشتریان ارائه می دهد.

هوش مصنوعی تحارت در TRADING TECHNOLOGIES

لینک وبسایت کمپانی

۲-کمپانی Greenkey Technologies

محل تاسیس: شیکاگو، ایالت ایلینویز

نحوه استفاده این کمپانی از هوش مصنوعی در تجارت : فناوری هوش مصنوعی GreenKey Technologies از تشخیص صدا و فناوری پردازش زبان طبیعی برای صرفه جویی در وقت معامله گران در جستجوی مبادلات، داده های مالی و یادداشت ها استفاده می کند. با پلتفرم شرکت ، متخصصان امور مالی از هوش مصنوعی استفاده می کنند تا به صورت آنی ( Real-Time )، به یادداشت ها ، بینش های بازار و شرکت های ترند شده دسترسی پیدا کنند.

هوش مصنوعی تجارت در greenkey

لینک وبسایت کمپانی

۳- کمپانی Kavout

محل تاسیس: سیاتل، ایالت واشنگتن

این کمپانی چگونه از هوش مصنوعی در تجارت استفاده می کند؟:  K Score ”  ” محصولی از پلت فرم اطلاعاتی هوش مصنوعی این کمپانی است که مجموعه متنوعی از داده های گسترده را پردازش می کند و انواع مدل های پیش بینی را اجرا می کند تا رتبه بندی سهام را ارائه دهد. این شرکت با کمک هوش مصنوعی ، روزانه سهام برتر را با استفاده از فناوری تشخیص الگوی خود و موتور پیش بینی قیمت به مشتریان توصیه می کند. سبد مدل های آن توسط الگوریتم های هوش مصنوعی بهبود یافته است.

هوش مصنوعی تجارت در Kavout AI

لینک وبسایت کمپانی

۴- کمپانی Auquan

محل تاسیس: دهلی نو، هندوستان

نحوه استفاده این کمپانی از هوش مصنوعی در تجارت : سکوی مهارت های تجاری الگوریتمی Auquan به معامله وجهه دموکراتیک می بخشد و به شرکت های دارایی کمک می کند تا استراتژی های معاملاتی با کیفیت بالا را توسعه دهند. در نتیجه ، مشتریان آن قادر به تبدیل مهارت های انسانی به سود تجاری خواهند بود.

هوش مصنوعی تجارت در Auquan

لینک وبسایت کمپانی

۵- کمپانی EPOQUE

محل تاسیس: سوییس

نحوه استفاده این کمپانی از هوش مصنوعی در تجارت : تجارت کاملاً اتوماسیون شده ی Epoque دارای سه “موتور” است: موتور استراتژی که معاملات بالقوه را مشاهده و تحلیل می کند. موتور سفارشی که سفارشات را ایجاد کرده و اقدامات عملیاتی را انجام می دهد. و یک موتور منطقی که دستورات در حالت فعال را به عهده دارد و از دستگاه یادگیری برای بهبود عملکرد خود استفاده می کند.

هوش مصنوعی تجارت در Epoque

لینک وبسایت کمپانی

۶- کمپانی SIGMOIDAL

محل تاسیس: ورشو، لهستان

نحوه استفاده این کمپانی از هوش مصنوعی در تجارت : Sigmoidal یک شرکت مشاوره ای است که ارائه دهنده ی خدمات یادگیری ماشین، علم داده ، هوش مصنوعی و توسعه نرم افزار برای تجارت – از جمله در بخش تجارت می باشد. در یک مورد ، تیم متخصصان آن با ایجاد یک سیستم تخصیص دارایی هوشمند که از یادگیری عمیق برای پیش بینی هر دارایی در یک سبد خاص استفاده می کرد، به تدوین استراتژی سرمایه گذاری کمک کردند.

هوش مصنوعی تجارت در sigmoidal

لینک وبسایت کمپانی

۷- کمپانی EQUBOT

محل تاسیس: سانفرانیسکو، ایالت کالیفرنیا

نحوه استفاده این کمپانی از هوش مصنوعی در تجارت : فناوری سرمایه گذاری اختصاصی EquBot وابسته به IBM ، هوش مصنوعی را با یک صندوق فعال مبادله ارزی  (ETF) ترکیب می کند. این شرکت با جمع آوری و پردازش داده های جمع آوری شده از منابع مختلف (مقالات خبری ، ارسال پیام های رسانه های اجتماعی ، صورت های مالی) در سراسر جهان ، فرآیند سرمایه گذاری را به منظور “ایجاد یک درک علت و معلولی از بازارها ، شرکت ها و مدیریت” سیستم سازی می کند.

هوش مصنوعی تجارت درEquBot

لینک وبسایت کمپانی

۸- کمپانی AITRADING

محل تاسیس: لندن، انگلیس

نحوه استفاده این کمپانی از هوش مصنوعی در تجارت : راه اندازی ” اکوسیستم تجاری ” AITrading هوش مصنوعی و جامعه تجارت را برای افزایش سود با اسکن بازارها برای یافتن فرصت های تجاری مناسب ، ترکیب می کند. معاملات از طریق قراردادهای هوشمند مبتنی بر blockchain انجام می شود. کلیه اقدامات روی blockchain وارد شده و قابل تغییر نیست.

هوش مصنوعی تجارت در AITrading

لینک وبسایت کمپانی

۹- کمپانی TRADE IDEAS

محل تاسیس: سن دیگو، کالیفرنیا

نحوه استفاده این کمپانی از هوش مصنوعی در تجارت : در عرض یک شب ، بستر تجاری robo-trading خودآموز مبتنی بر هوش مصنوعی ” Holly” این شرکت ده ها الگوریتم سرمایه گذاری را به بیش از یک میلیون سناریو تجاری مختلف برای افزایش احتمال آلفا در جلسات آینده سوق می دهد. فقط آن استراتژی هایی با میزان موفقیت ۶۰٪ و بالاتر و ضریب سود ۲:۱  روز بعد با معامله گران به اشتراک گذاشته می شوند.

هوش مصنوعی تجارت در trade ideas

لینک وبسایت کمپانی

۱۰- کمپانی IMPERATIVE EXECUTION

محل تاسیس شرکت: استنفورد، ایالت کنتیکات

نحوه استفاده این کمپانی از هوش مصنوعی در تجارت : متشکل از تجار ، تحلیلگران و مهندسان با تجربه ، Imperative Exception با کمک محصول IntelligentCross خود ، ” مبادلات مالی کارآمد ” را ایجاد می کند و از هوش مصنوعی جهت بهبود و بهینه سازی معاملات سهام ایالات متحده استفاده می کند.

هوش مصنوعی تجارت در imperative execution

لینک وبسایت کمپانی

۱۱- کمپانی INFINITE ALPHA

محل تاسیس شرکت: لندن، انگلیس

نحوه استفاده این شرکت از هوش مصنوعی در تجارت : Infinite Alpha از هوش مصنوعی برای تسهیل تبادل دارایی های رمزنگاری شده استفاده می کند. این شرکت برنامه برای متخصصان حوزه تجارت برنامه های حفاظتی و امنیتی از طریق تأیید هویت پیشرفته ، رمزگذاری ، ماژول های امنیتی سخت افزاری و موارد دیگر ارائه می دهد. کاربران با استفاده از رابط بصری داشبورد خود ، به راحتی می توانند به جزئیات حساب ، مانده حساب و تاریخچه معاملات خود دسترسی داشته باشند.

هوش مصنوعی تجارت درinfinite alpha

لینک وبسایت کمپانی

۱۲- کمپانی WOA

محل تاسیس: لندن

نحوه استفاده این شرکت از هوش مصنوعی در تجارت : WOA (که مخفف War of Attrition به معنای جنگ فرسایشی است)  قصد دارد تا با استفاده از هوش مصنوعی در جهت تجزیه و تحلیل بلادرنگ بازار ، سود مشتری را افزایش دهد. این سرویس فقط برای گروه منتخبی از کاربران انتخاب شده است که شامل کسانی که مبادلات ازحساب به حسابی دیگر انجام می دهند، صندوق های تامین مالی ، افراد با ارزش خالص دارایی فوق العاده بالا و صندوق های ثروت ملی کشورها می باشد.

هوش مصنوعی تجارت درWOA

لینک وبسایت کمپانی

۱۳- کمپانی TECH TRADER

محل تاسیس: ژوانسبورگ، آفریقای جنوبی

این کمپانی چگونه از هوش مصنوعی در تجارت استفاده می کند: Techtrader یک سیستم مستقل معاملات سهام است که نیازی به مداخله انسانی ندارد از دیدگاهی انسانی در مواجهه با سهام استفاده می کند و نظم و انضباط و توجه را به این بینش انسانی اضافه می کند. این شرکت ادعا می کند که انجام این کار مانند “داشتن هزار معامله گر که هر یک روی یک سهام واحد تمرکز می کنند، می باشد.”

هوش مصنوعی تجارت درTechtrade

لینک وبسایت کمپانی

۱۴- کمپانی SENTIENT INVESTMENT MANAGEMENT

محل تاسیس شرکت: سانفرانسیسکو، ایالت کالیرفورنیا

نحوه استفاده از هوش مصنوعی توسط این شرکت در تجارت : Sentient از هوش مصنوعی برای توسعه کمی استراتژی های تجارت و سرمایه گذاری استفاده می کند. با تلفیق فناوری های اطلاعاتی تکاملی با الگوریتم های یادگیری عمیق (درکنار فناوری های دیگر)، سیستم هوش مصنوعی توزیع شده شرکت به طور مداوم پردازش می کند و در طی این پردازش از مقادیر زیادی از داده ها به منظور تدوین استراتژی های جدید سرمایه گذاری بهره مند می شود. اخیراً Sentient توانسته ۲۵ میلیون دلار سرمایه اولیه دریافت کرده و دارایی خود را دو برابر کند.

هوش مصنوعی تجارت در sentient investment management

لینک وبسایت کمپانی

۱۵- کمپانی ALGORIZ

محل تاسیس شرکت: نیویورک

نحوه استفاده از هوش مصنوعی توسط این شرکت در تجارت : Algoriz زاده ی تفکر کمپانی گلدمن ساکس و شرکای آن در صندوق تامین مالی alum بوده است و از متخصصان در حوزه تجارت کمی (اعداد و ارقام)، یادگیری ماشین و بازار سرمایه برای ایجاد فناوری معاملاتی برای بخش خدمات مالی استفاده می کند. کاربران می توانند الگوریتم های تجاری بدون رمزگذاری بسازند.

هوش مصنوعی تجارت در algoriz

لینک وبسایت کمپانی

۱۶- کمپانی LOOKING GLASS INVESTMENTS

محل تاسیس: میلواکی، ایالت ویسکانزین

نحوه استفاده از هوش مصنوعی توسط این شرکت در تجارت : Looking Glass ترکیبی از تجزیه و تحلیل اختصاصی و کلان داده ها برای یافتن “جایگزین برای سرمایه گذاری های با درآمد ثابت ” برای کسانی که در بخش وام بازار سرمایه فعال هستند می باشد. مشتریان این شرکت شامل دفاتر خانوادگی، سرمایه گذاران موسسات مختلف و سرمایه گذاران معتبر هستند.

هوش مصنوعی تجارت در looking glass investments

لینک وبسایت کمپانی

بیشتر بخوانید :

منبع Builtin

همچنین ببینید

پلاک خوان های شهر گرینزبوروی آمریکا فعلاً قرار نیست افزایش پیدا کنند

پلاک خوان های شهر گرینزبوروی آمریکا فعلاً قرار نیست افزایش پیدا کنند

گرینزبورو (از شهرهای ایالت کارولینای شمالی)؛ بیش از دو سال از نصب اولین دوربین های پلاک …

2 نظر

  1. علی رضا عباس زاده

    دوست دارم یه جا کار کنم که نشه برای کسی توضیح داد چیکارم .

    تا ۱۰ سال دیگه تو یکی از این شرکتا کار کردم . بماند به یادگار .

    • معمولا توی ایران کار های فریلنسری یا خصوصی رو نمیشه به کسی توضیح داد و خیلیا به عنوان کار قبول نمیکنن. توی این مسیر آدم باید پی حرف شنیدن از دیگران رو به تنش بماله.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *