تصویر نرم افزار پلاک خوان آی پلاک لینوکس

نرم افزار پلاک خوان
آی پلاک لینوکس

نسخه لینوکس نرم افزار پلاک خوان آی پلاک به طور ویژه برای برد های مینی کامپیوتر لینوکسی طراحی شده است که قابل استفاده در پروژه های Embedded می باشد. این نسخه از آی پلاک امکانات متنوعی در زمینه پلاک خوانی و گزارش گیری از تردد های ثبت شده را در قالب یک برد پردازنده با ابعاد کوچک و هزینه مقرون به صرفه نسبت به سیستم های دسکتاپ ارائه می کند.

هزینه

مقرون به صرفه

مصرف برق

بسیار پایین

نصب و راه اندازی

آسان و سریع

پلاک خوانی مستقل

از کامپیوتر

مساله

آیا همیشه برای استفاده از سیستم های پلاک خوان باید یک سیستم کامپیوتر تهیه کرد که به طور دائم روشن و در حال کار باشد؟ اگر در محل راه اندازی سیستم پلاک خوان سیستم در دسترس نباشد چطور؟ اگر بخواهیم پلاک خوانی در محل نصب دوربین مثلا روی دکل صورت گرفته و داده ها ارسال شود، چه راهکاری می توان ارائه داد؟

ضرورت

در بعضی شرایط در محلی که کاربر می خواهد از سیستم پلاک خوان استفاده کند، سیستم کامپیوتر وجود ندارد و تهیه سیستم برای کاربر مقدور نمی باشد. گاهی نیز کارفرما تصمیم دارد در هنگام نصب دوربین ها در محل مورد نظر، پلاک خوانی در محل دوربین صورت بگیرد و در آن محل امکان استقرار کامپیوتر وجود ندارد. در این صورت، کاربران نیازمند سیستمی کم حجم، مقرون به صرفه و قابل نصب در شرایط مختلف هستند.

راهکار

نسخه لینوکسی نرم افزار پلاک خوان آی پلاک، مخصوص برد های Embedded طراحی و بهینه سازی شده و روی انواع برد هایی که از سیستم عامل لینوکس پشتیبانی می کنند، قابل پیاده سازی می باشد. نسخه لینوکس آی پلاک از قابلیت های اصلی پلاک خوانی بهره می برد و می تواند فرایند ثبت پلاک، گزارش گیری و جستجو را برای شما انجام دهد.

مزایا

آی پلاک لینوکس با قابلیت نصب بر روی سیستم های Embedded می تواند با مصرف برق بسیار پایین، پلاک خوانی را با دقت بسیار بالایی انجام دهد. همچنین این برد ها قابلیت نصب در شرایط مختلف را دارا می باشند و می توان آن ها را در محل نصب دوربین مستقر کرد تا اطلاعات کامل تردد ها را ثبت و در اختیار شما قرار دهند. این برد ها قیمتی به نسبت مناسبت تر از سیستم های کامپیوتر دسکتاپ دارند و می توانند در کاهش هزینه پروژه بسیار تاثیر گذار باشند.

تصاویر و ویدیو ها

کاربرد ها

آی پلاک جاده و خیابان
جاده و خیابان
آی پلاک عوارضی
عوارضی
آی پلاک پارکینگ
پارکینگ
آی پلاک تاکسی رانی
تاکسی رانی
آی پلاک مجتمع مسکونی
مجتمع مسکونی

برد های تست شده

نرم افزار پلاک خوان لینوکس Raspberry Pi 4

Raspberry Pi 4

ویژگی های اختصاصی
نرم افزار پلاک خوان لینوکس Jetson Nano

Jetson Nano

ویژگی های اختصاصی

سوالات متداول

روی برد رسپبری پای 4 ( Raspberry Pi 4 ) می توان 1 دوربین با رزولوشن 2 مگاپیکسل و یا 2 دوربین با رزولوشن HD را برای پلاک خوانی اجرا کرد.

روی برد جتسون نانو ( Jetson Nano ) می توان 2 دوربین با رزولوشن 2 مگاپیکسل و یا 3 دوربین با رزولوشن HD را برای پلاک خوانی اجرا کرد.

با استفاده از آی پلاک لینوکس حداکثر نرخ فریم بر روی برد رسپبری ۱۰ فریم و برد جتسون ۱۵ فریم است.

هر دوربینی که دارای رشته اتصال rtsp باشد می تواند به نرم افزار متصل شود.

هر دوربینی برای پلاک خوانی مناسب نیست. بهتر است برای افزایش دقت و بهبود عملکرد از دوربین های مخصوص پلاک خوانی استفاده شود.

در صورتی که در این مکان ها راهبند، گیت و یا سرعتگیر دارید به طوری که سرعت حرکت خودرو در محل ورودی پایین و نزدیک به صفر است، اکثر دوربین های برند های مختلف که در کلاس پلاک خوانی هستند پاسخگو نیاز شما می باشند اما حتما باید دقت کرد که در شب باید نور کافی برای پلاک خوانی مهیا باشد. پیشنهاد ما استفاده از دوربین پلاک خوان SH-D1531P است که از پروژکتور داخلی بهره می برند و در شرایط مختلف تست شده اند.

برند های مختلف دوربین های متعددی با کلاس پلاک خوان در لیست محصولات خود ارائه می کنند اما با توجه به شرایط محل استفاده از دوربین ممکن است برخی از این دوربین ها مناسب نباشند. در حالت کلی پیشنهاد ما استفاده از دوربین پلاک خوان SH-D1232R است که ما در شرایط مختلف در طول شبانه روز و با سرعت تردد بالا تست و جواب مطلوبی دریافت کرده ایم.

نرم افزار آی پلاک لینوکس تنها از فرمت فشرده سازی H.264 پشتیبانی می کند.

آی پلاک لینوکس همانند نسخه ویندوزی آی پلاک با استفاده از کتابخانه تشخیص پلاک ساتپا توسعه یافته است. این نسخه برای استفاده در برد های مینی کامپیوتر لینوکسی بهینه شده تا بتوان از آن به صورت Embedded بهره برد.

اسکرول به بالا