5 شرکت نوآور هوش مصنوعی که باید بشناسیم

۵ شرکت نرم افزاری نوآور در زمینه ی هوش مصنوعی که باید بشناسید

هنگامی که هوش مصنوعی غالباً به عنوان یک کلمه کلیدی در محافل تجاری مورد استفاده قرار می گیرد، مردم اغلب فراموش می کنند که یادگیری ماشین وسیله ای برای رسیدن به هدف است و به خودی خود یک هدف نیست. برای اکثر شرکت ها، طراحی یک پلتفرم هوش مصنوعی هدف غایی نیست. در عوض، اجرای هوش مصنوعی می تواند ابزارهایی را برای رسیدن به اهداف دیگر شرکت در اختیار سازمان قرار دهد که از جمله ی آن ها میتوان به ارائه خدمات بهتری برای مشتری از طریق یک چت بات بصری یا ساده سازی تولید فیلم از طریق صداگذاری با مصنوعی اشاره کرد.

برای کمک به شناخت برخی از برنامه های کاربردی یادگیری ماشین در دنیای واقعی، این مقاله پنج نرم افزار ابتکاری هوش مصنوعی را معرفی می کند که باید در طول سال ۲۰۲۰ آن ها را در نظر داشته باشید.

۱- Scanta

Scanta

Scanta یک استارت آپ فعال در زمینه ی هوش مصنوعی با سابقه ای بسیار جالب است. این شرکت با ساخت بازی هایی با فناوری واقعیت افزوده ( Augmented Reality ) و نرم افزار های مبتنی بر AR برای رسانه های اجتماعی کرد.

این شرکت علیرغم پروژه های جالب توجه خود در زمینه ی واقعیت افزوده، تحولی عظیم در یک بخش به ظاهر غیر قابل استفاده در صنعت هوش مصنوعی ایجاد کرده است: امنیت پیشرفته برای دستیاران مجازی چت بات . این شرکت با تأسیس Chaitanya Hiremath در سال ۲۰۱۶، از خارج از محدوده ی ایالت سانفرانسیسکو با دفاتر خود در هند فعالیت می کند.

نرم افزار امنیتی چت بات VA Shield : Scanta

امروز، سرویس اصلی Scanta محافظت از دستیارهای مجازی در برابر حملات به وجود آمده از سوی فناوری یادگیری ماشین است. راه حل آن ها ، معروف به VA Shield ، “درخواست ها، پاسخ ها و مکالمات انجام شده به سیستم و از سیستم به کاربر را برای ارائه لایه های جدید نظارتی تجزیه و تحلیل می کند.”

امنیت چت بات ها با VA Shield

خدمات امنیتی Scanta با امنیت تأمین شده توسط تیم های امنیتی IT معمولی متفاوت است. غالباً تیم ها یا آمادگی لازم برای مقابله با حملات یادگیری ماشینی را ندارند و یا از وجود چنین آسیب پذیری هایی آگاه نیستند و به همین دلیل به هیچ وجه آنها را ردیابی نمی کنند. با این حال، آسیب پذیری در چت بات ها وجود دارد. یکی از نمونه های معروف دعوی شرکت هواپیمایی Delta در سال ۲۰۱۹ است. Delta به دلیل نقص در سیستم چت بات خود که منجر به نشت اطلاعات محرمانه کاربران و اطلاعات مربوط به کارت اعتباری آن ها شد از توسعه دهنده چت بات خود برای افشای داده های خصوصی کاربران خود شکایت کرد.

هرچه بیشتر و بیشتر شرکت ها شروع به پذیرش چت بات ها به عنوان بخشی از زیرساخت های خدمات به مشتریان خود می کنند، ممکن است این حملات متداول تر شود. Scanta خود را در موقعیت تبدیل شدن به یک رهبر صنعتی در حوزه ی خدمات امنیتی چت بات قرار داده است، اما علاوه بر آن قصد دارد تا امنیت خود را برای تأمین امنیت سایر فن آوری های یادگیری ماشین افزایش دهد.

۲- Descript

Descript یک شرکت نرم افزاری است که محصولاتی را برای تولید کنندگان محتوا تولید می کند. این شرکت در سال ۲۰۱۷ توسط اندرو میسون (بنیانگذار شرکت Groupon) تأسیس شد، این شرکت در خارج از سان فرانسیسکو فعالیت می کند.

نرم صوتی افزار هوش مصنوعی Descript

محصول اصلی Descript نرم افزار ویرایش صوتی و تصویری آن ها برای پادکست ها و سازندگان محتوای ویدیویی است. با این حال، در سال ۲۰۱۹ این شرکت Lyrebird ، استارت آپ هوش مصنوعی از مونترال کانادا را خرید. Lyrebird اکنون به عنوان تیم تحقیقاتی هوش مصنوعی Descript فعالیت می کند که حوزه ی فعالیت آن بر روی فناوری تبدیل خودکار گفتار به متن و فناوری صدای مصنوعی می باشد.

نرم افزار هوش مصنوعی2

فناوری صدای مصنوعی بخش مهمی از صنعت هوش مصنوعی است. با این حال ، صدای مصنوعی پتانسیل عظیمی برای بهبود توسعه بازی های ویدیویی و ساخت فیلم نشان از خود می دهد. Lyrebird یکی از اولین شرکت هایی است که به توسعه صدای مصنوعی روی آورده است و از این رو توجه رسانه های مختلفی از جمله Wired و Techcrunch را به خود جلب کرده است.

۳- Replica

نرم افزار هوش مصنوعی3

Replica یک استارت آپ فعال در حوزه ی هوش مصنوعی است که مانند Descript در حال توسعه ی فن آوری صدای مصنوعی است. این شرکت در دسامبر سال ۲۰۱۷ توسط Shreyas Nivas ، Riccardo Grinover و Keni Mardira تأسیس شده است، این شرکت در خارج از استرالیا و ایالات متحده فعالیت می کند.

در یک مصاحبه در سال ۲۰۱۹ ، شرایا نیواس ، مدیر عامل شرکت گفت که آن ها در حال ایجاد “یک بازار برای صدا های جهان” هستند که بازیگران صدا و افراد عادی می توانند برای استفاده از صدای خود در بازی های ویدئویی، تبلیغات، برنامه های تلویزیونی و هر نوع رسانه دیگری که به کاور های صوتی نیاز دارد از طریق این شرکت مجوز صادر کنند.

نرم افزار استودیوی Replica صدای مصنوعی

نرم افزار Replica Studios یک پلتفرم پیشرو در صنعت است که به توسعه دهندگان بازی، سازندگان محتوای ویدیو و عموم مردم این امکان را می دهد تا صدای مصنوعی خود را ایجاد و آموزش دهند.

از توسعه بازی های ویدئویی گرفته تا روایت برنامه های تلویزیونی، برنامه های کاربردی بسیاری برای فناوری صدای مصنوعی وجود دارد. یکی از موارد جالب و مفید استفاده ممکن ایجاد صدای مصنوعی برای افراد دارای شرایط خاص مانند افراد با عارضه ی ALS می باشد که این عارضه باعث می شود آن ها توانایی صحبت کردن را از دست بدهند. با ضبط صدای آن ها قبل از اینکه توانایی صحبت کردن خود را از دست بدهند می توان یک نسخه مصنوعی از صدای آن ها ایجاد کرد تا در دستگاههایی همچون سمعک استفاده شود.

با پیشرفت های چشمگیر در پلتفرم استودیو Replica و انتشار نرم افزار تولید گفتار API شرکت Replica ، این شرکت شرکتی است که حتما باید آن را زیر نظر داشته باشید.

۴- Clearview

نرم افزار هوش مصنوعی4

یکی از مشهورترین نام های صنعت هوش مصنوعی امروز Clearview می باشد. شرکتی است که یک راه حل جستجوی تصویر معکوس برای به کار گیری در حوزه ی اجرای قانون ارائه می دهد. با استفاده از یک الگوریتم پیشرفته تشخیص چهره، Clearview تصویر چهره هدف مرود نظر را اسکن می کند و سپس فضای اینترنت را برای کلیه تصاویر در دسترس عموم که ممکن است با ویژگی های صورت موجود در تصویر هدف مطابقت داشته باشد، جستجو می کند. این شرکت در سال ۲۰۱۷ توسط هوان تن-آن و ریچارد شوارتز تأسیس شده است ، این شرکت در نیویورک فعالیت می کند.

نرم افزار هوش مصنوعی تشخیص چهره ی Clearview

Clearview دارای یک پایگاه داده بزرگ با تصویر صورت افراد است که از طریق رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها و وب سایت های دیگر در دسترس عموم قرار دارد. هدف نهایی Clearview فراهم کردن ابزارهای قدرتمند برای دستگیری به مجرمان است. با این حال، بسیاری از مردم نگران چگونگی تأثیر وجود چنین فناوری هایی بر قوانین حفظ حریم خصوصی هستند. در حقیقت ، نیویورک تایمز در مورد Clearview افشاگری ارائه داد و ادعا کرد که این شرکت ممکن است به آنچه که”حریم خصوصی” نامیده می شود به آن شکلی که ما می شناسیم خاتمه دهد.

خوشبختانه، قوانین موجود در حوزه ی حفاظت از اطلاعات و داده ها (GDPR) به افراد امکان کنترل داده های خود را می دهد و به کاربران امکان می دهد مشخصات خود را از Clearview در صورت تمایل برای دیدن آن ها درخواست کنند. امید بر این است که تعداد بیشتری از کشورها قوانین مربوط به داده های خصوصی همچون قوانین GDPR را دنبال کنند.

Clearview احتمالاً در آینده در مرکز بحث های اخلاقی پیرامون تشخیص چهره خواهد بود. هرگونه مقررات ناشی از وجود این شرکت یا عدم وجود مقررات علیه این شرکت، زمینه ای برای سایر توسعه دهندگان تشخیص چهره و استارت آپ های فعال در این حوزه در آینده خواهد بود.

۵- Lionbridge AI

نرم افزار هوش مصنوعی 5

Lionbridge یک ارائه دهنده داده جهانی آموزش هوش مصنوعی و شرکت جمع آوری داده است. این شرکت برای ایجاد داده های آموزشی در مقیاس بیش از یک میلیون مشارکت کننده ۵۰ دفتر در سرتاسر جهان در اختیار دارد. Lionbridge که در سال ۱۹۹۶ تأسیس شد ، به عنوان ارائه دهنده خدمات آموزش زبان شروع به کار کرد و با دستیابی به فناوری Gengo AI در ژانویه سال ۲۰۱۹ ، گسترش حوزه ی فعالیت خود را به صنعت یادگیری ماشین تقویت کرد.

نرم افزار یادداشت اطلاعات Lionbridge AI

این شرکت اخیراً از انتشار پلتفرم Lionbridge AI که نرم افزاری مستقل برای حاشیه نویسی تصاویر، ویدئو، صوت و متن می باشد خبر داد. تیم های علوم داده با استفاده از این پلتفرم می توانند داده های خود را بارگذاری کنند همچنین سایر اعضای تیم را دعوت کرده و از طریق تلاش مشترک، داده های خود را با هم حاشیه سازی کنند. تیم ها همچنین می توانند پیشرفت و بازده حاصل از مشارکت مشارکت کنندگان را پیگیری کنند.

حاشیه نویسی تصاویر با Lionbridge AI

این شرکت که مورد ستایش Forbes یکی از بزرگترین کارفرمایان آمریکا قرار گرفته، شرکتی است با نفوذ که دسترسی خود را در بازار هوش مصنوعی گسترش می دهد و این موضوعی است که باید به آن توجه داشت. اگر گسترش شرکت در صنعت هوش مصنوعی بتواند موفقیت خود را در حوزه ی ترجمه و بومی سازی محتوا تکرار کند، نرم افزار حاشیه نویسی اطلاعات آن ها می تواند به تیم های کوچک و بزرگ علوم داده کمک کند تا بتوانند به داده های آموزشی با کیفیت بالا دسترسی پیدا کنند.

در این مقاله تنها به پنج شرکت فعال در حوزه ی طراحی نرم افزار های مبتنی بر هوش مصنوعی و همچنین به ابزارهایی که برای کمک به تیم های علوم داده در ساخت هوش مصنوعی عملکرد بهتری داشتند اشاره شد. با شروع فعالیت های جدید هوش مصنوعی هر ساله بسیاری از شرکت ها با استفاده از یادگیری ماشین برای ایجاد فناوری های نوآورانه تلاش می کنند.

بیشتر بخوانید:

منبع medium.com

همچنین ببینید

استفاده از هوش مصنوعی مولد برای بهبود تست نرم‌افزار

هوش مصنوعی مولد به دلیل توانایی خود در ایجاد متن و تصاویر بسیار مورد توجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *