امنیت سایبری

امنیت سایبری و هوش مصنوعی:یکپارچه سازی هوش مصنوعی در سیاست ها امنیتی

هوش مصنوعی در حال حاضر در طیف گسترده ای از موقعیت ها برای تقویت بهره وری، افزایش فروش یا بهبود تجربیات کاربر در بستر های مختلف خدماتی و تولیدو و صنعتی مستقر و به کار گرفته می شود. یکی از زمینه هایی که استفاده از هوش مصنوعی هنوز در مراحل ابتدایی خود در آن قرار دارد، امنیت سایبری است.

وقوع تحولات سریع در چشم انداز تهدید سایبری

در زمانی که توانایی هکرها در ارتکاب جرائم کلاهبرداری و آسیب رساندن پیچیده تر از گذشته شده است اگر می خواهید از این آسیب ها و کلاهبرداری ها رد امان باشید استفاده از هر ابزار ممکن برای رسیدن به این هدف مهم است. علاوه بر این، شرکت های متوسط به لطف اقدامات بزرگی که در محاسبات ابری، اینترنت اشیاء، ۵G، سرعت شبکه، حجم داده ها و سایر تکنولوژی های معاصر ایجاد شده است، شاهد رشد مداوم در تعداد و نوع کاربران، دستگاه ها ، شبکه ها و رابط ها هستند. در صورتی که سیستم خود را با هماهنگی سایر مکانیسم های دفاعی مستقر کنید هوش مصنوعی می تواند سلاح قدرتمندی در برابر حملات سایبری باشد. تعداد فزاینده ای از مشاغل در حال هجوم به سمت هوش مصنوعی هستند نه به عنوان یک پاسخ جادویی برای برطرف کردن همه نیازهای خود در فضای مجازی بلکه به عنوان یک ابزار دیگر در زرادخانه امنیت سایبری شان. همه این کار ها به دلیل ایجاد امنیت فناوری اطلاعات موثرتر، کارآمدتر، قابل کنترل تر و کم خطر تر است. ابزارهای امنیتی سنتی مبتنی بر امضا  (signature-based) تلاش می کنند تا در برابر این نوع حملات خود را تطبیق دهند. حملات مخرب این چنینی می توانند به طور مؤثر فقط تحت کنترل های امنیتی مبتنی برهوش مصنوعی قرار گیرند. از آن جا که قدرت هوش مصنوعی در امنیت سایبری محرز است بسیاری از شرکتها با فناوری هوش مصنوعی همچنان به مبارزه با نیازهای امنیتی خود در حوزه IT  ادامه می دهند. این فناوری می تواند راه حل های مقیاس پذیر مخصوصاً از اثبات مفهوم تا استقرار نهایی در مقیاس کامل را ارائه کند.

برنامه ریزی نقشه راه امنیت سایبری با اتکا به هوش مصنوعی

موفقیت هرچه بیشتر ابزارهای هوش مصنوعی بستگی به برنامه ریزی خوب دارد. در حالی که مسیر تفصیلی اجرای آن از سازمان به سازمان دیگری متفاوت خواهد بود، مراحل اساسی خاصی هنگام تهیه نقشه راه به صورت استاندارد بین المللی وجود دارد که در زیر به  این موارد اشاره خواهد شد.

۱- منابع داده های مرتبط و به روز را شناسایی کنید.

داده ها در قلب به کارگیری هوش مصنوعی قرار دارند و امنیت IT نیز هیچ تفاوتی با آن ندارد. برای مؤثر بودن، الگوریتم های هوش مصنوعی باید توسط سیستم های داده صحیح هدایت شوند. داده ها نه تنها باید موجود باشند بلکه باید جاری باشند. از این گذشته، هوش مصنوعی به دنبال تقلید از هوش انسانی است و بنابراین (به طور ایده آل) باید طوری طراحی شود که به طور مداوم خود را بر اساس دانش جدید بهبود ببخشد. بنابراین، شناسایی مجموعه های داده مورد نیاز باید اولین کاری باشد که کسب و کاری که در تلاش خود برای عملیاتی کردن الگوریتم های جدید امنیت سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی انجام می دهد.

امنیت

۲- برای اجرای هوش مصنوعی سیستم عاملهای داده ایجاد کنید

شناسایی مجموعه داده ها بسیار حیاتی است اما در صورت عدم استفاده از یک بستر اطلاعاتی مناسب، بی فایده خواهد بود. بنابراین همزمان با شناسایی مجموعه داده ها، سازمان باید برای ایجاد بستر داده مناسب اقدام کند. این پلتفرم باید شامل امکان بررسی با کیفیت خودکار باشد که تأیید می کند داده های مورد استفاده به روز و مطمئن هستند.

۳- موارد استفاده مناسب را برای به حداکثر رساندن مزایا انتخاب کنید

برای به حداکثر رساندن مزایای سرمایه گذاری در فضای امنیت سایبری هوش مصنوعی خود، موارد استفاده مناسب را برای اجرا انتخاب کنید. توجه داشته باشید که استفاده از این فناوری صرفا یک رابطه یک طرفه نیست بلکه یک تمرین مداوم  و فرآیند مداوم است. موارد استفاده از هوش مصنوعی می تواند پیچیده باشد زیرا آنها به دنبال کاهش یا از بین بردن میزان مداخلات انسانی مورد نیاز برای برقراری امنیت سایبر هستند. برای کسب بهترین نتیجه، از مواردی استفاده کنید که مزایای ملموس دارند اما اجرای آنها بسیار آسان است. برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی روی مواردی متمرکز شوید که داده ها در دسترس، کامل، جاری و به طور مرتب تجدید می شوند. اطمینان حاصل کنید که تیم پروژه شامل کارشناسان مرتبط با موضوعی است که می توانند خروجی هر پرونده استفاده را مورد بازجویی قرار دهند تا منطق الگوریتم مطابق آن تغییر داده شود.

۴- بهبود اطلاعات در مورد تهدیدات با همکاری با طرف های خارجی

همکاری با متخصصان امنیت شخص ثالث یا محققان حوزه تهدید از اهمیت زیادی برخوردار است. شما می توانید به طور مستقیم با این متخصصان ارتباط برقرار کنید یا این کار را از طریق سیستم عامل های آنلاین انجام دهید که جمع آوری اطلاعات امنیتی را تسهیل می کنند. این امر تضمین می کند که سازمان خود را در برابر جدیدترین تهدیدها آماده کرده است و می تواند از این اطلاعات برای تقویت منطق الگوریتم های امنیت سایبری هوش مصنوعی استفاده کند. سازمان های بزرگتر می توانند گرد هم آیند و بستر اختصاصی خود را ایجاد کنند و داده های تهدید کننده را با همسالان خود به اشتراک گذاشته و به بحث بگذارند. همگروه در اینجا می تواند به معنای شرکتهای مستقر در همان منطقه یا همان صنعت باشد. قابل درک است که وجود سیستم عامل های همکار به دلیل نگرانی در مورد دادن مزیت به رقبا در در رقابت نادر هستند. با این وجود، امنیت سایبری باید همه بازیگران صنعت را با هم جمع کند. اگر یک تجارت در یک صنعت با موفقیت مورد حمله قرار گیرد، شانس این که سایر مشاغل موجود در همان صنعت تسلیم همان تهدید شوند افزایش می یابد.

امنیت سایبر

۵- استقرار فن آوری های SOAR برای تقویت مدیریت امنیت

ارکستراسیون امنیتی، اتوماسیون و پاسخ  (SOAR) ابزاری هستند که به سازمانها کمک می کنند تا اطلاعات امنیتی را از منابع مختلف جمع آوری کنند. SOAR با ترکیب قابلیت های انسانی و دستگاهی، امکان خنثی سازی و تجزیه و تحلیل حادثه را فراهم می کند. این مر اجازه می دهد تا تعریف ، اولویت بندی و هدایت پاسخ حادثه از طریق یک گردش کاری استاندارد که منابع داده و سیستم عامل های داده را به هم متصل می کند، تعیین شود. SOAR یک مؤلفه اساسی در بهینه سازی خروجی ابزارهای امنیت سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی است. همچنین کیفیت هشدار را بهبود می بخشد، زمان مورد نیاز برای در دسترس بودن تحلیلگران سایبری را کاهش می دهد و مدیریت امنیتی را بهبود می بخشد.

۶- تحلیلگران امنیت سایبری را با هوش مصنوعی آشنا کنید

صنعت امنیت فناوری اطلاعات بین نیازهای خود و تعداد کارشناسان واجد شرایط امنیتی در بازار فاصله زیادی دارد. این فاصله حتی در فضای هوش مصنوعی آشکارتر و بیشتر است. Ergo، فرایند بکارگیری فناوری های امنیت سایبری هوش مصنوعی باید شامل آموزش کارمندان امنیتی موجود باشد و در صورت لزوم ، پرسنل جدید ماهر در حوزه هوش مصنوعی را استخدام کند.

سایبر

۷-استقرار امنیت سایبری برای بهبود شفاف، اخلاقی و بلند مدت

امنیت سایبری مؤثر در غیاب حکمرانی مؤثر امنیتی ممکن نیست. بنابراین، مشاغل باید چارچوب جامع مدیریتی را ایجاد کنند که اساس استراتژی امنیت سایبری آنها باشد. در حالی که هوش مصنوعی به دنبال کاهش مداخله انسانی است، یک الگوریتم هوش مصنوعی می تواند فقط به اندازه زمان و تلاشی که در جهت بهبود و بهسازی آن انجام می شود مؤثر باشد. کارشناسان امنیتی با هماهنگی کارشناسان فرایند کار می کنند تا به عمق هر مسئله برسند و بهترین راه حل را در کمترین زمان ارائه کنند. مدیریت شامل فعالیت های دیگری چون تعریف نقش تحلیلگران سایبری، نظارت بر خروجی الگوریتم، تشخیص رفتار غیر طبیعی ، شناسایی تحمل ریسک خروجی الگوریتم، ایجاد برنامه جایگزین در صورت عدم موفقیت الگوریتم و تعیین شاخص های عملکردی که به طور عینی میزان موفقیت هوش مصنوعی را ارزیابی می کنند می باشد.

۸- رقابت در حوزه هوش مصنوعی فضای امنیت سایبری در حال شدت گرفتن است.

چشم انداز در حال تغییر فناوری و محیط سرشار از حملات فزاینده، چالش امنیتی برای مشاغل مدرن را بسیار پیچیده کرده است. بسیاری از شرکت ها پیش از این، کاوش در مورد این که هوش مصنوعی چگونه میتواند این خطرات را کاهش دهد را آغاز کرده اند. برای شرکت هایی که هنوز نمی دانند که چگونه می توانند هوش مصنوعی را برای برنامه های امنیتی خود پیاده سازی کنند ، مهم است که مراحل لازم برای دستیابی به موفقیت را تشخیص دهند. انجام این کار به کسب و کار ها کمک می کند تا از ضررهای غیر ضروری جلوگیری کنند و در نهایت از درآمد شرکت محافظت یا آن را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید:

منبع techgenix.com

همچنین ببینید

اولین کامپیوتر سرفیس هوش مصنوعی مایکروسافت چه قابلیتی دارد؟

اولین کامپیوتر سرفیس هوش مصنوعی مایکروسافت چه ویژگی هایی دارد؟

شرکت مایکروسافت روز پنجشنبه از راه اندازی اولین رایانه شخصی سرفیس خود که برای هوش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *