سوالات متداول نرم افزار پلاک خوان آی پلاک

سوالات متداول نرم افزار پلاک خوان آی پلاک

در این بخش سوالات متداول و خطا های مربوط به نرم افزار پلاک خوان آی پلاک مطرح شده و به آن ها پاسخ داده شده است. همچنین شما می توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه ها مطرح کرده تا در اسرع وقت به آن ها پاسخ دهیم.

اگر دوربین شما قابلیت ارائه رشته اتصال را دارد، می توان آن را به نرم افزار آی پلاک متصل کرد. تقریبا تمامی دوربین های IP این قابلیت را دارا می باشند. اگر دوربین شما از Onvif پشتیبانی می کند، به طور 100% با آی پلاک سازگار خواهد بود. برای مشاوره جهت انتخاب دوربین مناسب می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  • ساده ترین روش استفاده از نرم افزار onvif device manager است.نرم افزار را نصب کنید، رنج IP سیستم را با رنج IP دوربین یکی کنید. نرم افزار اقدام به جست و جو می کند و رشته اتصال را بدون نام کاربری و کلمه عبور در اختیار شما می گذارد. با جایگذاری نام کاربری و کلمه عبور مشابه فرمت بالا، در رشته اتصال، از ان به عنوان ورودی دوربین در نرم افزار آی پلاک استفاده کنید.
  • روش دیگر استفاده از سایت و نرم افزار iSpy است. با مراجعه به وب سایت iSpy و وارد کردن مدل دوربین خود، رشته اتصال را دریافت کنید.

https://www.ispyconnect.com/cameras

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با رشته اتصال دوربین ها، ویدیو های آموزش رشته اتصال و نحوه دریافت آن ها را مشاهده کنید.

برای استفاده از نرم افزار های پلاک خوان ، دوربین باید تصاویر مناسب و واضح از پلاک ثبت کرده و به نرم افزار ارائه کند.

معمولا هنگام استفاده از دوربین های نظارتی غیر پلاک خوان ، هنگامی که خودرو در حال حرکت باشد پلاک ها تار یا به اصطلاح Blur می شوند. مخصوصا این حالت در تصاویر شب بیشتر اتفاق می افتد.

در این حالت تصاویر پلاک توسط هیچ نرم افزار پلاک خوانی قابل بازیابی یا شناسایی نیست.

دوربین های پلاک خوان با بهینه سازی ها و پیش پردازش هایی که روی تصاویر آن ها انجام می شود، قادر هستند که پلاک خودرو های درحال تردد را در حال حرکت با سرعت های بالا و همچنین در تمام ساعات شبانه روز به وضوح ضبط کنند تا نرم افزار پلاک خوان بتواند این پلاک ها را ثبت و گزارش کند.

برای دریافت کیفیت مناسب پلاک خوانی ، پیشنهاد می شود از دوربین های پلاک خوان شهاب استفاده کنید. این دوربین ها توسط مهندسین شرکت شهاب برای پلاک خوانی در شرایط نوری مختلف ، روز و شب و سرعت های بالا بهینه شده است. برای دریافت اطلاعات کامل تر می توانید با ما تماس بگیرید.

در مورد کاربردی که شما مد نظر دارید سیستم Core i3 نسل 6 یا بالاتر با 4 گیگابایت حافظه رم کافی است. زمان پردازش برای هر فریم روی ویدیو 2 مگاپیکسل با چنین سیستمی حدود 200 میلی ثانیه است. اگر از سیستم بهتری استفاده کنید این زمان کمتر خواهد شد. ضمنا برای این کاربرد، استفاده از برد رسپبری پای با پلاک خوان شهاب توصیه می شود که از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه تر می باشد.

میزان پردازش نرم افزار آی پلاک بستگی به میزان تردد خودرو ها دارد، اگر مثلا در هر ۲-۳ ثانیه یک خودرو از مقابل هر یک از دو دوربین شما رد می شود، همان Core i5 کافیست. اما اگر سرعت خودرو ها زیاد است و در هر ثانیه ممکن است چند خودرو از مقابل دوربین ها عبور کند بهتر است از Core i7 استفاده کنید.

ما استفاده  از دوربین های تحت شبکه را پیشنهاد می کنیم که البته تنوع فراوانی دارند. این دوربین ها به دلیل استفاده از پروتکل های شبکه، در صورت رمزگذاری، امنیت بیشتری نسبت به دوربین های آنالوگ دارند و درجه تفکیک (رزولوشن) خیلی بهتری هم ارائه می دهند.

مثلا حداکثر درجه تفکیک دوربین آنالوگ نوعا 720×480 (حدود 0.35 مگاپیکسل) است در حالیکه دوربین های آی پی رزولوشن های خیلی بالاتر مثلا 4 مگاپیکسل دارند.
اتصال به دوربین شبکه تنها نیازمند یک کابل شبکه است، اما در مورد دوربین آنالوگ باید کارت Capture یا Grabber هم تهیه کنید که عملا هزینه مجموع با هزینه دوربین شبکه برابری می کند.

بله، در صورت استفاده از پردازنده مناسب، می توان پردازش بلادرنگ در جاده ها داشت.

با تردد هر خودرو علاوه بر شماره پلاک خودرو، تصویر خودرو، تصویر پلاک، زمان و ساعت دقیق تردد، شهر و استان صدور پلاک و… در نرم افزار آی پلاک ثبت می شود. همچنین بسته به نوع نرم افزار ممکن است اطلاعات بیشتری مانند مشخصات راننده، تعداد تردد و… نیز ارائه می شود.

بله، شما می توانید ورودی نرم افزار را بجای دوربین، یک فیلم ضبط شده تعریف کنید و نرم افزار به طور خودکار پلاک خودرو های در حال تردد در ویدیو را شناسایی و ثبت می کند.

نسخه ۴۰ روزه نرم افزار آی پلاک، شما تمامی امکانات نرم افزار آی پلاک را در اختیار خواهید داشت. همچنین می توانید در طول این مدت از پشتیبانی کامل نیز بهره مند شوید.

بله اما فرمت H264 برای استفاده در نرم افزار پلاک خوان بهینه تر است. پیشنهاد می شود فرمت فشرده سازی تصویر دوربین خود را به H264 تغییر دهید.

نرم افزار آی پلاک روی ویندوز های 7، 8، 10 و 11 قابل اجرا می باشد. البته در صورت تمایل به استفاده از آن روی ویندوز 7 باید دقت کنید که ویندوز شما آخرین آپدیت ویندوز را دریافت کرده باشد.

  • از رجیستر بودن فایل های ocx متناسب (32 بیتی یا 64 بیتی) اطمینان حاصل کنید.
  • اگر از ماشین مجازی استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که قفل سخت افزاری به ماشین مجازی شما تخصیص یافته است.
  • دانگل دارای یک چراغ کوچک قرمز رنگ است، اطیمنان پیدا کنید چراغ روشن است.
  • قفل را به پورت دیگری متصل کنید.
  • روی سیستم دیگری قفل را آزمایش کنید تا از صحت سخت افزار قفل اطمینان حاصل کنید.

مراحل زیر را تا حل مشکل به ترتیب دنبال کنید. در هر مرحله ای که مشکل حل شد لزومی به انجام ادامه مراحل وجود ندارد.

  1. تنظیمات صدا در دوربین و نرم افزار آی پلاک باید مشابه یکدیگر باشند، از تنظیمات آی پلاک پارامتر پخش صدا را تغییر دهید.
  2. اطمینان حاصل کنید دوربین در شبکه شما در دسترس است. برای این منظور پینگ دوربین را بگیرید، در پاسخ باید پینگ مناسب و پایدار دریافت کنید.
  3. در بخش تنظیمات پیشرفته آی پلاک، پارامتر vlc cash time را به 1500 سپس 2000 و 3000 تغییر دهید.
  4. از صحت رشته اتصال اطمینان پیدا کنید، برای این منظور از نرم افزار VLC Player کمک بگیرید. از منو Media گزینه Open Network Stream را انتخاب کنید و رشته اتصال را وارد کنید و دکمه Play را بزنید. در صورتی که نرم افزار در اتصال به دوربین دچار مشکل شد، لازم است رشته اتصال را تصحیح کنید.
  5. از تنظیمات دوربین، انکدینگ را H264 قرار دهید.
  6. Bit Rate دوربین را کاهش دهید.

مراحل زیر را دنبال کنید :

  1. آی پلاک مجهز به تشخیص حرکت است، پس اگر یک تصویر از پلاک را بصورت ثابت مقابل دوربین نگه داشته اید پلاک خوانی انجام نخواهد شد. پلاک را حرکت دهید. همچنین پارامتر “ورود خودرو” را بررسی کنید.
  2. در تنظیمات آی پلاک برای سایز نویسه ها مقادیری تنظیم شده اند، اگر پلاک بیش از اندازه از دوربین دور یا بیش از اندازه به دوربین نزدیک است به دلیل سایز غیر معقول نویسه ها، پلاک خوانی انجام نمی شود. تنظیمات را تغییر دهید یا در فاصله پلاک از دوربین تجدید نظر کنید
  3. اگر از دوربین نظارتی استفاده می کنید انتظار کیفیت مناسب پلاک خوانی را نداشته باشید. دوربین مناسب پلاک خوانی باید قادر به ارائه تصویر واضح و خوانا از پلاک خودرو باشد.
  4. مصرف پردازنده خود را چک کنید، اگر به طور متوسط مصرف پردازنده بیش از 80 درصد است پردازنده شما مناسب نیست. می توانید با تغییر تنظیماتی از قبیل رزولوشن، نرخ فریم و .. از بار پردازنده بکاهید.
  5. رزولوشن تصویر را چک کنید. مقدار مناسب رزولوشن به شرایط تردد وابسته است اما طبق یک حساب سر انگشتی، نویسه های پلاک باید توسط چشم انسان قابل رویت و شناسایی باشد.
  6. پلاک نباید دارای زاویه های بیش از اندازه با راستا افق و قائم داشته باشد.
  7. چک کنید پلاک مخدوش نباشد.
  8. صرف استفاده از دوربین مناسب پلاک خوانی یک مزیت محسوب نمی شود، دوربین حتما باید با توجه به شرایط محیطی تنظیم شود تا تصویر مناسبی ارائه دهد.
  9. راهنما مربوط به شرایط پلاک خوانی را مطالعه بفرمایید.
  • از نصب بودن Visual C++ Redistributable اطمینان حاصل کنید.
  • ممکن است فایل user.config در پوشه “C:\Users\<YourUser>\AppData\Local\shahaab” خراب شده باشد. فایل را حذف کنید.

کتابخانه تشخیص پلاک یا هسته پلاک خوان به مجموعه ای از کد های پردازشی گفته می شود که وظیفه شناسایی پلاک خودرو و خواندن ارقام پلاک در تصاویر و ویدیو را به عهده دارد اما نرم افزار پلاک خوان با استفاده از این کتابخانه به عنوان موتور پردازش پلاک خود، قابلیت های مختلفی اعم از کنترل تردد و نظارت بر ترافیک را به کاربران ارائه می دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا