هوش مصنوعی بازی های ویدیویی

هوش مصنوعی بازی های ویدیویی

هوش مصنوعی سال های زیادی است که به عنوان ابزاری در بازی های ویدیویی به کار گرفته می شود و کارایی آن روز به روز افزایش می یابد. بیشتر بازی های ویدیویی – اعم از بازی های مسابقه ای، تیراندازی یا بازی های استراتژیک – دارای ویژگی های بی شماری هستند که توسط هوش مصنوعی کنترل می شوند، مانند بات های دشمن یا شخصیت های خنثی. حتی شخصیت های مبهمی که به نظر نمی رسد فعالیت زیادی داشته باشند، برنامه ریزی شده اند تا عمق بیشتری به بازی بدهند و در مورد مراحل بعدی بازی  برای شما سوظن ایجاد کنند.

با این حال ، چندین روش دیگر نیز وجود دارد که باعث می شود هوش مصنوعی و توسعه بازی به کمک یکدیگر رشد کنند. اگرچه هوش مصنوعی برای حیات بخشیدن به بازی های ویدیویی مورد استفاده قرار می گیرد، اما اکنون بازی های ویدیویی آموزش دیده اند تا الگوهای خود را مطالعه کنند تا فرایندهای خود را پیش ببرند، این فقط یکی از چندین روش پیشرفت هوش مصنوعی است.

الکترونیک آرتز ( EA ) ، دومین شرکت بزرگ بازی در قاره آمریکا و اروپا ، بخش تحقیق و توسعه ای را به نام SEED (بخش جستجوی تجربیات فوق العاده) تأسیس کرده است. این تیم از حداکثر کارایی هوش مصنوعی برای کشف فناوری های جدید و فرصت های خلاقانه ای که می توانند برای بازی های هوش مصنوعی آینده فراهم کنند ، استفاده می کنند. اگر به کاربرد های هوش مصنوعی امروز در صنعت بازی نگاهی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که هوش مصنوعی عمدتا در دو زمینه استفاده می شود: صرفه جویی در هزینه طراحی بازی و ارتقا تجربه بازی.

تقویت تجربه بازی با هوش مصنوعی

یکی از کاربردهای اصلی هوش مصنوعی در بازی ها، مدل سازی یک بازیکن انسانی است تا تجربه چگونگی تعامل با یک بازی توسط تک تک بازیکنان درک شود. هوش مصنوعی باید بداند که یک بازیکن چه حسی دارد و یک بازیکن در طول بازی چه کاری انجام می دهد. افزایش درگیری بازیکنان مسئله کمی پیچیده تری است. طراحان معمولاً این کار را از طریق چهار روش اصلی برای شناسایی مدل بازیکن اصلی استفاده می کنند که این کار ها از طریق هوش مصنوعی به صورت زیر انجام می گیرد:

  • NPC (کاراکترهای غیر قابل بازی) های هوشمند و شبیه انسان را برای بهبود تعامل با گیمرها تقویت می کنند.
  • پیش بینی اقدامات بازیکنان انسانی که از طریق تست و طراحی بازی بهبود می یابد.
  • رفتارهای آن ها را طبقه بندی می کنند تا امکان شخصی سازی بازی فراهم شود.
  • الگوها یا دستورات مکرر عملکردها را برای تنظیم عملکرد بازیکن در یک بازی کشف می کنند.

هوش مصنوعی به تدریج مورد تایید و استفاده گسترده ای در صنعت بازی قرار گرفته است. ویژگی های معمول بازی ها و بازی سازی، آن ها را به یک زمین بازی ایده آل برای تمرین و اجرای تکنیک های هوش مصنوعی، به ویژه یادگیری عمیق و یادگیری تقویت شده می کند. اکثر بازی های هوش مصنوعی از کیفیت خوبی برخوردار هستند. تولید و استفاده از داده ها نسبتاً آسان است و شرایط، اقدامات، پاداش ها نسبتاً واضح هستند.

چگونه هوش مصنوعی نحوه طراحی و بازی بازی های ویدیویی را متحول می کند

اگر از طرفداران بازی های ویدیویی بپرسید که سرگرمی تعاملی ایده آل آن ها ۱۰ یا حتی ۲۰ سال دیگر  (که در حال حاضر امکان پذیر نیست) چگونه باید به نظر برسد ، آن ها احتمالا چیزی شبیه به نرم افزار ارائه شده در کتاب اورسن اسکات کارد (که بیشتر به خاطر فیلم های علمی تخیلی شناخته می شود) به نام Ender’s Game را توصیف کنند. کارد در رمان خود یک شبیه سازی سطح نظامی را تصور می کند که توسط یک هوش مصنوعی پیشرفته و معمایی پیوست شده است.

Mind Game ( بازی مشهور هوش مصنوعی ) نقطه شروع قدرتمندی برای گفتگو در مورد آینده بازی های ویدیویی و هوش مصنوعی است. Mind Game ( بازی ذهن ) ، همانطور که از اسمش پیداست، در درجه اول برای اندازه گیری وضعیت روانی جوانان به کار گرفته شده است و اغلب اوقات بازیکنان خود را با موقعیت های غیرممکن روبرو می کند تا قدرت ذهنی شان را در برابر شکست غیر قابل اجتناب آزمایش کند. با این حال بازی همچنین بی وقفه رویه ای است ، محیط ها و موقعیت هایی را در حال پرواز ایجاد می کند و به بازیکنان اجازه می دهد هر عملی را که می توانند در دنیای واقعی انجام دهند ، انجام دهند. با گذشت بازی، به انطباق با وضعیت احساسی و روانی بازیکنان خود پاسخ می دهد و به رفتارهای انسانی که با گذشت زمان رشد می کند پاسخ می دهد. در یک لحظه ، Mind Game حتی از خاطرات بازیکن استفاده می کند تا تمام دنیای بازی را مشابه Ender را ایجاد می کند.

از همان روزهای آغازین ، توسعه دهندگان بازی ها، نرم افزارهای برنامه نویسی را به گونه ای طراحی می کردند که به نظر برسد که یک انسان است تا بدون نیاز به یک طراح که بخش بخش قسمت های یک جهان را طراحی کند، بتوانند از طریق این برنامه ها جهان های مجازی کاملی را ایجاد کنند.

از کنترل نرم افزاری راکت پینگ پونگ یا روح های بازی Pac-Man گرفته تا فرآیندهای جهان سازی عنوان اکتشافات فضایی Elite ، که به عنوان پیشگام مفهوم تولید رویه در بازی ها کمک کرد، توسعه دهندگان برای دهه ها از هوش مصنوعی به روش های منحصر به فرد و جالب استفاده کرده اند. جالب است آلن تورینگ، بنیانگذار هوش مصنوعی، یک فرایند بازی شطرنج را حتی قبل از اینکه کامپیوتری برای راه اندازی آن وجود داشته باشد، ایجاد کرد.

اما در یک این برهه از زمان ، الزامات و اهداف نهایی طراحان بازی تا حدود زیادی با نوعی از هوش مصنوعی که تصور نمی کنیم کاملا هوشمند باشند ، برآورده می شود.

آیا بازی های هوش مصنوعی پایدار مانده اند؟

رفتار بسیاری از دشمنان هوش مصنوعی بازی ها را می توان با یک بازیکن انسانی به خاطر سپرد، خود را با آن ها سازگار کرد و بر آن ها پیروز شد. و حتی بازی هایی که جهان آن ها به صورت رویه ای ساخته شده با وجود  گستردگی و پیچیدگی آن ها هنوز هم با استفاده از ریاضیات و برنامه نویسی مشخصی توسط بازی ها ایجاد می شوند. فقدان جهش های بزرگ و قابل توجه به این دلیل است که هوش مصنوعی زیربنایی حاکم بر نحوه رفتار آن اشخاص مجازی – و هوش مصنوعی که از ابزارهای رویه ای را تولید می کند – در طول سال ها دچار تغییرات اساسی نشده است.

در آزمایشگاه گوگل، بخش تحقیقات هوش مصنوعی فیسبوک و سایر بخش های مرتبط با هوش مصنوعی در سراسر جهان، محققان سخت در تلاشند تا به نرم افزارها درباره نحوه بازی کردن بازی های ویدئویی با پیچیدگی بیشتر آموزش دهند. این مسئله شامل همه بازی ها است. از بازی تخته ای چینی Go گرفته تا بازی های کلاسیک آتاری تا عناوین پیشرفته، مثل یک مسابقه استراتژی پنج در مقابل پنج که بر مسابقات بازی حرفه ای جهان تسلط دارد.

فناوران بازی ها را با علم هوش مصنوعی ترکیب می کنند

باید در نظر داشته باشیم هوش مصنوعی ای که بازی های ویدیویی را انجام می دهد تنها برای انجام بازی های ویدیویی ساخته نشده است. محیط بازی ها به عنوان محل تست انواع فرآیندها مختلف عمل می کند، که در آن هوش مصنوعی می تواند چیزهای جدید را آزمایش و امتحان کنند. سپس نتایج می توانند در زندگی واقعی یا در بخش های تحقیقاتی آینده به کار گرفته شوند.

زیرمجموعه اصلی تکنیک های هوش مصنوعی که در بازی های ویدیویی آزمایش می شود، یادگیری ماشین و به طور خاص تر، یادگیری تقویتی است. یادگیری تقویتی نوعی یادگیری ماشین است که در آن یک عامل با انجام اقدامات و بازخورد گرفتن از آن ها یاد می گیرد که چگونه در یک محیط رفتار کند. به عبارت دیگر، این نوع یادگیری ماشین مانند روشی است که انسان یا حتی سگ در سال های اولیه عمر خود یاد می گیرد:

اقدامی انجام می شود ← بازخورد دریافت می شود (مثبت یا منفی) ← نتیجه گیری براساس بازخورد انجام می شود که آیا عمل خوب بوده یا بد.

از ساختارهای مشابه در بازی های ویدیویی استفاده می شود. یک سیستم رایانه ای را تصور کنید که به آن یک بازی ویدیویی و کنترل کننده داده می شود. این سیستم نمی داند چه کاری باید انجام دهد ، اما مجموعه ای از اقدامات را دارد که می تواند انجام دهد. در پایان ، هدف این قانون حداکثر رساندن پاداشی است که از عملکرد خود دریافت می کند. اگر در یک بازی به جلو حرکت کند و از بین نرود ، محیط به سیستم پاداش می دهد (نمردن : ۱+). اگر سیستم به درستی حرکت کند و بمیرد ، پاداشی دریافت نمی کند (مردن : ۰) یا حتی مجازاتی دریافت می کند (مردن : -۱). از این رو ماشین می فهمد که حرکت به جلو بهتر از حرکت درست است. در پایان ، هدف این قانون حداکثر رساندن پاداشی است که از عملکرد خود دریافت می کند.

واضح است که این ساده سازی آنچه واقعاً در پس زمینه اتفاق می افتد است، اما به منظور تمرکز بر بازی های ویدیویی با بیش از یک قانون واقعی، این مثال کافی است.

آیا بازی های مبتنی بر هوش مصنوعی واقعا از هوش مصنوعی استفاده می کنند؟

استفاده از اصطلاح “هوش مصنوعی” ممکن است نامناسب باشد، زیرا بسیاری از بازی ها از تکنیک های واقعی هوش مصنوعی استفاده نمی کنند. سازندگان بازی معمولاً محقق هوش مصنوعی نیستند و بسیاری از بازی ها از الگوی ساده از پیش تعیین شده استفاده می کنند.

بسیاری از بازی های ویدیویی اولیه مانند Pong (1972) فقط به کاراکترهای متخاصم اجازه می داد که با یکدیگر روبرو شوند. اگرچه دشمن های کنترل شده توسط رایانه از همان ابتدا در Computer Space (1971) وجود داشتند.

در حالی که بدیهی است که کاراکترهای دشمن انسانی هنوز هم می توانند بسیار سرگرم کننده تر باشند ، اما صنعت بازی های ویدیویی زمانی شروع به کار کردند که ریزپردازنده ها به بازیکنان اجازه می دادند تا در برابر مخالفان پیچیده تر و پرچالش رایانه ای به میدان بروند.

حوزه هوش مصنوعی طی سال های اخیر گسترش سریعی داشته است، زیرا مجموعه تکنیک ها و فناوری های پشت هوش مصنوعی نویدبخش بهبود تقریباً هر جنبه از زندگی ما است. با این حال، کاربرد دیگری از قوانین هوش مصنوعی وجود دارد که به نظر نمی رسد هیچ مزیت اقتصادی داشته باشد ، اما هنوز هم به طور گسترده ای مورد تحقیق قرار گرفته است – هوش مصنوعی که بازی های ویدیویی را انجام می دهد.

در اینجا ، ما در مورد NPC صحبت نمی کنیم (کارکتر های غیر قابل بازی یا به اصطلاح ربات ها) که بخشی از تجربه شما در یک بازی هستند، اگرچه برخی از آن ها با کمی استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده اند تا احساس واقعی تر بودن را ایجاد کنند. تمرکز بر روی فرآیندهای واقعی هوش مصنوعی است که مانند هر بازیگر مستقل دیگری بازی های ویدیویی را انجام می دهند، دقیقاً مانند یک انسان وقتی دکمه های کنترلر را فشار می دهند.

در اینجا لیستی از بازی های که بهترین هوش مصنوعی ها را دارند آورده شده است

هوش مصنوعی بازی last of usبازی  Last of US

توسعه دهنده: Naughty Dog

تاریخ انتشار: ۱۴ ژوئن ۲۰۱۳

سیستم عامل ها: PS3 ، PS4

اگر از خود می پرسید که این بازی در اینجا چه می کند (از آنجا که دشمن ساخته شده بر مبنای هوش مصنوعی در TLOU زیاد جالب نیست) حضور این بازی در این لیست مربوط به دشمنان نیست، بلکه در عوض در مورد شخصیت Ellie است. دختر نوجوان، کلید بقای تمام بشریت، ستاره بازی که بخاطر هوش مصنوعی فوق العاده خود معروف است.

بازی F.E.A.R

منبع توسعه دهنده بازی: Monolith Productions

تاریخ انتشار: ۱۷ اکتبر ۲۰۰۵

سیستم عامل ها: PC ، PS3 ، Xbox 360

اگر فقط یک هوش مصنوعی خوب در میان بازی های FPS وجود داشته باشد که ارزش معرفی کردن داشته باشد، قطعاً آن بازی F.E.A.R است. دشمنان هرگز به یک شکل عمل نمی کنند، اما در برابر موقعیت های یکدیگر واکنش نشان می دهند و هرگز اشتباهات مشابه را تکرار نمی کنند. این اتفاق بازیکنان را مجبور می کرد تا به طور مداوم تاکتیک ها را تغییر دهند و هرگز در یک وضعیت قرار نگیرند.

در اینجا نحوه توصیف طراحان هوش مصنوعی در مورد رویکرد خود در F.E.A.R آورده شده است:

“در این بازی هوش مصنوعی از پوشش ها تاکتیکی تر استفاده می کند و با اعضای تیم برای ایجاد آتش سرکوب در حالی که دیگران پیش می روند هماهنگ می شود. علاوه بر این، هوش مصنوعی کارکتر های دشمن، همیشه  به شما فشار وارد می کنند به طوری که حتی فرصتی برای بهبود پیدا کردن ندارید. هرچقدر سطح دشواری بازی  را بیشتر کنید، هوش مصنوعی بهتر عمل می کند.

لازم به ذکر است که انیمیشن های حرکتی فیزیک و حرکات اسلحه در این بازی برای زمان خود پیشگامانه بود.

هوش مصنوعی بازی xcomبازی XCOM Enemey Unknown

توسعه دهنده: Firaxis Games

تاریخ انتشار: ۹ اکتبر ۲۰۱۲

سیستم عامل ها: PC ، PS3 ، PS Vita ، Xbox 360

مسئول هوش مصنوعی این بازی هوش مصنوعی بود که تصمیم گرفت هوش مصنوعی را نه تنها متمایز، بلکه سرگرم کننده نیز طراحی کند.

این اثر با استفاده از یک سیستم مبتنی بر ابزار – سیستمی که اندازه گیری” سودمندی “برای هر اقدام ممکن را به دست می آورد – حاصل شد.

و این همان چیزی است که XCOM به خاطر آن شناخته شده است: سیستم حرکتی محدود آن که برای محاسبه کارآمدترین روش عمل برای هر نوبت خود به هوش مصنوعی احتیاج دارد. این امر همه موارد مانند فاصله تا نزدیکترین هدف، نزدیکی با دیگر بیگانگان، تعداد دشمنان، رفتار دشمنان و موارد دیگر را در نظر می گیرد.

این رویکرد هوش مصنوعی واقعاً پیشگامانه است و باید مورد توجه سایر توسعه دهندگان مشتاق بازی های ویدیویی قرار گیرد.

هوش مصنوعی بازی Splinter Cellبازی Tom Clancy’s Splinter Cell: Blacklist

توسعه دهنده: Ubisoft Toronto

تاریخ انتشار: ۲۰ آگوست ۲۰۱۳

سیستم عامل ها: PC ، PS3 ، Wii U ، Xbox 360

اهداف تمام مأموریت های بازی Blacklist اساساً مخفی ماندن از نگهبانان به هر قیمتی می باشد. نگهبانان ساخته شده توسط هوش مصنوعی واقعاً نوآوری فوق العاده ای است که در این بازی وجود دارد و به طور کلی، هوش مصنوعی در سری Splinter Cell همیشه مورد توجه بوده است.

این بازی، بازی شطرنج را یادآوری می کند. شما وارد یک منطقه می شوید، تمام اقدامات را تشخیص می دهید، طرح فرار را می فهمید و برای اجرای کامل ماموریت پیش می روید. اما انجام آن به آسانی نیست نگهبانان برای ردیابی و واکنش در برابر کوچکترین موارد- نه فقط نشانه های بصری، بلکه موارد قابل شنیدن – نیز برنامه ریزی شده اند.

علاوه بر این، آن ها سگهایی دارند که در غیر منتظره ترین گوشه ها غرغر می کنند و شما را مجبور می کنند موقعیت خود را نشان دهید. این بازی واقعا فوق العاده است و گیمرها درمورد چگونگی خوب بودن هوش مصنوعی در Splinter Cell: Blacklist مقاله های کاملی نوشته اند.

هوش مصنوعی بازی Haloبازی Halo Reach

توسعه دهنده: Bungie

تاریخ انتشار: ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۰

سیستم عامل ها: Xbox 360

بازی Reach به دلیل هوش مصنوعی حیرت انگیز از سایر بازی های این مجموعه بازی مایکروسافت متمایز است. دشمنانی که در این بازی با آن ها برخورد می کنید از باهوش ترین و پرخاشگرترین دشمنانی هستند که در یک بازی ویدیویی با آن ها روبرو خواهید شد.

می توان بارها و بارها این بازی را دوباره بازی کرد بدون اینکه هرگز خسته شد زیرا هوش مصنوعی هر بار رفتار متفاوتی دارد. وقتی هواداران این مسئله را متوجه شدند، تصمیم گرفتند مرز های هوش مصنوعی بازی را تست کنند. بنابراین ، در سال ۲۰۱۱ ، تیمی به نام “Termacious Trickocity” بیش از ۱۵۰ ساعت گیم پلی را ضبط کرد تا نشان دهد که هوش مصنوعی در Halo: Reach چقدر خوب است.

استار کرفتبازی StarCraft II

توسعه دهنده: Blizzard Entertainment

تاریخ انتشار: ۲۷ جولای ۲۰۱۰

سیستم عامل ها: رایانه شخصی

بازیکنان قدیمی StarCraft ممکن است به این معرفی بخندند زیرا حتی هوش مصنوعی سطح Hard و Elite در StarCraft II نیز چالش برانگیز نیست. اما تنها با این فرض که شما یک بازیکن باتجربه باشید. با این حال، اگر تازه شروع به بازی در دنیای StarCraft می کنید، بازی در برابر هوش مصنوعی بهترین گزینه شما است، این سیستم به طور خاص به همین دلیل ساخته شده است.

هوش مصنوعی در StarCraft II هر بار از همان توالی پیروی می کند ، که برای یادگیری و توسعه اولین استراتژی شما در برابر آن بسیار مناسب است. بعداً ، وقتی بدانید چه کاری انجام می دهید ، می توانید در برابر بازیکنان واقعی بازی کنید.

بازی alienبازی Alien Isolation

توسعه دهنده: Creative Assembly

تاریخ انتشار: ۷ اکتبر ۲۰۱۴

سیستم عامل ها: PC ، PS3 ، PS4 ، Xbox 360 ، Xbox One

شما ممکن است فکر می کنید که ستاره واقعی بازی شخصیت اصلی آن است ، در این مورد ، آماندا ریپلی … اما نه ، ستاره ی این بازی Xenomorphic است. این نوع تعامل طولانی مدت بین شخصیت اصلی و آنتاگونیست در دنیای بازی بی سابقه است. شاید برنامه ریزی برای پیش بینی رفتار دشوار موجودی که از غیر منتظره ترین مکان ها جان سالم به در می برد، تلاش زیادی لازم داشته باشد. “اصل اساسی ما برای هوش مصنوعی این بود که تقلیب نکند”. اگر می توانید Alien را در دریچه های نزدیک به خود بشنوید، احتمال بیشتری وجود دارد که بتواند شما را بشنود و به سمت شما بیاید. که در واقع از طریق شبکه دریچه عبور می کند. “

بازی ARMA 3

توسعه دهنده: Bohemia Interactive

تاریخ انتشار: ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۳

سیستم عامل ها: رایانه شخصی

آیا تاکنون صدای واضح شلیک از فاصله ۳۰۰ یا ۴۰۰ متری را شنیده اید؟ بله  این اتفاق در بازی ARMA 3 می افتد.اما خیلی ها نمی دانند که بهترین چیز در مورد هوش مصنوعی در بازی ARMA 3 این است که کاملاً قابل تنظیم است.با این حال، اکثر بازیکنان نسبت به دشمنان خود رحم نکرده و با تنظیمات پیش فرض سازگار شده اند.

بازی ARMA

این ها فقط برخی از بازی های شایسته برای این لیست هستند. اگر بازی های دیگری می شناسید ، لطفاً آن ها را در بخش نظرات به بقیه معرفی کنیدد.

هوش مصنوعی و توسعه بازی: ترند های اخیر

سال هاست که هوش مصنوعی منبعی رو به رشد برای بازی های ویدیویی است. اکثر بازی های ویدیویی – اعم از بازی های مسابقه ای، تیراندازی یا بازی های استراتژیک – دارای عناصر مختلفی هستند که توسط هوش مصنوعی کنترل می شوند، مانند ربات های دشمن یا شخصیت های خنثی. حتی شخصیت های مبهمی که به نظر می رسد زیاد کار نمی کنند، برنامه ریزی شده اند تا عمق بیشتری به بازی اضافه کنند و به شما سرنخ هایی درباره مراحل بعدی بدهند.

با این حال، روش های زیادی نیز وجود دارد که هوش مصنوعی و توسعه بازی از طریق یکدیگر رشد می کنند. اگرچه همچنان از هوش مصنوعی برای زنده کردن بازی های ویدیویی استفاده می شود، اما اکنون بازی های ویدیویی آموزش دیده اند تا الگوهای خود را مطالعه کنند تا الگوریتم های خود را بهبود بخشند، این فقط یکی از راه های پیشرفت هوش مصنوعی است.

هوش مصنوعی در برنامه نویسی بازی های ویدیویی

در هر محیط بازی ویدیویی، هوش مصنوعی می تواند برای افزایش تجربه بازیکن برنامه ریزی شود. یادگیری ماشین در ذخیره داده های موجود در دسترس است و با استفاده از این اطلاعات، جهانی را ایجاد می کند که شخصیت ها بتوانند در آن زندگی کنند و اقدامات اساسی را انجام دهند. سپس می توان از کلیه اطلاعات اولیه جمع آوری شده از طریق یادگیری ماشین برای ایجاد محیط بازی ها و شخصیت هایی استفاده کرد که واقع گرایانه تر و طبیعی تر به نظر برسند.

با این حال، برای انجام این کار، الگوریتم های هوش مصنوعی باید اطلاعات زیادی در اختیار آن ها قرار دهند تا بتوانند واکنش های مناسبی نسبت به محرک های خاص داشته باشند. حجم عظیمی از اطلاعات مورد نیاز برای آموزش موفقیت آمیز الگوریتم های هوش مصنوعی فقط برای همه در دسترس نیست و به همین دلیل است که یادگیری ماشین هنوز در هر صنعتی پذیرفته نشده است، اگرچه استفاده از آن حد و مرزی ندارد.

ارائه بازی های ویدیویی با کمک هوش مصنوعی

دنیای مجازی درون بازی های ویدیویی یادگیری ماشین را با یک محیط انعطاف پذیر برای تغییرات سریع و شخصی سازی آسان فراهم می کند. به همین دلیل، از بازی های ویدئویی برای آموزش نرم افزار هوش مصنوعی برای درک شرایط مختلف استفاده می شود.

شخصیت های ساخته شده مبتنی بر هوش مصنوعی در بازی های ویدیویی

کاراکتر هوش مصنوعی EDI در بازی Mass Effect

روزگاری، EDI به سادگی یک هوش مصنوعی فوق العاده مفید بود که به نظر می رسید مانند یکی از آن گوی های پلاسمای رعد و برقی است که می توانید از یک مغازه خریداری کنید. و سپس Mass Effect 3 اتفاق افتاد. ناگهان هوش مصنوعی بحث برانگیز نرماندی خود را جسمی ژنیوئید یافت – چیزی غیر از یک قاتل مصنوعی که شخصیت دکتر اوا کور را بازی می کند. در آن زمان بود که همه چیز کمی عجیب شد. EDI و Joker قبلا با یکدیگر مشکل داشتند، اما به محض اینکه هوش مصنوعی بدنی مصنوعی بدست آورد- که به صورت یک زن درآمد – جوکر احساساتی را نسبت به او بروز داد.

شخصیت های هوش مصنوعی

کاراکتر هوش مصنوعی کورتانا در بازی Halo

سر و صدای شوخ طبعی او شکست دادن کل نسل بیگانگان را به عنوان Master Chief بسیار جالب تر کرد و از آنجا که وی سال ها همراه صوتی ما بود، دانستن اینکه برای همیشه رفته است بسیار ناراحت کننده بود. و این همان دلبستگی عاطفی است که باعث شد Cortana نقش پررنگ تری ایفا کند و در کالبد زنی که لباس او به صورت ۰ و ۱ های هلوگرافیک است ظاهر شود.

کاراکتر هوش مصنوعی Shodan در بازی System Shock 

SHODAN رقیب شخیصت اصلی در فرنچایز System Shock است. او یک تئوری هوش مصنوعی آلوده است که شکست های آن باعث به وجود آمدن مشکلات شخصیتی خطرناکی از جمله جنون و پوچی شدهاست. SHODAN خود را یک موجود الهی می داند و بشریت را موجی ارزیابی کرده است که باید از جهان او پاک شود. اگرچه او ظاهراً در جریان اولین System Shock نابود شد ، اما SHODAN پس از زنده شدن توسط یک تیم تحقیقاتی که در حال انجام یک سفر بین ستاره ای است ، دوباره در System Shock 2 ظاهر می شود. این اولین تجربه بسیاری از ما از هوش مصنوعی مخربی که سعی در کشتن ما در یک محیط مجازی داشته است و به خاطر همین به یاد ماندنی است. یک اثر کلاسیک تأثیرگذار در توانایی طراحی شخصیت.

شخصیت گلادوس در بازی Portal 

Bridge Constructor Portal بخشی از سری Bridge Constructor است و شامل عناصر سری است که در آزمایشگاه های دیافراگم اتفاق می افتد. این بازی در دسامبر سال ۲۰۱۷ و برای پلی استیشن ۴ در iOS ، Android ، Linux ، Windows و macOS منتشر شد. نینتندو سوییچ و Xbox One در فوریه ۲۰۱۸ منتشر شد.

این بازی تا آگوست ۲۰۱۸ بیش از ۵۰۰۰۰۰ نسخه فروخته شده است. بازیکنان وظیفه دارند پل هایی را برای بدست آوردن یک یا چند کامیون از یک مکان به مکان دیگر در آزمایشگاه های دیافراگم تحت نظارت هوش مصنوعی Glados طراحی و اجرا کنند. Glados یکی از بزرگترین شخصیت های بازی ویدیویی بخصوص در بین شخصیت های خلق شده در دهه ۲۰۰۰ قلمداد می شود. تعدادی از ناشران او را به عنوان یکی از بزرگترین شخصیت های شرور بازی های ویدیویی معرفی کرده اند که در هر دو لیست رتبه اول را در اختیار دارد.

هوش مصنوعی شخیصت گلادوس در Portal

بازی سازان رویای ساختن گیم پلی را دارند که از نظر مکانیکی متناسب با سطح مهارت بازیکن باشد، جایی که هیچ بازیکنی در آن بخاطر گم شدن ،  عدم رضایت ، خسته شدن یا مورد آزار و اذیت دیگر بازیکنان قرار گرفتن آن را ترک نمی کند. نویسندگان بازی درباره طراحی داستان هایی صحبت می کنند که هر انتخابی که بازیکن انجام می دهد ، روی بقیه روایت ها تأثیر می گذارد هرچند کوچک یا بزرگ ، به طوری که هر تجربه بازی منحصر به فرد است.

برای رسیدن به آن سطح از پاسخگویی و عمق به چیزی بیش از هر تیم توسعه انسانی نیاز است. اگر بازی ها روزی به آن هدف برسند، هوش مصنوعی این امکان را برای آن ها فراهم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید :

منبع Mind It Systems

همچنین ببینید

اولین کامپیوتر سرفیس هوش مصنوعی مایکروسافت چه قابلیتی دارد؟

اولین کامپیوتر سرفیس هوش مصنوعی مایکروسافت چه ویژگی هایی دارد؟

شرکت مایکروسافت روز پنجشنبه از راه اندازی اولین رایانه شخصی سرفیس خود که برای هوش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *