paralysis-ai-writing-main_resize_md

هوش مصنوعی و نوشتن متن برای افراد فلج و ناتوان

تصور کنید یادداشت ها را بااستفاده از ذهنتان برروی کاغذ می آورید،و هوش مصنوعی تفکراتی را که تازه در ذهن برای نوشتن دارید را تعبیر می کند.

افرادی که در واقع اسیر شده اند به این معنی که به طور کامل فلج هستند،به طور شگفت انگیزی زمان سختی را برای ارتباط برقرار کردن دارند.بعضی وقت ها از پلک زدن و یا سیستم صوتی خود استفاده می کنند.اغلب اوقات فرآیند یادگیری ترسیم شده و پیچیده خواهد بود.

خوشبختانه، در دنیای فناوری قدم بزرگی برداشته شده و مارا به راه حل نزدیک تر کرده و به افراد فلج کمک کرده است.

مطالعات جدید نشان می دهد که یک سیستم می تواند به افراد فلج اجازه بدهد تا آنها بااستفاده از ذهنشان دست نویس خود را داشته باشند.

قدرت ذهن

رابط های مغزی و کامپیوتری(BCI) به افراد اجازه می دهد تا با استفاده از ذهن ورودی های یک کامپیوتر را کنترل کنند.زمانی که فناوری و تکنولوژی در همه مراحل زندگی حضور دارد،وعده های بزرگی را نشان می دهد.این موضوع به حدی شدت دارد که حتی الون ماسک نیز به این حزب ملحق شده است،و وعده ارتقا انقلابی هوش مصنوعی را داده است که نحوه تعامل ما با دنیای مجازی را تغییر خواهد داد.

همانطور که سایت علمی sciencemag.org گزارش داده است،همین الان هم به مقداری موفقیت در استفاده از BCI برای قادر سازی افراد فلج برای نوشتن رسیده ایم.

با جاسازی الکترود ها در قسمتی از مغز که با احساسات در ارتباط است،محققان توانسته اند تا تعدادی از بیمار هارا مجبور کنند تا فقط با استفاده از ذهنشان مکان نما را به حرکت در بیاورند و حروف را برروی صفحه نمایش انتخاب کنند.بااستفاده از این روش بیمارها نشان دادند که قادر هستند تا ۳۹ حرف را در دقیقه تایپ کنند.

درحالی که به صورت غیر قابل انکاری تاثیر برانگیز است،با این حال هنوز در حدود سه مرتبه از میانگین انسان عادی که همان کلمات را در دقیقه با دست خط خود می نویسد کمتر است.

  آزمایش جدید

در این آزمایش جدید،که در جلسه سالانه انجمن علوم اعصاب به تفصیل شرح داده شده است یک داوطلب که  از گردن به پایین فلج است تصور کرد که در حرکت نوشتن بازوی خود را حرکت می دهد.

BCI فعالیت های مغز کاربر را رد یابی کرد وقادر بود تا مسیر تصور حرکت دادن بازویش را رمز گشایی کند.سپس یک شبکه عصبی استفاده شد تا حرفی از حروف الفبا را که او تصور می کند تعبیر کند و بنویسد.

متن نوشته شده توسط ماشین

این آزمایش منجر به تصاویر حروف نشان داده شده در بالا شد.

همانطور که یافته ها نشان می دهند،BCI قادر بود تا با دقت حدود ۹۵ درصد حروفی را که بیماران قصد نوشتن دارند را درست تعبیر کند.

این تیم که با رهبری ویلت بود گزارش داد که او قادر بوده تا با سرعتی در حدود ۶۶ کلمه در دقیقه بنویسد.

این یک پیشرفت فوق العاده در تکنولوژی است که می تواند زندگی هزاران نفر را با قادر سازی آنها به ارتباط برقرار کردن همراه با سهولت بیشتر،بهبود بخشد.

دانشمندان گفتند که آنها باور دارند که سرعت نوشتن زمانی که تعداد بیشتری از کاربران تمرین کنند بیشتر خواهد شد.هدف نهایی این است که با استفاده از تحقیقاتشان بتوانند بهتر بفهمند چگونه مغز حرکات یک محرک را اینقدر خوب تفسیر می کند.

همچنین بخوانید:

منبع interestingengineering

همچنین ببینید

اولین کامپیوتر سرفیس هوش مصنوعی مایکروسافت چه قابلیتی دارد؟

اولین کامپیوتر سرفیس هوش مصنوعی مایکروسافت چه ویژگی هایی دارد؟

شرکت مایکروسافت روز پنجشنبه از راه اندازی اولین رایانه شخصی سرفیس خود که برای هوش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *